video thumb

آیا ماین کردن با انرژی‌های انسانی ممکن است؟

آیا واقعاً امکان استفاده از انرژی‌های به‌دست آمده از بدن انسان، به‌عنوان منابعی برای استخراج ارزهای دیجیتالی وجود دارد؟ برای فهمیدن جواب این سؤال با ارزدیجیتال همراه باشید.

یک شرکت هلندی بانام Speculative.Capital به‌تازگی طرحی را ارائه کرده است که با استفاده از آن می‌توان از انسان در مواقعی که فعالیت خاصی را انجام نمی‌دهد، انرژی تولید کرد.

به این منظور، این شرکت، لباس مخصوصی را طراحی نموده است که به‌وسیله آن می‌توان از گرمای بدن به‌عنوان منبع تولید الکتریسیته برای ماین کردن

بر اساس گفته‌های وب‌سایت این شرکت، سی‌وهفت نفر در این پروژه شرکت کرده‌اند. سازوکار این لباس به‌گونه‌ای است که داوطلبین برای چند ساعت داخل این لباس به استراحت مشغول می‌شوند و لباس نیز از گرمای بدن آنها انرژی تولید می‌کند. 

آیا ماین کردن با انرژی‌های انسانی ممکن است؟

نحوه عملکرد این لباس نیز در نوع خود بسیار ساده و جالب است؛ به‌طوری‌که یک مبدل گرمایی، با استفاده از اختلاف دمای بدن فرد و محیط بیرون، انرژی الکتریکی تولید می‌کند. الکتریسیته تولیدشده نیز به سمت ریگ‌های استخراج هدایت می‌شوند. (ریگ‌های استخراج تعدادی قطعات سخت‌افزاری هستند که در یک بسته جاسازی‌شده‌اند.)

استخراج

طی ۲۱۲ ساعت استخراج به‌وسیله ۳۷ نمونه انسانی، ۱۲۷٫۲۱ میلی وات انرژی تولیدشده است.

وقت کمی حساب و کتاب است

اگر یک کارت گرافیک انویدیا ۱۰۶۰ شش گیگابایتی داشته باشید، در قدرت ۸۰ وات چیزی در حدود ۱۹ MH/s بر ثانیه هش ریت خواهد داشت؛ که در این صورت تنها قادرید در یک روز و با استفاده از آن ۱۲۷ وات، ۰٫۰۲۴۸۷ اتریوم استخراج‌کنید. 

بااینکه ایده بسیار خوب و قابل‌ستایشی از سمت این شرکت عنوان‌شده است، اما به نظر می‌رسد برای رسیدن به چنین مقدار کمی باید تلاش‌های بسیاری به خرج داد. درعین‌حال این تکنولوژی می‌تواند باعث توسعه هر بیشتر درزمینه‌های مرتبط شود و محدودیت‌های انسان را به مرزهای فراتری وارد کند؛ به‌علاوه بر دیدگاه ما نسبت به تولید انرژی‌های جدید تأثیر خواهد گذاشت.

شاید هرگاه با انتشار نتایج و نحوه کارکرد این قبیل تکنولوژی‌ها، مردم به کم‌ارزش بودن اهمیت آنها در مقایسه با خروجی‌هایشان فکر کنند، اما در واقعیت می‌توان آنها را جایگزینی بی‌دردسر و بی‌ضرر برای محیط‌زیست در نظر گرفت.

چرا از انرژی خورشیدی استفاده نکنیم؟

Speculative.Capital به فکر جایگزینی دیگر نیز برای تأمین انرژی بوده است، به‌خصوص برای آن دسته از ماینرهایی که تنها به‌صورت خانگی و به‌نوعی سرگرمی استخراج می‌کنند.

راحت‌ترین یا شاید در دسترس ترین گزینه هم انرژی خورشیدی باشد که اگر در مناطق آفتابی زندگی کنید قطعاً همین‌طور است.