video thumb

بیت کوین دیگر فقط یک بازی مردانه نیست

یکی از داستان‌هایی که درمورد اولین آدم‌هایی که صاحب بیت کوین شدند تعریف می‌شود این است که یک آدم خوره تکنولوژی در زیرزمین خانه‌ی پدریش اتراق کرد و آنجا صدها بیت کوین ماین کرد و حالا با سودی که کرده برای خودش یک زندگی لاکچری به هم زده است. در روزهای اولیه‌ی بیت کوین

هرچند، این روزها اقتصاد دیجیتال گسترش یافته و به ارزشی حدود ۴۰۰ میلیارد دلار رسیده است و به این ترتیب درهای زیادی برای پیشرفت در این حوزه باز شده و خانم‌هایی که جای پای‌شان را در این زمینه باز می‌کنند، در بازاری که گفته می‌شود هیچ تبعیض جنسیتی یا تعصبی در آن وجود ندارد،‌ به موفقیت دست خواهند یافت.

چهار تا از ۳۰ عرضه‌ی اولیه کوین (ICO) که امسال در ماه اوکتبر انجام شده است، بنیان‌گذار زن داشته‌اند، که دو تا از این ۴ ICO‌ در میان بزرگ‌ترین‌ها تاکنون قرار داشته‌اند.

در دست گرفتن بازار

بیت کوین دیگر فقط یک بازی مردانه نیست

با رشد سریعی که کریپتو دارد و بازارهای خاص کریپتو و بازارهای تابعه‌ای که به وجود آمده‌اند، تعداد خیلی زیاد شغل ایجاد شده است و به نظر می‌رسد بانوان برای به دست آوردن این شغل‌ها سرازیر شده‌اند.

فقط ICOهای موفق نیستند که هدف خانم‌ها قرار گرفته‌اند. سخنرانان اصلی کنفرانس‌های زیادی زن هستند و کوین‌بیس (Coinbase) گفته ۴۶ درصد از استخدام‌های جدید امسالش به خانم‌ها اختصاص دارد، یا در واقع از هر رنگ و نژادی بوده است.

یک فرهنگ متنوع

بازار کریپتو در طول ۷ سال حیات و جوانه زدنش، تجربه‌ی اجتماعی جالب و مثبتی هم پدید آورده است و از آن زمان به بعد استعدادهای جدیدی توانسته‌اند وارد این حوزه شوند،‌ وارد جایی که قبلا فقط مختص قشر خاصی از جامعه بود.

می‌توان نتیجه گرفت اینکه حوزه‌هایی دیگری وجود دارند که زنان با وجود تلاش زیاد هنوز نتوانسته‌اند واردش شوند،‌ از جمله بانکداری و اقتصاد که رقیبان اصلی کریپتوکارنسی‌ هم هستند، به این دلیل است که برخلاف کریپتو آنها احتمالا دچار تعصبات سازمانی هستند.

وقتی پای استخدام به میان می‌آید، کریپتوکارنسی طبیعت ساختارشکنی از خودش نشان داده است،‌ چون این فرهنگ متنوع فراتر از جنسیت، نژاد و اختلافات فرهنگی ظاهر می‌شود.

حرکت به جلو

شواهد زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه  زنانی که راهشان را به سطوح بالا باز کرده‌اند، افق‌های روشنی را در برابر کریپتو

به عنوان مثال خانم بلیث مسترز (Blythe Master)، یکی از بانکداران سابق چیس (chase)‌ از مجموعه‌ی جی‌پی‌مورگان (JPMorgan) از شغلش استعفا داد تا یک هلدینگ در زمینه‌ی دارایی‌های دیجیتال را اداره کند. یک نمونه‌ی دیگر، الیزابت استارک (Elizabeth Stark) است که در دانشگاه‌های ییل و استفورد تدریس می‌کرد و کارش را رها کرد تا از بنیان‌گذاران آزمایشگاه لایتنینگ (Lightning Labs)‌ شود، که در حال آزمایش یک تکنولوژی جدید برای سرعت بخشیدن به تراکنش‌های کریپتوکارنسی است.

تعداد انگشت شماری که در حال افزایش است

ماکسین رایان (Maxine Ryan)‌ که بعد از ترک تحصیل از دانشگاه، بیت اسپارک را راه‌اندازی کرد که یک ICO‌ موفق بود، درمورد حضور زنان در دنیای بلاک چین اظهارنظر جالبی داشته است :

هنوز هم تعداد انگشت شماری دارند، اما این تعداد در حال رشد است.

ملتون دمیرورز (Melton Demirors) مدیر توسعه‌ی شرکت دیجیتال کارنسی گروپ گفته که زنان معمولا اعتباری که شایسته‌ی آن هستند را دریافت نمی‌کنند:‌ او گفته یادم ‌می‌آید اوایل شغلم به من «بازاریاب زیبا» می‌گفتند و همین یک ماه پیش بود که مردی سعی می‌کرد در یک رویداد به من توضیح دهد تکنولوژی کریپتو چگونه کار می‌کند، در این رویداد که در هنگ کنگ برگزار شد خانم ملتون یکی از سخنرانی‌های اصلی کنفرانس را برعهده داشت. او گفته:

من واقعا معتقدم که خیلی از بانوان اشخاصی هستند که کارهای سخت عملیاتی و استراتژیک را بر عهده دارند.

کتلین بریتمن (Kathleen Breitman)‌، یکی از بنیان‌گذاران تزوس (Tezos) سن فرانسیسکویی، گفته همه چیز به نفع خانم‌ها قرار دارد. او گفته : من فکر می‌کنم اوضاع برای خانم‌ها خیلی بهتر شده است. او یک سال پیش با یکی از اعضای صندوق پوشش ریسک نیویورک و همسرش ملاقات داشت، که به او گفتند از اینکه دیده‌اند باهوش است حسابی تعجب کرده‌اند.

بریتمن به این نتیجه رسیده که :

در حال حاضر پیشرفت خانم‌ها به این بستگی دارد که بازیگران تحصیل کرده و بافرهنگ بیشتری برای توسعه و سرمایه‌ گذاری به این حوزه وارد شوند. خانم‌های زیادی هم برای توسعه و کارهای عملیاتی به این فضا وارد شده‌اند. که هر دو مورد باعث ارتقای سطح حرفه‌ای بود در این حوزه خواهد شد.

نظر شما درباره ورود زنان به بازار ارزهای دیجیتال چیست ؟