video thumb

قیمت اتریوم بعد از یک ماه روند صعودی رکورد شکست و از ۹۰۰ دلار گذشت

رکورد قیمت اتریوم در این روزها بسیار هیجان‌انگیز شده است. اگر اخبار ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کنید، حتما از وضعیت ایده‌آل قیمت اتریوم در ماه گذشته خبر دارید. اتریوم – ارز اصلی پلتفرم اتریوم و سومین ارز رمزپایه بزرگ از لحاظ ارزش بازار – بالاخره و بعد از یک ماه روند صعودی رکورد شکست و صبح سه‌شنبه با قیمت ۹۱۲ دلار معامله شد. اتریوم در زمان نشست مطبوعاتی با میانگین قیمت ۸۸۹ دلار معامله شد اما در طول ۲۴ ساعت و با افزایش قیمت ۱۶.۲ درصدی، رکورد قیمت اتریوم شکسته شد.

رکورد قیمت اتریوم ؛ عبور از ۹۰۰ دلار

قیمت اتریوم

از ماه می (خرداد – تیر) گذشته، قیمت اتریوم بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار در نوسان بوده است. روند مداوم رشد آلت کوین هم از اواسط دسامبر (آذر – دی) گذشته آغاز شد و این ارز دیجیتال روز نوزدهم دسامبر به بیشترین رکود بیشترین قیمت قبلی خودش یعنی ۸۸۰ دلار رسید.

رشد سومین ارز رمزپایه بزرگ در سال میلادی گذشته بسیار قابل توجه بوده است. طوری که مارکت کپ یا ارزش بازار این ارز از ۶۹۸ میلیون دلار به ۸۶ میلیارد دلار رسیده است؛ یعنی ۱۲۰۰۰ درصد رشد داشته است! برای اینکه درک بهتری از رشد قیمت اتر داشته باشید، یک آمار کافی است: قیمت اتریوم در روز یکم ژانویه (دهم تیر) فقط هشت دلار بود.

شکستن رکورد قیمت این ارز دیجیتال همزمان با افزایش حجم معاملاتی اتریوم – به ویژه در آسیا – رخ داد. در زمان نشست مطبوعاتی، صرافی سنگاپوری Coinbene به شدت فعال بود و حجم معاملات اتریوم آن در ۲۴ ساعت به ۶۰۰ میلیون دلار رسید که یازده درصد کل حجم معاملاتی اتریوم را تشکیل می دهد. صرافی Binance که در توکیو/هنگ کنک قرار دارد هم در مدت زمان مشابه ۳۶۰ میلیون اتریوم معامله کرد. رتبه سوم حجم معاملاتی اتریوم هم به یک صرافی آسیایی به نام Bithumb در کره جنوبی تعلق دارد که ۳۴۰ میلیون دلار اتریوم معامله کرده است.

همزمان با رکوردشکنی اتریوم در روز سه‌شنبه، سایر بخش‎‌های بازار ارزهای رمزپایه

به نظر شما این آمار می‌تواند دلیلی بر کاهش اقبال عمومی به بیت کوین و توجه به ارزهای صعودی‌تر مثل اتریوم باشد؟