video thumb

آموزش جامع پیدا کردن کیف پول ارزهای دیجیتال

در دنیای ارزهای دیجیتال، مفهوم کیف پول یکی از مهم‌ترین عناصری است که باید مورد توجه واقع شود. کیف پول‌های ارز دیجیتال به شما اجازه می‌دهند تا ارزهای دیجیتال خود را ذخیره، مدیریت و ارسال کنید. اما قبل از هرگونه تراکنش، نیاز به داشتن یک آدرس کیف پول دارید. آدرس کیف پول ارز دیجیتال نقطه شروع تمام تراکنش‌های ارز دیجیتال شماست و ممکن است برای بسیاری از افراد یک مفهوم گنگ به نظر برسد.

در این مقاله، ما به پاسخ سوال “چگونه آدرس کیف‌ پول خود را پیدا کنیم؟” می‌پردازیم. از تعریف آدرس کیف پول و این که کیف پول ارز دیجیتال چیست گرفته تا روش‌های مختلف دریافت آن، شما با خواندن این مقاله مهارت‌های لازم برای مدیریت کیف پول ارز دیجیتال خود را کسب خواهید کرد.

 

انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال

در ا‌ولین مرحله برای پاسخ به سوال “چگونه آدرس کیف پول خود را پیدا کنیم؟” لازم است تا یک کیف پول‌ مناسب را انتخاب کنید. برای این منظور مراحل زیر را پیش بگیرید و نکات ضروری را رعایت نمایید.

نکات زیر، اصلی‌ترین عوامل برای انتخاب یک کیف پول مناسب برای ارز دیجیتال از انواع کیف پول دیجیتال هستند:

·        نوع کیف پول

·        امنیت ولت

·        میزان پشتیبانی از ارزهای دیجیتال

·        رابط کاربری

·        اعتبار و تاریخچه

·        هزینه استفاده و کارمزدها

·        نظر کاربران دیگر

فرایند کلی پیدا کردن کیف پول معتبر یک ارز دیجیتال به صورت زیر است :

۱- مراجعه به سایت coinmarketcap.com

۲- آگاهی از کوین (Coin) یا توکن (Token) بودن ارز دیجیتال مورد نظر

۳- اگر ارز مورد نظر کوین باشد، کیف پول در سایت رسمی آن ارز معرفی شده است.

۴- اگر ارز مورد نظر توکن باشد، می توان روی کیف پول رسمی پلتفرم اجرایی آن ارز را ذخیره کرد.

اگر تا اینجا کمی گیج شده اید جای نگرانی نیست. در ادامه شما را با جزئیات بیشتری آشنا خواهیم کرد.

معرفی سایت Coinmarketcap.com

کوین مارکت کپ سایتی در جهت نمایش لحظه ای قیمت و ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال است. در این سایت هر ارزی که در صرافی های معتبر خرید و فروش شود، لیست شده است. با کلیک بر روی هر ارز دیجیتال می توانید اطلاعاتی از قبیل نمودار، مارکت ها و سایت و شبکه های اجتماعی رسمی ارز مورد نظر را مشاهده کنید. این سایت ابزار خوبی برای پیدا کردن کیف پول های یک ارزدیجیتال است.

مرحله اول : کوین یا توکن؟

در سایت کوین مارکت کپ ارزها به دو نوع کوین (Coin) و توکن (Token) ، دسته‌بندی شده اند. ابتدا باید بدانید ارزی که به دنبال wallet آن هستید در چه طبقه بندی قرار دارد. توکن است یا یک کوین ؟

 

کیف پول های دیجیتالی

کیف پول های دیجیتالی

این سایت ارزهای برنامه های غیرمتمرکزی که خودشان بلاک چین ندارند و از قراردادهای هوشمند یک پلتفرم دیگر مانند اتریوم استفاده می کنند، را در بخش توکن ها قرارداده است. مثلا ترون (Tron) یک برنامه مبتنی بر اتریوم است و ارز آن برنامه (TRX)، یک توکن است.

همچنین ارزهای دیجیتالی که روی بلاک چین مخصوص خودشان فعالیت می کنند، در بخش کوین ها طبقه بندی شده اند. به عنوان مثال Iota یک کوین است.

برای فهمیدن کوین یا توکن بودن یک ارز کافی ست که اسم ارز را در قسمت جستجوی سایت وارد کنید و روی آن کلیک کنید. برای مثل EOS را امتحان می کنیم :

کیف پول های دیجیتالی

پس از کلیک بر روی نام ارز،‌ به صفحه اطلاعات آن ارز هدایت می‌شوید. در این صفحه طبق تصویر زیر می‌توانید از توکن یا کوین بودن ارز مورد نظر آگاه شوید.

 

کیف پول های دیجیتالی

کیف پول های دیجیتالی

 

 

حالا برای مثال ارز دیجیتال ورج Verge را هم بررسی می کنیم.

آموزش جامع پیدا کردن کیف پول ارزهای دیجیتال

همانطور که مشاهده می کنید، verge یک کوین و قابل استخراج است.

اگر ارز مورد نظر توکن بود

اگر ارز مورد نظر توکن بود،‌ شما می توانید از wallet رسمی پلتفرم اجرایی آن برای ذخیره آن ارز هم استفاده کنید. برای یافتن پلتفرم اجرایی یک توکن در صفحه اصلی سایت کوین مارکت کپ، به بخش توکن ها بروید. برای مثال ما میخواییم پلتفرم اجرایی توکن EOS را متوجه شویم.

کیف پول های دیجیتالی

کیف پول های دیجیتالی

در صفحه باز شده به دنبال EOS می گردیم. برای پیدا کردن راحت تر می توانید Ctrl+f استفاده کنید.

کیف پول های دیجیتالی

کیف پول های دیجیتالی

همانطور که در عکس فوق مشاهده می کنید، EOS یک توکن مبتنی بر اتریوم است. بنابراین می توانید از wallets رسمی اتریوم مثل Mist و Myetherwallet

در حال حاضر حدود ۹۰ درصد توکن های بازار روی اتریوم فعالیت می کنند ; بنابراین برای ۹۰ درصد توکن ها می توانید از کیف پول Myetherwallet استفاده کنید. در صورتی که پلتفرم توکن مورد نظر شما به غیر از اتریوم بود، با ورود به سایت اصلی این پلتفرم می توانید از کیف پول آن برای توکن های پلتفرم هم استفاده کنید.

اگر ارز مورد نظر کوین بود

در صورتی که ارز مورد نظر شما در سایت Coinmarketcap در طبقه کوین ها قرارگرفته بود،‌ برای دریافت wallets معتبر آن باید به سایت رسمی آن ارز مراجعه کنید. در اغلب موارد قطعا wallets  معتبر یک ارز در سایت رسمی آن معرفی شده اند مگر اینکه فعلا کیف پول قابل اعتمادی برای ارز مورد نظر شما وجود نداشته باشد.

برای نمونه مثلا ما کیف پول Verge را می خواهیم و از کوین بودن آن هم با خبریم. در سایت Coinmarketcap نام Verge را جستجو و روی آن کلیک می کنیم. در صفحه باز شده (طبق تصویر)، با کلیک بر روی Website، به سایت اصلی این ارز هدایت می‌شویم.

کیف پول های دیجیتالی

کیف پول های دیجیتالی

 

همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید، در صفحه اول سایت رسمی verge کیف پول رسمی آن قابل دانلود است و همچنین در بخش wallets کیف پول های معتبر دیگر آن قابل مشاهده و دریافت است.

کیف پول دیجیتالی

کیف پول دیجیتالی

گاهی اوقات سایت رسمی یک ارز دیجیتال مشکلات گرافیکی زیادی دارد و پیدا کردن ولت را کمی مشکل تر می کند بنابراین همیشه آن را به خوبی بررسی کنید. از قسمت Faq هر سایت هم می توانید از انواع کیف پول های یک ارز باخبر شوید. درصورتی که یک ارز تازه کار بود و یا wallet معتبری برای آن وجود نداشت می توانید از کیف پول های صرافی های برای ذخیره آن استفاده کنید. البته صرافی های متمرکز برای کابران ایرانی خطر بلوکه کردن پول ها را به همراه دارد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا به پاسخ  سوال “چگونه آدرس کیف پول خود را پیدا کنیم؟” بپردازیم. در متن بالا به توضیح گام به گام روش‌های مختلف و کاربردی برای دسترسی به آدرس کیف پول پرداخته شد. می‌توان گفت که مهم‌ترین بخش از یافتن آدرس کیف پول، پیش از شروع فرایند، انتخاب یک کیف پول مناسب است. لازم است تا شما کیف پول مد نظر خود را از میان برترین و قابل اعتمادترین‌ها برگزینید تا بتوانید تجربه کاربری خوبی کسب کنید. توجه داشته باشید همان طور که در مقاله امن ترین کیف پول ارز دیجیتال هم گفتیم، که آدرس مرتبط به هر کوین، با دیگری متفاوت است؛ از همین رو، پیش از شروع فرایند یافتن آدرس ولت باید بدانید که دقیقا آدرس را برای چه کاری نیاز دارید. در پایان پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با کیف پول های ارز دیجیتال، ویدئوی زیر را نیز درباره کیف پول داخلی سرمایکس مشاهده کنید.

 

سوالات متداول

چگونه می‌توانم آدرس کیف پول ارز دیجیتال خود را پیدا کنم؟

برای پیدا کردن آدرس کیف پول ارز دیجیتال، معمولاً به نرم‌افزار کیف پول خود وارد شده و بخش "دریافت" یا "آدرس کیف پول" را انتخاب کنید.

آیا می‌توان از کد QR برای دریافت آدرس کیف پول استفاده کرد؟

بله، بسیاری از کیف پول‌های ارز دیجیتال امکان دریافت آدرس کیف پول از طریق کد QR را فراهم می‌کنند. با اشتراک‌گذاری کد QR خود با دیگران، می‌توانید ارز دیجیتال دریافت کنید.

چطور می‌توان از کلیدهای عمومی و خصوصی برای پیدا کردن آدرس کیف پول استفاده کرد؟

با استفاده از کلیدهای عمومی و خصوصی، می‌توانید آدرس کیف پول را به صورت دستی ایجاد کنید. این کلیدها برای امنیت و انتقال ارزها به صورت مستقیم بین اشخاص بسیار حیاتی هستند.

ثبت نظر یا تحلیل جدید
برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید
نظرات یا تحلیل‌های دیگران
هیچ پیامی ثبت نشده است