video thumb

افزایش فروش حساب های کاربری “تایید شده” در صرافی ها

به گزارش ارزجو اخیرا شاهد آن بودیم که صرافی هایی مثل Bittrex و Cex.io به دلیل درخواست های زیاد برای ثبت نام، به متوقف کردن این امر پرداختند و از پذیرش کاربران جدید خودداری کردند. از طرف دیگر Binance حسابهای کاربری جدید را غیر فعال کرد. Poloniex نیز اعلام کرد که حساب های قدیمی تر، باید به احراز هویت بپردازند، در غیر اینصورت حسابشان بسته خواهد شد.

همه این مسائل موجب شد تا تاییدیه ها با تاخیر ثبت شوند و روند داد و ستد برای کاربران مشکل شود. البته در این میان عده ای از کاربران به کسب درآمد پرداختند؛ این دسته از افراد به فروش حسابهای کاربری “کاملا تایید شده” در صرافی های رمزارزی می پردازند.

verified accounts being sold 220x220 افزایش فروش حساب های کاربری تایید شده در صرافی ها

مزیت حساب های تایید شده

در Bitcointalk.org یکی از کاربران به فروش یک حساب تایید شده (تایید شده ی درجه ۳) در سایت پولونیکس پرداخته است. با داشتن این حساب، کاربر می تواند روزانه تا سقف ۲۵۰۰۰ دلار، برداشت از حساب داشته باشد. همین فرد یک حساب در بیترکس را نیز به مبلغ ۱۰ دلار به فروش گذاشته است. حسابهای تایید شده سال هاست که خرید و فروش می شوند، ولی اخیرا تعداد آن ها افزایش یافته است.

در کانال های تلگرامی مربوط به ارزهای رمزنگاری شده، تعداد زیادی از افراد به فروش حساب های تایید شده در چندین صرافی مختلف پرداخته اند.

افزایش سختگیری صرافی ها

لزوم احراز هویت در صرافی ها چیزی است که در ۹۰ درصد مواقع درخواست می شود. برخی از صرافی ها، برای ثبت نام و استفاده از آنها به تایید هویت کمی نیاز داشتند، مثل BTC-e؛ اما اخیرا این صرافی ها نیز به پلتفرم هایی کاملا قانونمند تبدیل شدند.

گاهی برای تایید شدن هویت، کاربر باید یک مدرک ثبت شده در کشورش را ارائه کند، شماره تلفن خود را وارد کند و حتی مدارک زیادی به منظور اثبات محل سکونتش ارائه کند. به دلیل نیاز به عبور از این مراحل، بسیاری از کاربران از خیر ثبت نام در این صرافی ها می گذرند. اگر هم ثبت نام کنند، باید زمان زیادی منتظر تایید شدن مدارکشان بمانند.

سختگیری های دولت و افزایش فروش زیرزمینی

با سختگیری دولت ها بر روی صرافی ها مبنی بر لزوم پیروی از KYC و AML (شناخت مشتری و قوانین ضد پولشویی)، تعداد فروش حساب های تایید شده در صرافی ها بصورت زیر زمینی نیز افزایش یافته است.

ناگفته نماند که خرید چنین حساب هایی کار چندان عاقلانه ای هم نیست؛ چرا که فروشنده می تواند چند مورد از گواهی ها را برای خود نگه دارد و حساب خریدار را خالی کند.