video thumb

استخراج بیت‎کوین با سخت ‎افزار اسیک (ASIC)

امروزه بهترین راه برای استخراج بیت‎ کوین و سایر ارزهای دیجیتال استفاده از سخت‎ افزار اسیک (ASIC) است که در این مطلب با آن بیشتر آشنا می‌شوید.

اگر به تازگی بر روی ارز‎های دیجیتالی از قبیل بیت‎ کوین سرمایه گذاری کرده‎اید و قصد استخراج آنها را دارید باید با روش‌های گوناگون استخراج از قبیل روش استخراج ابری آشناییت داشته باشید. همچنین شما می‎توانید با استفاده از سخت افزار اسیک (ASIC) که در ادامه به معرفی نحوه استفاده از آن می‎پردازیم کار ماینینگ بیت ‎کوین را انجام دهید.

 

مرحله اول: خریداری یک سخت افزار سفارشی

فرآیند استخراج (مانینیگ) ارز دیجیتال در ابتدا به گونه‌ای طراحی شد که هر کاربر معمولی با رایانه خانگی خود بتواند به این کار پردازد. این روند اکنون تغییر یافته است. همانطور که مشکلات استخراج بیت‌ کوین افزایش می‌یابد، سخت‌افزارهای قدرتمند‌تری برای استخراج کردن بیت‌ کوین نیاز است. اکنون شما باید سخت‌ افزار اسیک (ASIC) را برای استخراج بیت‌کوین خریداری کنید. سخت افزار اسیک (ASIC) تفاوتی اساسی با پردازنده مرکزی (CPU) یا کارت گرافیک (GPU) دارد. منابع مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آنجا ماینر اسیک تهیه کنید. در ادامه نکاتی را در مورد خرید ماینر بیت‌ کوین عرض می‌کنیم.

قدرت هش: قدرت هش یعنی چه تعداد هش در هر ثانیه یک ماینر اسیک قادر است پردازش کند. بیشتر ماینرهای اسیک گران قیمت قدرت هش بالاتری نیز دارند.

 

کارآیی:  باید نسبت به میزان سرمایه و درآمدی که می خواهید، دستگاهی را انتخاب کنید که مصرف برق آن با سرمایه و درآمد موردنظر شما سازگار باشد. ارزش ارز به دست آمده باید بیشتر از مجموع هزینه‌ای باشد که برای سخت افزار اسیک (ASIC) و برق مصرفی می‌پردازید. از این رو شما به ماینری نیاز پیدا خواهید کرد که از نظر مصرف انرژی کارآمد باشد. سخت افزار اسیک از نظر انرژی عملکرد بهتری نسبت به پردازنده‌های مرکزی یا کارت‌های گرافیکی دارد.

 

قیمت: یک ماینر اسیک هزینه‌ای بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار روی دستتان می‌گذارد. شما همچنین نیاز دارید که یک منبع تغذیه برای ماینر اسیک خریداری کنید که هزینه آن تقریبا ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار می‌شود. برای ارزیابی سود استخراج بیت‌کوین نیز باید از یک ماشین‌حساب استفاده کنید. این را در نظر داشته باشید که این ماشین حساب‌ها یک برآورد قیمت براساس ارزش فعلی بازار بیت‌‌کوین در اختیارتان قرار می‌دهند.

 

 

مرحله دوم: خرید منبع تغذیه

علاوه بر خریدن سخت افزار اسیک (ASIC)، باید یک منبع تغذیه که با ماینر اسیک سازگار باشد تهیه کنید. از آنجایی که ماینر‌های اسیک برق زیادی را مصرف می‌کنند بنابراین توصیه می‌شود که از یک خروجی ۲۰ آمپری برای وسیله استخراج خود استفاده کنید.

 

مرحله سوم: کیف پول بیت‌کوین فراهم کنید

بیت‌کوین‌ها در یک کیف پول دیجیتالی که به صورت رمزنگاری شده است ذخیره می‌شوند. این کیف‌پول‌ها هم می‌توانند به صورت آنلاین هم محلی باشند. اگرچه سرویس‌های آنلاین میزبان کیف‌پول شما هستند اما قادر به دسترسی آنها نیستید و از سویی امنیت سرویس‌های آنلاین کمتر است. بنابرین اکثر کاربران شناخته‌شده بیت‌کوین توصیه می‌کنند که از کیف‌پول محلی بخاطر دلایل امنیتی استفاده کنید.

 

مرحله چهارم: ایمن ساختن کیف پول

از آنجاییکه وقتی صبحت از کیف پول می‌شود هیچگونه مالکیتی وجود ندارد از این رو، هر کسی که به کیف پول شما دسترسی پیدا کند می‌تواند هر جور که مایل باشد از پولتان استفاده کند. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از قابلیت تایید دو مرحله‌ای «two-factor authentication» استفاده کرده و کیف پول را بر روی کامپیوتری ذخیره کنید که دسترسی به اینترنت ندارد. همچنین می‌توانید کیف پول را بر روی کارت حافظه یا کارت SD خود ذخیره کنید.

 

مرحله پنجم: انتخاب استخر استخراج

اکثر شرکت‌های استخراج ابری به شما پیشنهاد می‌کنند که به یک استخر استخراج بپیوندید تا در آن به فعالیت بپردازید. اگر یک استخراج کننده ابری هستید و یا خودتان بیت‌ کوین را استخراج می‌کنید پیوستن به یک استخر استخراج شانس شما را در بدست آوردن بیت‌ کوین افزایش می‌دهد. از این رو توصیه می‌کنیم به استخرهای استخراج معتبر و شناخته شده بپیوندید.

این را در نظر داشته باشید که بیشتر استخرها دستمزد کمی به اندازه ۲ درصد از استخراجتان را برمی‌دارند. هنگامیکه به استخری می‌پیوندید و حساب کاربری برای خود ایجاد می‌کنید پس از آن نوبت به ایجاد «worker» می‌رسد. شما می‌توانید همزمان چند worker  داشته باشید.

 

مرحله ششم: متصل شدن به منبع تغذیه برای ماینر اسیک

منبع تغذیه دارای سیم‌های متعددی است که به آن وصل شده است. هر کدام از کابل‌ها را به بردهای هش روی ماینر اسیک متصل کنید.

 

مرحله هفتم: متصل کردن ماینر اسیک به روتر

پس از آنکه منبع تغذیه را به ماینر اسیک متصل کردید، از یک کابل اینترنت برای اتصال ماینر اسیک به روتر استفاده کنید.

 

مرحله هشتم: راه اندازی کردن ماینر اسیک

پس از آنکه ماینر اسیک به منبع تغذیه و روتر متصل شد، شما می‌توانید سخت افزار اسیک را به وسیله‌ی به برق وصل کردن منبع تغذیه یا با فشردن کلید (on/off) که بر روی منبع تغذیه قرار دارد راه اندازی کنید. باید یک نشانگر LED روی ماینر اسیک وجود داشته باشد تا زمانی که به طور کامل راه اندازی شد را نشان دهد. راه اندازی ماینر اسیک تقریبا ۱۰ دقیقه زمان می‌برد.

 

مرحله نهم: تایپ آدرس IP روتر در مرورگر وب

قبل از اینکه بتوانید سخت افزار اسیک مدیریت کنید، شما به یک آدرس IP برای ماینر اسیک نیاز دارید که می‌توانید این IP را در صفحه ادمین روتر شبکه خود بیابید. آدرس IP روتر را داخل نوار آدرس مرورگر وب تایپ کرده تا به صفحه ادمین دسترسی پیدا کنید. شما می‌توانید از هر نوع مرورگری برای متصل شدن به روتر و سپس ماینر اسیک استفاده کنید. راهنمای کاربران روتر خود را برای دریافت آدرس IP مخصوص بررسی کنید.

قابل ذکر است، اکثر آدرس‌های (IP (192.168.0.1، ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱، ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۰، ۱۰٫۰٫۰٫۱) هستند.

 

مرحله دهم: پیدا کردن گزینه « Connected Devices» در صفحه ادمین روتر

صفحه ادمین روتر در روترهای مختلف متفاوت است. در برخی روترها دکمه‌ای وجود دارد که تمام دستگاه‌های متصل شده به روتر شما را نشان می‌دهد در این بخش، می‌توانید گزینه مورد نظر را جستجو کنید.

 

مرحله یازدهم: کلیک کردن بر روی ماینر اسیک

ماینر اسیک زیر فهرست تمام دستگاه‌های متصل شده به روتر قراردارد. بر روی آن کلیک کنید تا اطلاعات دستگاه نمایش داده شود.

 

مرحله دوازدهم: کپی و پیس کردن آدرسIP ماینر اسیک در مرورگر وب

هنگامی که بر روی ماینر اسیک کلیک می‌کنید در این هنگام آدرس IP در میان دیگر اطلاعات برای شما نمایش داده می‌شود. این آدرس را داخل مرورگر وب کپی و پیس کنید تا صفحه ادمین ماینر اسیک برایتان باز شود.

توصیه می‌کنیم این آدرس IP را در جایی یادداشت کنید تا درآینده به راحتی به این پیج دسترسی داشته باشید.

 

مرحله سیزدهم: وارد ماینر اسیک شوید

راهنمای کاربران را برای مشاهده لاگین پیش‌فرض بررسی کنید. معمولا نام کاربری (username) و پسورد «Root» و «Root» می‌باشد.

 

مرحله چهاردهم: کلیک کردن بر روی « Miner Configuration»

هنگامیکه سخت افزار اسیک راه اندازی می‌شود خیلی سریع شروع به استخراج یا همان ماینینگ می‌کند. با این حال این استخراج برای شما نخواهد بود اگر می‌خواهید ماینر اسیک برای شما شروع به استخراج کند می‌بایست اطلاعات استخر استخراج را وارد کنید. به همین منظور باید بر روی گزینه « Miner Configuration» کلیک کنید تا ماینر تنظیم شود.

 

مرحله پانزدهم: وارد کردن اطلاعات برای استخر استخراج

هنگامی که وارد استخر استخراج می‌شوید، باید  URL، نام کاربری یا همان (worker) و پسورد را دریافت کنید و تمام این اطلاعات را در صفحه « Miner Configuration» در ماینر اسیک تایپ کنید.معمولا تنها می‌توانید عضو ۳ استخر ماینینگ در یک ماینر اسیک شوید.

 

مرحله شانزدهم: کلیک کردن بر روی « Save/Apply»

این گزینه اطلاعات را داخل ماینر اسیک ذخیره می‌کند. ماینر اکنون برای شما و استخر استخراجتان ماینینگ می‌کند.

 

مرحله هفدهم: مواظب دما باشید

برنامه‌های استخراج معمولا انرژی زیادی مصرف می‌کنند. بیشتر ماینرهای اسیک مجهز به فن‌های خنک کننده هستند که مرتبا باید تعویض شوند. بنابراین باید حواستان به گرمای ایجاد شده باشد و یک محیط خنک را برای اینکار در نظر بگیرید.

 

مرحله آخر: سودآوری خود را چک کنید

بعد از آنکه عمل استخراج را انجام دادید اعداد بدست آمده را بررسی کرده تا از ارزش آن اطمینان حاصل کنید و برای اینکار توصیه می‌شود از ماشین حساب استخراج بیت‌کوین برای محاسبه سودآوری استفاده کنید.