video thumb

بستر جدید اتریوم باعث حل بسیاری از مشکلات و بهبود خدمات دولتی می شود

در بستر جدید اتریوم

سرویس‌هایی اصلی که توسط شهرداری‌ها ارائه خواهد شد باعث کاهش حجم ترافیک، آزاد شدن وقت معلم‌ها و بهبود تجربه بیماران در ملاقات‌های پزشکی خواهند شد.

اینها مشکلات لجستیکی هستند که دولت‌ها در سراسر دنیا به خوبی آنها را حل نکرده‌اند. البته به نظر می‌رسد با بهبود فرایند‌ها در بستر جدید اتریوم می‌توان این مشکلات را هم برطرف ساخت. از جمله بهبود از طریق فناوری که درست مثل ماشین‌ها باعث رشد صنعتی شده‌اند.

این واقعیت که دولت‌ها نتوانسته‌اند در این بخش‌ها موفق عمل کنند و در عین حال همچنان نقش حکومتی و نظارتی خود را نیز واگذار نمی‌کنند نشان از یک مشکل بزرگ در سیستم کشورداری دارد. اگر دیگران می‌توانند این خدمات را بهتر به شهروندان عرضه کنند شاید زمان آن رسیده باشد که این عامل واسطه را از میان برداریم و از هزینه‌های که به دوش جامعه می‌افتد پرهیز کنیم.

ساختار کنونی باعث می‌شود تا شهروندان حس کنند به خاطر ساختار حکومتی حاضر از حق خود محروم شده‌اند. یک دلیل این موضوع می‌تواند نبود باور کاندیداها به باورهای سیاسی جامعه باشد. دلیل دیگر بی‌کفایتی است که توسط سیستم حاضر تشویق می‌شود و البته باید به طرف‌های دیگری که از این بی‌سامانی منفعت می‌برند هم اشاره کنیم.

وقتی شما در مورد حق حاکمیت فکر می‌کنید اولین چیزهایی که به ذهن می‌آید مرزهای رسمی کشور و حاکمیت رهبران سیاسی ملت است. حتی در بهترین دموکراسی‌ها نیز، این نهادهای مرکزی توسط احزاب سیاسی اداره می‌شوند که عموما بیش از ۵۰ درصد آرای مردم را بدست آورده‌اند.

فرقی نمی‌کند این رژیم‌ها فاسد باشند یا نه، همه آنها ثابت کرده‌اند که در برابر روند‌های رو به رشد اجتماعی، فناوری و اقتصادی به روش‌های مختلف مانع ایجاد می‌کنند. همین فاصله بین خود فناوری و دولت‌ها نیز وجود دارد.

یک بازار غیر متمرکز برای خدمات دولتی در بستر جدید اتریوم

بلاک چین Bitnation

بیشتر بخوانید:

بیت کوین یا اتریوم؛ تفاوت این دو ارز رمزپایه در چیست؟

(Bitnation) نام یک راه‌حل بلاک چین است و مشکلاتی که بخش خدمات دولتی به وجود می‌آورند را با ارائه خدمات از طریق دیگران حل می‌کند. (Bitnation) می‌خواهد اولین سیستم حکومتی غیر متمرکز براساس قراردادهای هوشمند را ایجاد کند و بر موانع سیاسی، اقتصادی و جغرافیایی که توسط مرزها و قوانین دست و پاگیر ایجاد شده است فائق آید. بستر جدید اتریوم، قصد دارد تا سرویس‌های بهتر، ارزان‌تر و عادلانه را در قالبی توزیع شده و داوطلبانه عرضه کند.

مردم می‌توانند بدون توجه به محل زندگی و قوانین مالیاتی در ارائه خدمات با همدیگر به رقابت بپردازند. خاصیت دوگانه توکن این بستر به نام (PAT) باعث از بین رفتن سیستم‌های فاسد مالی می‌شود.

یک نوع خدمات بلاک چین با کمک همسایه‌ها که اولین در نوع خودش است و به عنوان یکی از اولین بسترهای بلاک چینی که مشکلات واقعی مردم را حل می‌کند، عمل خواهد کرد.