video thumb

لنوو، غول تکنولوژی چین، بدنبال ثبت اختراع سیستم تایید اسناد بر مبنای بلاک‌چین

پرونده‌ی ثبت اختراعی که به تازگی توسط لنوو باز شده، نشان می‌دهد که این غول تکنولوژی چینی، قصد دارد از بلاک‌چین به عنوان بخشی از سیستم تایید اعتبار اسناد فیزیکی استفاده کند.

در برنامه‌ای که توسط دفتر ثبت اختراعات و علامت‌های تجاری ایالات متحده (USPTO) روز پنجشنبه‌ی گذشته منتشر شده، لنوو سازوکاری را نشان می‌دهد که بواسطه‌ی آن امضای دیجیتالی در اسناد فیزیکی قرار می‌گیرند که می‌توانند توسط کامپیوتر‌ها و سایر ماشین‌ها پردازش شده و اعتبار یک سند را تایید کنند. این برنامه اولین بار در ماه آگوست ۲۰۱۶ ثبت شده است.

ماشین پردازشی، امضای دیجیتال را رمزگشایی کرده و آن را به نقشه‌ی دیجیتالی سند تبدیل و ترجمه می‌کند، که این نسخه را می‌توان با نسخه‌ی فیزیکی موجود مقایسه کرد. این برنامه می‌گوید که امضای دیجیتالی نشان‌دهنده‌ی یک زنجیره‌ی بلوک امنیتی است، یک دنباله از امضاهای دیجیتالی بیانگر یک بلوک در این زنجیره‌ی امنیتی است. لنوو می‌گوید، زنجیره‌ی بلوک امنیتی آن‌ها، از یک دیتابیس توزیع شده استفاده می‌کند که لیست داده‌هایی را که به مرور و مکرر در حال افزایش هستند، از دستکاری و تغییرات مجدد محافظت می‌کند.

در ادامه اضافه می‌کند که، هر بلوک شامل اطلاعاتی در مورد سند فیزیکی در دوره‌های مختلف زمانی است.

لنوو از محصول خود اینگونه می‌گوید:

با استفاده از زنجیره‌ی بلوک امنیتی، هر کسی می‌تواند، در اختیار داشتن سند فیزیکی را تایید کند، حتی اگر چندین نسخه از این سند فیزیکی وجود داشته باشد و چندین نفر داده‌ها را در زنجیره‌ی تغییرات ثبت کرده باشند. اگر سند جعلی موجود باشد، این سندها به صورت یک بلوک جدا و تنها در زنجیره نمایش داده می‌شوند. برای تایید نسخه‌ی رونوشت یک سند، کاربر دستگاه الکترونیکی، از کد پرینت شده بر روی سند فیزیکی یک عکس می‌گیرد.

به گفته‌ی لنوو، مزیت این محصول در این است که، تمامی کسانی که رونوشتی از یک سند در دست دارند، می‌توانند اطمینان حاصل کنند که، سندی که در اختیار دارند، نسخه‌ی دقیق و یکسانی از سند اصلی است و احتمال اینکه متن سند پس از امضا شدن در نسخه‌های رونوشت، تغییر داده شده باشد را از بین می‌برد.

این اولین تجربه‌ی لنوو در بلاک‌چین نیست. سال گذشته، فوربس گزارش داد که IBM همراه با لنوو بر روی پروژه‌ی سیستم فاکتور و پرداخت بر مبنای بلاک‌چین، مشغول به کار است. در آن زمان، در گزارش آمده بود که هدف این پروژه تولید صورتحساب و عملیاتی کردن پردازش داده‌ها در بستری قابل ردیابی و شفاف است.

اگر به دنبال یک سایت مطمئن و معتبر برای سرمایه در ارزهای دیجیتالی هستید می توانید به سایت ارزجو مراجعه کنید و با اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهید.