video thumb

آیا پروژه بازیابی سرمایه در اتریوم اجرا می‌شود؟

برنامه بهبود پروتکل اتریوم (EIP) جهت بازیابی سرمایه در اتریوم که منجر به استعفای یکی از توسعه دهندگان ارشد آن به خاطر نگرانی‌های قانونی شده بود، دوباره در وبسایت Github با ساختاری مشابه ولی نامی متفاوت آغاز به کار کرده است. این موضوع باعث ایجاد بحث و جدل‌های زیادی شده است.

پیشنهاد اولیه EIP، توسط دان فیفر توسعه دهنده Musiconomi مطرح شد تا راه‌حلی باشد برای تغییر آسان‌تر بلاک چین اتریوم که بتوان در شرایط بحرانی، سرمایه از دست رفته کاربران را بازگرداند.

بستر جدید اتریوم باعث بهبود خدمات دولتی می شود

یویچی هیرایی توسعه دهنده ارشد این پروژه با مشاهده پیش‌نویس EIP، از آن به خاطر تخطی از قوانین ژاپن در مورد ایجاد رکوردهای الکترونیکی، انتقاد کرد. از نظر او این کار با فلسفه اتریوم، تعارض دارد.

نظر کاربران نسبت به بازیابی سرمایه در اتریوم

بازیابی سرمایه در اتریوم

وقتی این پیشنهاد لغو شد، جامعه کاربران اتریوم در وبسایت Reddit از این تصمیم استقبال کرد و یکی از کاربران، آن را یک پیروزی برای این شبکه خواند. نظراتی که در وبسایت Github روی پروژه داده شد هم نشان از دو دسته شدن کاربران روی استاندارد باز‌گرداندن سرمایه‌ها داشت.

یکی از کاربران پروژه بازیابی سرمایه در اتریوم را اسب تروجانی داخل شبکه اتریوم می‌داند و می‌گوید:

اضافه کردن مکانیزم بازگرداندن سرمایه صرف نظر از میزان آن، یک ضعف در شبکه خواهد بود.

کاربر دیگری در مورد فلسفه اتریوم صحبت می‌کند و می‌گوید:

نصب سیستم بازگرداندن سرمایه به عنوان یک بخش ضروری از سیستم، عدم درک درست از عملکرد سیستم است. اتریوم نه یک بانک نه یک شرکت خصوصی است که هیچ سود و ضرر یا سرمایه‌ای ندارد. اگر کسی پول خود را که در شبکه اتریوم ایجاد شده از دست بدهد، این خطری است که آن‌ها پذیرفته‌اند و هرگز نباید عملکرد و مسئولیت سیستم باشد. بنابراین توسعه دهندگان هم مسئول بازگرداندن سرمایه‌ها نیستند.

ایجاد یک روش استاندارد برای بازگرداندن سرمایه از دست رفته، همیشه جای بحث‌های داغ بین جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. برای بعضی‌ها، چنین اقدامی برخلاف ارزش‌ها و ماهیت تغییر‌ناپذیر بلاک چین است.

جامعه اتریوم همین الان هم به خاطر هارد فورکی که به خاطر حمله DAO صورت گرفت، به ۲ دسته تقسیم شده‌اند. این حمله باعث ایجاد اتریوم و اتریوم کلاسیک شد. اتریوم کلاسیک حامل بلاک چین قدیمی و پول‌های دزدیده شده در دستان هکرها است. در صورتی که شما هم تمایل دارید روی ارزهای دیجتال مانند اتریوم سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید از خدمات ارز جو بهره ببرید.