video thumb

PayPal: احتمال موفقیت بیت‌کوین بسیار زیاد است

شک و شبهات زیادی در رابطه با پتانسیل بیت‌کوین به عنوان یک ارز جهانی وجود دارد ولی مدیر مالی پی‌پل(PayPal) در آینده رمزارز‌ها فقط اتفاقات مثبت می‌بیند. گفته‌های مدیر مالی پی‌پل در حالی بیان می‌شود که خیلی از چهره‌های شناخته شده دنیای بانکداری و سرمایه مخالف بیت‌کوین هستند.

احتمال زیاد موفقیت

بنا به گفته‌های جان رینی(John Rainey)، مدیر مالی پی‌پل(PayPal)، بیت‌ کوین و بقیه رمزارز‌ها روزی به سیستم‌های پرکاربرد پرداختی تبدیل خواهند شد؛ ولی هنوز نه. رینی به وال استریت جورنال گفت:

با توجه به بی ثباتی کنونی قیمت بیت‌ کوین، به عنوان یک ارز با ثبات نمی‌توان به آن نگاه کرد چون اگر شما یک فروشنده باشید و کالایی که به فروش می‌رسانید ۱۰ درصد سود داشته باشد و فردای آن روز قیمت بیت‌کوین ۱۵ درصد منفی شود؛ در نتیجه شما ضرر کرده‌اید. John Rainey

با وجود این، رینی بیت‌کوین را به عنوان یک ارز به رسمیت می‌شناسد، حتی اگر هنوز آماده پذیرش برای همه نباشد. او می‌گوید:

در مقطعی خاص احتمال زیادی[برای موفقیت بیت‌ کوین وجود دارد. تکنولوژی آن شایستکی دارد. با این حال من فکر می‌کنم سالها طول خواهد کشید تا مقبولیت این ارز‌ها را بین همگان ببینیم و در معاملات روزانه خود از آنها استفاده کنیم. John Rainey

این اولین باری نیست که پی‌پل از بیت‌کوین و رمزارز‌ها حمایت می‌کند. پی‌پل جزو اولین شرکت‌هایی بود که به مشتریان خود اجازه دریافت بیت‌ کوین به عنوان روش پرداختی را از سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ داده بود. اوایل امسال، مدیر عامل پی‌پل آقای دن شولمن(Dan Schulman) در یک برنامه زنده که در فیس‌بوک پخش می‌شد از بیت‌کوین به عنوان یک “آزمایش جالب” نام برد و گفت ممکن است جهان را عوض کند.

نظرات مختلف

مطمئنا همه با نظرات رینی و شولمن راجب تبدیل شدن بیت‌کوین به یک ارز مرسوم در آینده، موافق نیستند. اوایل این هفته مسئول بانک انگلستان آقای مارک کارنی(Mark Carney) ادعا کرد بیت‌ کوین از همه ابعاد با شکست مواجه بوده است. ائو اضافه کرد:

بیت‌کوین تا به حال از جنبه پول‌های سنتی با شکست روبرو بوده است. به عنوان ذخیره ارزش از آن استفاده نمی‌شود چون همه جای دنیا پخش شده است. کسی به عنوان ابزاری برای مبادله از آن استفاده نمی‌کند. Mark Carney

ولی سرمایه‌گذار با جسارت آقای تیم دراپر که یکی از سرمایه‌گذاران در تزوس(Tezos) نیز هست گفت بیت‌کوین آینده ارز‌ها است و ادعا کرد حجم بزرگی از ارز‌های جهانی را رمزارز‌ها تشکیل خواهند داد.

شما می‌توانید نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها به نمایش بگذارید.