video thumb

بزرگترین بانک برزیل و آمریکای جنوبی با ریپل همکاری می‌کند

بزرگترین بانک برزیل و آمریکای جنوبی از ریپل برای پردازش پرداخت استفاده خواهد کرد. این خبری است که تیم مرکزی ریپل در ادامه اخبار فعالیت‌های این روزهایش منتشر ساخته است. با ارزجو از اخبار ارزهای رمزپایه مطلع باشید.

در روز دوم اسفند (بیست و یکم فوریه)، تیم ریپل اعلام کرد که بانک “ایتالو یونی بانکو” (Itaú Unibanco)، بزرگترین بانک برزیل و آمریکای جنوبی از نظر حجم سرمایه، از “ایکس کارنت” (xCurrent) شبکه بلاک چین ریپل برای پردازش پرداخت‌های بین‌المللی و ارسال پول بهره خواهد برد.

بیش‌تر بانک‌های بزرگ در کره جنوبی و ژاپن توسط هلدینگ‌های “اس‌بی‌آی” رهبری می‌شوند. هلدینگ‌های “اس‌بی‌آی” یکی از بانک‌های تجاری پیشرو ژاپن است. آن‌ها با استفاده از پلت‌فرم تسویه شبکه ریپل، یعنی “ایکس رپید” (xRapid)، هزینه‌های عملیاتی را در پردازش پرداخت‌های بین بانک‌ها و موسسات کاهش داده‌اند.

در ماه‌های آینده نیز، ایتالو یونی بانکو که بزرگترین بانک برزیل و آمریکای جنوبی است، همراه با ارائه‌دهنده خدمات پرداخت مستقر در سنگاپور “اینستا رم” (InstaReM) و بانک تجاری هند (IndusInd) به طور گسترده از ایکس کارنت ریپل برای پرداخت‌های پولی بین‌المللی میان ارائه ‌دهندگان خدمات مالی بین‌المللی استفاده خواهد کرد.

تیم مرکزی ریپل اشاره کرده است که ارائه دهندگان خدمات انتقال پول در بازارهای بزرگ انتقالات نظیر برزیل و کانادا شروع به استفاده از “ایکس ویا” (xVia) کرده‌اند. ایکس ویا یک راه‌حل پرداختی است که توسط ریپل توسعه داده شده است. ایکس ویا برای پردازش پرداخت‌ها در بلاک چین ریپل طراحی شده است. “بی تک” (Beetech) در برزیل و “زیپ رمیت” (Zip Remit) در کانادا قصد دارند پردازش پرداخت‌های خود را در شبکه بلاک چین ریپل به ارائه دهندگان خدمات انتقال پول در چین متصل کنند. شرکت‌های ارائه دهنده خدمات انتقال پول چینی در ماه فوریه وارد شبکه ریپل (RippleNet) شده‌اند.

“پاتریک گریفین”، رئیس توسعه کسب و کار ریپل، تاکید کرد که ضرورت یک راه‌حل مبتنی بر فن‌آوری بلاک چین، نظیر Ripple در صنایع انتقال پول و پرداخت‌های جهانی، به ویژه برای کسب و کارها و مصرف کنندگان در بازارهای نوظهور به وضوح دیده می‌شود. گریفین توضیح داد که فن‌آوری بلاک چین می‌تواند فرایند انتقال پول را برای افرادی که پول خود را از خارج به کشورشان ارسال‌می کنند، آسان کند. این افراد، به ویژه کارگران مهاجر و کسب و کارهای بین‌المللی را شامل می‌شوند. او گفت:

“پرداخت بین‌المللی یک مشکل جهانی است. با این وجود، تاثیر منفی آن تا حد زیادی بر بازارهای نوظهور مشخص‌تر است. زمانی که یک معلم در ایالات متحده است و خانواده‌اش را در برزیل سرپرستی می‌کند، یا مالک یک کسب و کار کوچک در هند در تلاش برای انتقال پول برای باز کردن یک شعبه دوم در یک کشور دیگر است، ضروری است ما نهادهای مالی جهان را به یک سیستم پرداخت متصل کنیم. این کار برای مشتریان است و نه علیه آن‌ها.”

بزرگترین بانک برزیل و آمریکای جنوبی با ریپل همکاری می‌کند

همان گونه که پیش از این هم در اخبار این ماه‌ها آمده است، ریپل با برخی از بزرگترین ارائه دهندگان انتقال پول و پرداخت‌های بین‌المللی، نظیر مانی گرام و وسترن یونیون همکاری می‌کند تا پردازش‌های بین‌المللی را بر روی شبکه بلاک چین خود انجام دهد. اگر ریپل بتواند یک اکوسیستم و یک جامعه متشکل از ارائه دهندگان عمده خدمات انتقال پول در مناطقی مانند ایالات متحده و بازارهای نوظهور ایجاد کند، افراد قادر خواهند بود تا پرداخت‌های کوچک و بزرگ خودشان را از طریق شبکه بلاک چین ریپل ارسال کنند و هزینه‌هایشان را کاهش دهند.

در حال حاضر، شبکه ریپل شامل ارائه دهندگان خدمات بزرگ پرداخت در سنگاپور، چین و سایر کشورهای آسیا است. تنها اینستا رم بیش از ۵۰۰،۰۰۰ تراکنش توسط مشتریان خود در بیش از ۶۰ کشور شامل کشورهایی نظیر استرالیا، کانادا، هنگ کنگ، سنگاپور و هند به انجام رسانده است.

۲۰۱۸ سال مهمی برای ریپل است و دوره‌ای است که در آن باید توافقاتی که در سال ۲۰۱۷ به واسطه افزایش حجم معاملات روزانه و فعالیت کاربرانش ایجاد کرد، به اجرا گذاشته شود.