video thumb

اتهام طراح مرموز بیت کوین به سرقت ۵ میلیارد دلاری

علی رغم تمام سر و صداهایی که بیت کوین برپا کرده هنوز مغز متفکر پشت آن ناشناخته مانده و حالا کسی که مدعی طراحی این ارز مجازی است، به اتهام سرقت ۵ میلیارد دلار از شریک سابقش تحت تعقیب قرار گرفته است.

این فرد استرالیایی که «Craig Wright» نام دارد در سال ۲۰۱۶ مدعی شده بود که همان «ساتوشی ناکاموتو»، طراح مرموز بیت کوین است.

در اوایل ماه جاری شکایتی در دادگاه ناحیه ای کالیفرنیا ثبت شده که بر اساس آن Wright به سرقت صدها هزار بیت کوین و فناوری های بلاک چین

این دو در سال ۲۰۱۱ شرکتی به نام W&K Info Defense Research را بنیان نهاده اند که در زمینه تحقیق و توسعه نرم افزارهای بیت کوین و استخراج آن فعالیت داشته  است.

این متخصص امنیتی که پس از تصادف با موتورسیکلت مجبور به استفاده از ویلچر شده بود، در سال ۲۰۱۳ به خاطر ابتلا به بیماری MRSA درگذشت و شکایت مذکور نیز توسط برادرش Ira ثبت شده است.

بر اساس این شکایت Wright و Kleiman در استخراج بیت کوین با هم همکاری کرده و مشترکا ۱٫۱ میلیون واحد از این ارز مجازی

شاکیان از اینکه این دو فرد بنیانگذار بیت کوین هستند یا خیر مطمئن نیستند اما بر اینکه Wright و Kleiman از ابتدای معرفی این ارز مجازی در آن فعال بوده و به مقادیر هنگفتی از آن دست پیدا کرده اند، تاکید شده است.

Wright در حال حاضر به عنوان متخصص ارشد در کمپانی nChain مشغول به کار است و نسبت به این شکایت واکنشی نشان نداده است.

کاربران گرامی که قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی را دارند می توانند برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی به سایت مطمئن و معتبر ارزجو مراجعه کنند.