سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ازبکستان نیز راه قانونی کردن رمزارزها را در پیش گرفته است

مدت کوتاهی است که ازبکستان نیز راه قانونی کردن و قانونگذاری برای بیت‌کوین

این کشور که در آسیای میانه واقع شده همچنین قصد دارد یک مرکز فناوری جهت دفاترکل توزیع شده افتتاح کند. همچنین می‌توان این نکته را یادرآوری کرد که در ازبکستان یکی از کشور‌هایی است که ماینینگ

لایحه‌ی پذیرش بیت‌کوین در ازبکستان

Shavkat Mirziyoyev

طی یک حکم که توسط ریاست جمهوری این کشور یعنی شاوک میرزی یویف به امضا رسیده است، اعلام شده که موسسات و نهاد‌های رسمی ارزبکستان باید تا ۱ سپتامبر (ابتدای پاییز) یک طرح پیشنهادی را به منظور قانونی کردن رمزارزها و یا پول‌های الکترونیکی ارائه دهند.

همچنین باید ذکر کرد که وظیفه‌ی این قانونگذاری و آماده کردن لایحه بر عهده‌ی بانک مرکزی این کشور، وزارت اطلاعات و فن‌آوری و ارتباطات، وزارت دارایی و وزارت اقتصاد است.

میرزی یویف همچنین دستور داد که مقامات مربوطه یک بخش ویژه برای تکنولوژی دفاترکل توزیع شده در داخل مرکز نوآوری‌های میروز الوگبیک ایجاد کنند که مسئولیت اصلی آن فراهم کردن شرایطی در جهت استفاده از فرصت‌های تکنولوژی بلاک‌چین خواهد بود. این بخش جدید در جهت افزایش معیارها و پشتیبانی از توسعه‌ دهندگان محلی در یادگیری تکنولوژی‌های دفاترکل توزیع شده فعالیت خواهد کرد. تاریخ بازگشایی این مرکز به دستور ریاست جمهور ۱ ژوئن (۱۱ خرداد) سال ۲۰۱۸ اعلام شده است.

رئیس جمهور همچنین با گسترش استفاده از سیستم های پرداخت بین المللی، خواستار توسعه فعال و ارتقاء پرداخت های غیر حضوری در کشور شده است که در این راستا مجموعه ای از اقدامات پیچیده برای دستیابی به این هدف نیز از ماه ژوئن شروع خواهد شد.

تغییراتی در قلب آسیای میانه

این فرمان ریاست جمهوری ازبکستان تغییرات مثبتی را در رابطه با رمزارزهایی همچون بیت‌کوین در این کشور به ارمغان خواهد آورد. البته نظراتی که توسط مقامات تاشکنت مطرح شده، نشان دهنده‌ی دیدگاه‌های مختلفی در این زمینه است به شکلی که حتی برخی از نمایندگان بانک مرکزی جمهوری ازبکستان از رمزارزها به عنوان ابزار تامین مالی تروریسم یاد کرده‌اند. اما طبق گزارشی از طرف خبرگزاری اسپ اسپوتینک Sputink اخیرا نخست ویز این کشور عبداله آریوف نیز از استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین

آریوف در انجمنی با نام موضوع دیجیتال در حال جهانی شدن نیز شرکت کرده که در آلماتی پایتخت مالی کشور قزاقستان واقع شده و در طی آن مقاماتی از کشور‌های مستقل مشترک المنافع (CIS) و کمیسیون اقتصادی اوراسیا (EEC) حضور داشته‌‌اند.

ازبکستان
ازبکستان

البته گفتنی است که همسایگان آسیای مرکزی این کشور نیز اقداماتی مثبت در مورد عرصه‌ی رمزارزها انجام داده‌اند. قرقیزستان اعلام کرده که به زودی قصد استفاده از رمزارزها در قراردادهای عمومی را دارد و قزاقستان قصد دارد که یک رمزارز جدید با پشتوانه و حمایت دارایی‌ها ایجاد کند که در این راستا بانک مرکزی آستانا (پایتخت این کشور) اعلام کرده است که قصد ندارد رمزارزها را ممنوع کند.

ازبکستان بزرگ‌ترین تولید کننده برق در منطقه است که این مورد باعث شده هزینه‌ی استخراج ۱ بیت‌کوین تنها ۱۷۹۰ دلار باشد، به عبارتی ازبکستان یک برگ برنده‌ی مهم دارد که می‌تواند به طور بالقوه این کشور را در جهان رمزارزها برجسته جلوه دهد که همچنین باعث شده این کشور در عرصه‌ی استخراج رمزارزها در ربته‌ی سوم جهان قرار گیرد.

شما می‌توانید نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

برای استفاده از خدمات و امکانات سایت ارزجو در زمینه ی ارزهای دیجیتالی ، می توانید به آدرس arzjoo.com مراجعه کنید.
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location