video thumb

موسسه تحقیقاتی آلمانی از تکنولوژی بلاک چین برای سیستم‌های RFID استفاده می‌کند

موسسه تحقیقاتی آلمانی “فرانهوفر میکرو سیستمز فتونیک” (Fraunhofer Microsystems Photonic)، واقع در شهر “درسدن” آلمان، قصد دارد از فناوری بلاک چین

استفاده از راه‌حل‌های بلاک چین برای ذخیره سازی غیرمتمرکز داده‌های تولید شده توسط سنسورهای RFID، می‌تواند در این زمینه از طریق روش‌های منحصر به فرد برای هر مشتری امکان‌پذیر باشد. فرانهوفر یک راه‌حل ترکیبی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فردی را برای مشتریان خود توسعه می‌دهد و نیازهای فردی آن‌ها را با استفاده از شبیه‌سازی‌ها، تجزیه و تحلیل می‌کند.

البته، این موسسه تحقیقاتی آلمانی هنوز یک محصول نهایی و یکپارچه با بلاکچین را ارائه نمی‌دهد. آن‌ها راه‌حل‌های نرم‌افزاری را برای سیستم‌های حسگر بی‌سیم RFID ارائه می‌دهند که می تواند با فناوری بلاک چین در نمایشگاه تجاری LogiMat گسترش یابد. این رویداد که از سیزدهم تا پانزدهم ماه مارس ۲۰۱۸ در اشتوتگارت (آلمان) برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری اروپا برای بخش لجستیک است.

موسسه تحقیقاتی آلمانی از فناوری بلاک چین برای سیستم‌های RFID استفاده می‌کند

در نشریه این موسسه تحقیقاتی آلمانی این گونه آمده است که پتانسیل بالایی در استفاده از فناوری بلاکچین برای مدیریت داده‌ها در زنجیره‌های عرضه در اتوماسیون و لجستیک وجود دارد. در این نشریه، آن‌ها نوشته‌اند که فناوری بلاک چین می‌تواند به تحویل سرعت ببخشد، از تقلب و اشتباهات جلوگیری کند، و ضایعات و هزینه‌ها را کاهش دهد.

پیش از این نیز اخباری مبنی بر استفاده شرکت آی بی ام (IBM) از فناوری بلاکچین در صنعت حمل و نقل دریایی منتشر شده بود. همچنین، این فناوری در خطوط هوایی سنگاپور، پرداخت‌های بین‌المللی وسترن یونیون و بسیاری صنایع دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ظرفیت بلاک چین تا حدی است که به تازگی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم به مسئولین این کشور هشدار داده است که نباید در استفاده از آن از دیگر رقبا عقب بمانند.

برای استفاده از خدمات و امکانات سایت ارزجو در زمینه ی ارزهای دیجیتال می توانید به آدرس arzjoo.com مراجعه کنید.