video thumb

اروپا آماده‌ی قانونگذاری برای رمزارزها نیست

رهبران اتحادیه اروپا و کارگروه‌های مختلف بر سر زمان قانونگذاری برای رمزارزها با یکدیگر اختلاف نظر شدید دارند و هریک نیز دلایلی را عنوان می‌کنند.

علی‌رغم تقاضا‌های صورت گرفته از قانونگذاران در آلمان و فرانسه برای تنظیم مقررات در مورد رمزارزها، خبرگزاری Europol اخیرا ادعا کرده که ۵.۵ میلیارد دلار پولشویی در اروپا توسط رمزارزها صورت گرفته است و کمیسیون اروپا هنوز آماده‌ی ایجاد قوانین برای این بازار نوظهور نیست.

عجله باعث ضرر می‌شود

پته کرس‌تنس (Pete Kerstens) رهبر کارگروه Fintech اعلام کرده است که به جای عجله برای قانونگذاری و اقدامات نظارتی به دنبال یک رویکرد مترادف‌تر است. او اخیرا در یک انجمن وابسه به امریکن اکسپرس(American Express) گفته است که:

ما در ابتدا باید از خطرات این حوضه آگاهی داشته باشیم تا بدانیم چه چیزی باید تنظیم و قانونگذاری شود.

Pete Kerstens

کرس‌تنس همچنین ادعا کرد که هیچ دلیلی برای عجله‌‌ی قاره اروپا وجود ندارد زیرا بخش اعظمی از این ۴۳۲ میلیارد دلار سرمایه مارکت‌کپ رمزارزها (در زمان نگارش این مقاله) متعلق به سرمایه گذاران آسیایی است.

کمیسیون اروپاماه آینده کمیسیون اروپا برنامه‌ی بعدی خود را در رابطه با فین‌تک(Fintech) منتشر خواهد کرد که تقریبا می‌توان گفت یک نقشه راه برای صدور مجوز اتحادیه اروپا برای استارت‌آپ‌هایی است که تامین مالی شده‌اند.

این کمیسیون هرگز به ممانعت از رشد صنایع مرتبط با بلاک‌چین علاقه‌ای نشان نداده بلکه هدف آن همیشه این بوده است که با محدود کردن تقلب و استفاده از بهترین شیوه‌ها بتواند این صنعت را تقویت کند.

با توجه به گفته‌های کرس‌تنس این کمیسیون در واقع مایل است که فعالیت شرکت‌های مرتبط با بلاک‌چین را تسهیل کند. در حال حاضر یازده رژیم اروپایی به نوعی مانع توسعه‌ی این صعنت در مقایسه با آسیا و ایالات متحده، هستند.

نظرات متفاوت

مقامات نظارتی اروپا در اوایل ماه جاری هشدار داده بودند که رمزارزها به عنوان یک محصول غیرقابل کنترل و به عنوان نوعی سرمایه گذاری، پس‌انداز و یا جمع کردن آن‌ها برای زمان بازنشستگی، مناسب نیستند. تنها مدت کوتاهی بعد از آن نیز آگوستین کارس‌تنس (Agustin Carstens) مدیر کل بانک، برای توافقات بین‌المللی از بین‌کوین به عنوان ترکیبی از قیمت حبابی، طرح Ponzi یا هرمی و یک فاجعه زیست محیطی یاد کرد.

برونو لی مایر وزیر دارایی فرانسه و پیتر آلتایمر وزیر دارایی موقت آلمان اخیرا نامه‌ای برای هم رده‌های خود در نشست G20 ارسال کرده‌اند و طی آن اعلام کرده‌اند که رمزارزها نه تنها یک سرمایه‌گذاری ریسک پذیر هستند بلکه در بلند مدت ثبات مالی جهان را تهدید می‌کنند.

Ashley Fox

آژانس همکاری‌های حقوقی اتحادیه اروپا (Europol) نیز رمزارزها را یک مشکل خطاب کرده و اعلام کرده که تنها در اروپا سه تا چهار میلیون پوند (در حدود ۴.۱ تا ۵.۵ میلیارد دلار) از سرمایه‌های غیر قانونی و جنایی توسط رمزارزها پول شویی می‌شوند. اشلی فاکس (Ashley Fox) یک عضو محافظه کار بریتانیا ادعا کرد که رمزارزها تنها به دلیل تقاضای مصرف کننده و عدم اعتماد مردم به دولت ملی، وجود دارند. هرچند هنوز او هنوز تکنولوژی بلاک‌چین را بر خود رمزارزها ترجیح می‌دهد.

به نظر شما شک و تردید‌های اتحادیه اروپا به ضرر آنها تمام خواهد شد یا باعث بی عیب و نقص شدن روند قانونگذاری آنها خواهد بود؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع ارزهای دیجیتالی می توانید به سایت ارزجو مراجعه کنید.