video thumb

استارتاپ اتریشی برای حل مشکل بازار سیاه بلیط، ارز مجازی فرهنگی معرفی می کند

گردشگری فرهنگی بخش مهمی از صنعت پرسود توریسم به شمار می رود و در حالی که آژانس های مسافرتی اطلاعات گسترده ای درباره برنامه تورها، موزه ها، اماکن برجسته و سایت های تاریخی ارائه می کنند هنوز چالش های بسیاری در این زمینه وجود دارد و نیاز به نوآوری در آن احساس می شود.

برای مثال اتحادیه اروپا به منظور محافظت از میراث فرهنگی و بازدید از آن به صورت دیجیتالی کارگروهی تشکیل داده و حالا به نظر می رسد استارتاپ اتریشی «Cultural Places» از طریق ترکیب میراث فرهنگی و فناوری بلاکچین به راه حلی جدید برای نوآوری در زمینه های مختلف از رزرو بلیط گرفته تا جذب سرمایه دست پیدا کرده است.

هدف اصلی این کمپانی حذف دلال ها از بازار بلیط است و بدین منظور ارز مجازی Cultural Coin را معرفی کرده که بر اساس فریم ورک اتریوم طراحی شده و به مشتریان اجازه می دهد بلیط بازدید از موزه، کنسرت و اماکن توریستی را به صورت مستقیم خریداری کنند. علاوه بر این در صورتی که مشتریان امکان حضور در رویداد را نداشته باشند می توانند مجددا این بلیط ها را به قمیت مشخص به  فروش برسانند.

 

ارز مجازیدلالی بلیط رویدادهای محبوب برای دولت ها به مشکلی جدی تبدیل شده بود و گاها به کسانی که بلیط را در بازار سیاه تهیه کرده بودند، اجازه حضور در رویداد داده نمی شد.

از دیگر خدمات آنها نیز می توان به راهنمای صوتی و خرید الکترونیکی یادگاری و سوغات اشاره کرد، که در نهایت به استفاده بهنیه تر از زمان سفر منجر می شود.

Cultural Places تصمیم دارد منحصرا در حوزه رویدادهای مهم فعالیت داشته باشد و تنها ۶ درصد از بهای بلیط را برای خدمات خود در نظر گرفته در حالی که بسیاری از موسسات عرضه بلیط تا ۳۰ درصد از بهای بلیط را در قالب کارمزد در نظر می گیرند.

از همین شش درصد هم ۱ درصد در قالب طرح وفاداری به مشتری برگردانده شده، ۱ درصد بین کل کاربران حاضر در این پلتفرم تقسیم شده و ۱ درصد نیز به موسساتی که محتوای فرهنگی جذاب را تولید می کنند، اختصاص پیدا می کند.

Cultural Places قرار است طی چهار مرحله ۹۰۰ میلیون واحد از ارز مجازی خود را در اختیار مشتریان قرار دهد. این کمپانی که درحال حاضر با بیش از ۳۰ مرکز در ۶ کشور دنیا همکاری دارد، امیدوار است تا پنج سال دیگر ۱۲ درصد از بازار توریسم فرهنگی اروپا را در دست بگیرد.