video thumb

استخراج رمزارزها به وسیله‌ی انرژی خورشیدی

لیست عناوین این مطلب

شرکت Kumamoto Energy ژاپن یکی از تولید کنندگان و تامین‌ کنندگان برق محلی در شهر کوماموتو است و به تازگی اعلام کرده که با استفاده از برق تولید شده به وسیله‌ی انرژی خورشیدی قصد شروع استخراج رمزارزها را دارد. این مورد بر خلاف حرف‌های گفته شده در رسانه‌های سراسر جهان، نشان می‌دهد که می‌توان از انرژی تجدیدپذیر و دوستدار محیط زیست برای انجام عملیات ماینینگ

شرکت کوماموتو (.Kumamoto Energy Co) در تاریخ ۲۰ فوریه سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که یک شرکت مجزا اما وابسته با نام OZ Mining ایجاد کرده که در نوامبر ۲۰۱۷ کار استخراج

این شرکت توضیح داد که OZ Mining به شکل مداوم از نیروگاه‌های Kumamoto Energy برق را به قیمت ۱۰ تا ۱۹ ین برای هر کیلووات بر ساعت (بسته به نوع قرار داد، وضعیت آب و هوا و منطقه‌ی عرضه کننده) پرداخت می‌کند. همچنین بسته به درخواست مشتری هر کجا که برق در دسترس باشد این شرکت می‌تواند مراکز داده (مزارع ماینینگ) تاسیس کند. همچنین این شرکت سیستم‌هایی را خرید و فروش می‌کند که در آن چندین ماینر می‌توانند همکاری کنند.

ماینینگ برای آینده‌ای سبز

solar

یکی از سخت‌ترین حملاتی که همیشه نسبت به استخراج رمز ارزها صورت می‌گیرد این است که استخراج آن‌ها یعنی عملیات ماینینگ به میزان زیادی به برق و انرژی نیاز دارد. تا جایی که گفته شده صنعت ماینینگ آنقد گسترش خواهد یافت و رشد می‌کند که بخش اعزمی از برق سراسر دنیا و حتی برخی از نیروگاه‌های تولید برق به صورت کامل صرف ماینینگ خواهد شد. در این بین بیت‌کوین بیشتر مد نظر است، تا جایی که در حال حاضر مصرف برق برای استخراج این ارز از میزان مصرف برق کلی برخی کشور‌ها نیز پیشی گرفته است و در صورت عدم رعایت به یک مشکل جدی زیست محیطی منجر خواهد شد.

حال با این خبر منتشر شده از سوی شرکت کوماموتو، به جهان ثابت شد که در برخی موارد رمزارزها می‌توانند به صورت سبز (دوستدار محیط زیست) مورد استخراج قرار گیرند. نیروگاه‌های بسیاری از این منابع تجدید‌پذیر از جمله باد، خورشید، آب و زمین گرمایش در مکان‌هایی دور از دسترس مصرف‌کنندگان قرار دارند و در مقایسه با منابع سنتی آلودگی بسیار کمتری تولید می‌کنند. باید این نکته را به یاد داشته باشیم که با استفاده از این ظرفیت اضافه‌ی برق تولید شده که برای ماینینگ در دسترس قرار می‌گیرد، اقتصاد رمزارزها تولید انرژی تجدیدپذیر را ارزان‌تر و سودآورتر می‌کند به این ترتیب باعث افزایش استفاده از آن می‌شود که علاوه بر همه‌گیر شدن استفاده از این سیستم‌های تولید برق، باعث کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی نیز می‌گردد.

نظر شما در رابطه با تبدیل انرژی خورشید به رمزارز چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.