video thumb

هدف قرار دادن موسس TechCrunch توسط SEC

با بالا گرفتن تب قانونگذاری رمزارز‌ها کمسیون ارز و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نیز نمی‌خواهد از قافله جهانی عقب بیافتد و تلاش‌هایی را برای شفاف‌سازی دارایی افراد در این زمینه انجام داده است. یکی از تلاش‌های اخیر آنها مربوط به موسس رسانه TechCrunch می‌باشد.

خبرگزاری CNBC روز جمعه ۲ مارس (۱۱ اسفند) گزارش داد که دارایی‌های میکائیل آرینگتون (Michael Arrington) موسس TechCrunch(پیشرو در صنعت رسانه) که نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار رمزارز بوده است از سوی کمیسیون ارز و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) به عنوان بخشی از دارایی‌های آن‌ها که اعلام نشده است، احضاریه دریافت کرده است.

آرینگتون به خبرگزاری CNBC گفت که این مطلب صحت دارد و صندوق سرمایه‌ی ریپل(XRP) آرینگتون از سوی مقامات احضاریه دریافت کرده است. وی همچنین ادامه داد:

دیگر صندوق‌های مالی مرتبط با رمزارزهایی که من با آن‌ها صحبت کرده‌ام نیز این احضاریه را دریافت کرده‌اند. اشکالی ندارد. SEC تازه فهمیده که چه می‌خواهد. آن‌ها می‌خواهند قوانینی را تنظیم کنند که ما مجبور به پیروی از آن‌ها شویم و بازار نیز برای آن‌ها التماس کند.

 

چندین رسانه‌ی خبری از جمله CNBC گزارش داده‌اند که در مجموع ۸۰ شرکت در حال حاضر احضاریه SEC را دریافت کرده‌اند.

تک کرانچ تنها نیست

این نظرات آرینگتون به پشتیبانی از حرف‌های پاتریک بایرن(Patrick Byrne) مدیر عامل کمپانی Overstock گفته شده که او نیز از سوی SEC در این هفته احضاریه دریافت کرده است. بایرن گفته است:

عملا از تحقیق در مورد رمزارزها پشتیبانی می‌کنم. آن‌ها هرچه بیشتر برای قانون‌گذاری تلاش کنند ما هم بهتر دیده خواهیم شد.

 

با این حال آرینگتون اشاره کرد که عدم روشن شدن مقررات مربوط به رمزارزها از سوی SEC منجر به خروج طرح‌های مرتبط با رمزارزها به خارج از خاک ایالات متحده شده است که برای کشور یک سرافکندگی محسوب می‌شود و گفت آمریکا با این کار تنها خودش را عقب نگه داشته است.

جیسون گاتلیب(Jason Gottlieb) یکی از همکاران شرکت وکالت Morrison Cohen نماینده‌ی PlexCorps(گروهی چهل نفره متشکل از برنامه نویس، مهندس، متخصص در حوضه‌ی رمزارز و غیره که همگی در سراسر جهان به صورت مستقل برای افزایش قابلیت دسترسی به سرویس‌های رمزنگاری به وسیله‌ی فرآینده‌های مدیریت، تلاش می‌کنند.) است که دارایی‌های او پس از اعلام SEC مبنی بر اسکم بودن ICO متعلق به آن‌ها، که در واقع فروش اوراق بهادار ثبت نشده بود، مسدود گردید. وی به خبرگزاری CNBC گفته که احضاریه‌ها از دفاتر نیویورک، بوستون و دفاتر سانفرانسیسکوی SEC برای او ارسال شده بودند و همچنین ادامه داد:

واضح است که این یک تحقیق هماهنگ شده و بزرگ است که انتظار دارم در طول سال ادامه داشته باشد.

 

گاتلیب افزود که او پرونده‌ی SEC را به عنوان یک حکم دادگاهی درهم و برهم می‌بیند و معتقد است که دیوان عالی کشور می‌تواند تصمیم بگیرد که این پرونده‌ها از حالت تحقیق خارج شوند. در اواسط فوریه ۲۰۱۸ کمیسیون SEC گزارش داد که آن‌ها سه شرکت مرتبط با رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

آیا کمیسیون ارز و اوراق بهادار آمریکا از پس حرکت عظیم مردمی به سوی رمزارز‌ها و غیر‌متمرکز شدن بر می‌آید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از پول های سنتی خسته شده اید و قصد ورود به دنیای جذاب ارزهای دیجیتالی را دارید می توانید برای سرمایه گذاری و خرید و فروش این ارزها به سایت ارزجو مراجعه کنید.