video thumb

هزینه استخراج بیت کوین در کشورهای مختلف

تا به حال فکر کرده‌اید که هزینه استخراج بیت کوین

در این مطلب به بررسی هزینه استخراج بیت کوین در کشورهای مختلف می‌پردازیم. با ارزجو از همه چیز درباره استخراج ارزهای رمزپایه مطلع باشید.

بنشینید و رایانه‌تان را روشن کنید و از کانال کولر پول بر سر شما ببارد! ایده جذابی به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟ برخی از افراد در مورد استخراج ارزهای رمزپایه چنین تصوری دارند. برخی هم همه چیز را “کلاهبرداری” می‌دانند و می‌گویند همه این چیزها خیالبافی است.

واقعیت اما مسئله‌ای متفاوت از هر دوی این نگرش‌ها است. در این که با فراهم آوردن شرایط، استخراج ارزهای رمزپایه سودآور است، شکی نیست. با این همه، این کار هم نیاز به وجود شرایطی نظیر عدم منع قانونی و هزینه پایین مصرف برق دارد. علاوه بر این شرایط، مواردی را هم خود استخراج کنندگان باید فراهم کنند. مسائلی همچون سخت افزار استخراج و همچنین، کسب اطلاعات تخصصی ماینینگ به اندازه مورد نیاز و به روز نگه داشتن این اطلاعات هم بسیار اهمیت دارد.

علاوه بر موارد فوق، فراهم آوردن شرایط مناسب تهویه هوا و خروج هوای گرم به همراه خنک کردن تجهیزات ماینینگ

بسیاری از هزینه‌ها با مقداری بالا و پایین، در همه جا مشترک است. به ویژه این که این هزینه‌ها برای راه اندازی کار استخراج به عنوان هزینه‌های اولیه مطرح می‌شوند و در ادامه، هزینه چشمگیری ندارند. با این وجود، مسئله مصرف برق متفاوت است. این هزینه، هزینه‌ای دائمی برای ماینینگ ارزهای رمزپایه است.

در زمینه استخراج ارزهای رمزپایه ، هم خود تجهیزات ماینینگ مصرف بالایی دارند، و هم برای تهویه هوا و خنک کردن سیستم‌ها نیاز به مصرف بالای برق است. بنابراین، قبض برق به مسئله اصلی در محاسبه هزینه استخراج بیت کوین و دیگر ارزهای رمزپایه

فرض کنید که شما یک شهروند کره جنوبی باشید و تمامی تجهیزات لازم را هم آماده کرده‌اید. در این صورت، خبر بد این است که شما هر بیت کوین را تقریبا با دو و نیم برابر قیمتی که می‌توانید بخرید، استخراج می‌کنید!

نکته جالب دیگر این تحقی این است که کشور ونزوئلا با تنها ۵۳۱ دلار هزینه استخراج برای هر بیت کوین ، با اختلاف در صدر ارزان‌ترین کشورها از این منظر است. کشور دوم، ترینیداد و توباگو است که با ۱٫۱۹۰ دلار، بیش از دو برابر گران‌تر از ونزوئلا است.

در این جا فهرستی از هزینه استخراج بیت کوین به صورت میانگین در کشورهای مختلف به صورت تصویری برای شما آماده شده است. این فهرست را “الیت فیکسچرز” تهیه کرده است. در محاسبات برای تهیه این فهرست، مصرف مورد نیاز برای استخراج بیت کوین به صورت میانگین، با استفاده ​​از سه دستگاه استخراج کننده مختلف شامل “انت ماینر اس ۷ (AntMiner S7)، “انت ماینر اس ۹” (AntMiner S9) و “اوالون ۶” (Avalon 6) مبنای محاسبه قرار گرفته است.

همچنین، در این تحقیق، هزینه مصرف برق با توجه به اطلاعاتی که توسط دولت‌ها و شرکت‌های تولید کننده برق محلی و همچنین آژانس بین المللی انرژی منتشر کرده‌اند، محاسبه شده است تا هزینه استخراج بیت کوین در کشورهای مختلف به دست آید.

نکته قابل توجه این که کشور ایران، نوزدهمین کشور از نظر کم هزینه بودن استخراج بیت کوین است و پس از چین قرار دارد. این در حالی است که ایسلند، سی و هشتمین رتبه را در اختیار دارد. البته، در این تحقیق مسئله خنک کنندگی -احتمالا- مورد بررسی قرار نگرفته است.