سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کوانتوم (Qtum) چیست و چگونه کار می کند؟

کوانتوم یک ارز رمزنگاری شده و پروژه متن باز Blockchain است که توسط بنیاد Qtum مستقر در سنگاپور توسعه یافته است. Qtum یک پلتفرم کاربرد ترکیبی فناوری بلاک چین است. Qtum جهت تسهیل استفاده از قراردادهای هوشمند در عملیات های بین المللی و نهاد ها طراحی شده است. با این حال فراتر از یک ارز دیجیتال، بنیاد کوانتوم یک راه حل بلاک چین را مطرح نموده که ترکیبی چند جانبه از دو ارز رمزپایه اصلی – Bitcoin و Ethereum – برای تسهیل قابلیت همکاری بین آنها و استفاده از مزایای عمده هر دو است.

Qtum؛ ترکیبی از بیت کوین و اتریوم
ارز دیجیتال Qtum؛ ترکیبی از بیت کوین و اتریوم

فناوری هسته Qtum ترکیبی از فورک هسته بیت کوین و یک لایه انتزاعی جهت اجرای چندین ماشین مجازی از جمله ماشین مجازی اتریوم (EVM) و الگوریتم اثبات سهام جهت استفاده در صنعت است. در این مقاله به معرفی ارز رمزپایه کوانتوم و ویژگی های آن در پنج بخش مجزا پرداخته ایم:

  1. عرضه توکن QTUM
  2. مقایسه کوانتوم (Qtum) و اتریوم (Ethereum)
  3. ترکیب ماشین مجازی اتریوم (EVM) و مدل پرداخت بیت کوین (UTXO)
  4. الگوریتم اثبات سهام در کوانتوم (Qtum)
  5. تیم توسعه دهنده کوانتوم (Qtum)

عرضه توکن QTUM

توکن QTUM

کوانتوم (Quantum) یک توکن با عنوان QTUM منتشر نموده است که در حال حاضر بر اساس حجم معاملات بازار، در جایگاه ۲۲ اُم در میان ارزهای رمزنگاری شده با سرمایه ۱٫۲۸ میلیارد دلار قرار دارد.

رویداد ICO کوانتوم در ماه مارس ۲۰۱۷ آغاز شد و در همان ماه به پایان رسید، هر چند که تا آوریل برنامه ریزی شده بود. در طول ۲۴ ساعت از آغاز عرضه اولیه، حدود ۱۰ میلیون دلار سرمایه جمع آوری شد. در انتهای ICO، مبلغ کل بودجه جمع آوری شده طی فروش ۱۰۰ میلیون توکن به میزان ۱۵٫۶ میلیون دلار رسید.

در اینجا نحوه توزیع توکن های QTUM بیان شده است :

  • ۵۱ میلیون سکه برای فروش عمومی (ICO)
  • ۲۰ میلیون سکه برای توسعه دهندگان، بنیانگذاران و حامیان مالی
  • ۲۹ میلیون سکه برای توسعه پروژه های مربوط به Qtum

هنگامی که ICO به پایان رسید، مجموع عرضه سکه ها به ۱۰۰ میلیون رسید و تیم توسعه دهنده برنامه ریزی نمود تا مجموع سکه ها را در آینده ۱٪ افزایش دهد. در حال حاضر، مجموع عرضه ارز دیجیتال Qtum تقریبا ۱۰۰٫۴ میلیون توکن است، در حالی که میزان سکه در گردش ۷۳٫۸ میلیون کوانتوم است.

مقایسه کوانتوم (Qtum) و اتریوم (Ethereum)

مقایسه کوانتوم (QTUM) و اتریوم (Ethereum)

ترکیب ماشین مجازی اتریوم (EVM) و مدل پرداخت بیت کوین (UTXO)

ماشین مجازی اتریوم چگونه کار میکند؟
ماشین مجازی اتریوم چگونه کار میکند؟

ماشین مجازی اتریوم محیط زمانبندی برای اجرای قراردادهای هوشمند در Ethereum است که اسکریپت‌ها را با استفاده از شبکهٔ بین‌المللی گره‌های عمومی اجرا می‌کند. این ماشین مجازی یک نرم افزار کاملا تورینگ است که به طور کامل از شبکه، فایلها یا سایر فرآیند های سیستم میزبان جدا شده است. هر گره (Node) اتریوم در شبکه یک پیاده سازی EVM و دستورات مشابه را اجرا می کند.

کوانتوم خود را به عنوان پلی بین ثبات Bitcoin و تکنولوژی Ethereum معرفی می کند؛ به این معنی که Qtum یک نسخه از ماشین مجازی اتریوم (EVM) را در بستر بلاک چین بیت کوین اجرا می کند. مشکل اساسی، ناسازگاری بین روش های Ethereum و Bitcoin در ذخیره سازی داده ها است.

دفتر کل اتریوم با استفاده از موجودی حساب، بسیار شبیه به یک بانک عمل می کند؛ در حالی که دفترکل Bitcoin به عنوان نشانگر دارایی ها از مدل خروجی های معامله نشده (UTXOs) استفاده می کند. موجودی حساب (Account balance) روشی ساده و آسان برای کدنویسی است. بر اساس ایده تیم توسعه دهنده Qtum، با استفاده از UTXO معاملات آسان تر تأیید می شوند و شما می توانید چندین معامله را همزمان بدون در نظر گرفتن ترتیب آنها پردازش کنید. این امر سبب می شود تا UTXO امن تر و مقیاس پذیر تر باشد.

ماشین مجازی Ethereum بر روی یک سیستم که از موجودی حساب استفاده می کند ساخته شده است، بنابر این گسترش EVM در بلاک چین Bitcoin یک چالش فنی بزرگ محسوب می شود. کوانتوم این چالش را با یک لایه انتزاعی حساب حل می کند که خروجی بلاک چین را به موجودی حساب تبدیل می کند و انتقال اطلاعات بین EVM و بلوک های مبتنی بر UTXO را تسهیل می کند. این لایه انتزاعی بزرگترین کمک فناوری Qtum به شمار می آید.

لایه بندی پلتفرم Qtum

نتیجه این ادغام بین Ethereum و Bitcoin، بروز رسانی های مخصوص هر یک از این پلتفرم هاست که به Qtum نیز اعمال می شود. به عنوان مثال، کوانتوم در حال حاضر SegWit و دیگر پروژه های بهبود Bitcoin را اجرا نموده است. کد مشترک نیز به این معناست که dApps هایی که در اتریوم اجرا می شوند، به راحتی می توانند در Qtum نیز اجرا شوند.

الگوریتم اثبات سهام در کوانتوم (Qtum)

مکانیسم توافق گروهی (POS (Proof-Of-Stack چگونه عمل می کند؟

یکی دیگر از ویژگی های کلیدی کوانتوم در راه حل قرارداد های هوشمند، استفاده از الگوریتم اثبات سهام (PoS) به جای اثبات کار (PoW) است. Qtum تنها بلاک چینی است که از اثبات سهام در قراردادهای هوشمند بهره می برد.

بیت کوین از قدرت هش کردن و الگوریتم PoW جهت اثبات تأیید معاملات خود استفاده می کند؛ در حالی که کوانتوم با میزان دارایی که کاربران مالک آن هستند، کار می کند. ایجاد کنندگان بلوک ها به صورت تصادفی انتخاب می شوند و میزان هر چه بیشتر QTUM کاربران، باعث افزایش احتمال اضافه کردن یک بلوک به زنجیره بلاک چین می شود. الگوریتم اثبات سهام (Proof of Stake) نیاز به محاسبات و انرژی کمی دارد و می تواند بر روی گوشی های هوشمند و دستگاه های کوچک مانند Raspberry Pi نیز اجرا شود.

اهمیت اثبات سهام برای قراردادهای هوشمند نباید دست کم گرفته شود. در حالی که Blockchain بروز رسانی های سودمندی جهت کاربردهای تجاری ارائه می دهد، قدرت این بروز رسانی ها هنگامی که در معرض ناکارآمدی اثبات کار قرار می گیرند، تضعیف می شود. تیم توسعه دهنده کوانتوم با سهامداران بسیاری در زمینۀ اقتصاد و تولید دیدار کرد تا تفاوت بین اثبات سهم و اثبات کار را به لحاظ عملی بررسی نماید.

تیم توسعه دهنده کوانتوم (Qtum)

تیم توسعه دهنده کوانتوم (Qtum)

تیم Qtum در آسیا و کشور سنگاپور مستقر است و بسیاری از اقدامات و فعالیت های بازاریابی آنها به بازار آسیا، به ویژه کشور چین، معطوف شده است. بسیاری از وب سایت ها کوانتوم را “اتریوم چینی” نامیده اند.

اکثر اعضای تیم توسعه دهنده Qtum جوان بوده اما دارای انگیزه قوی در رویارویی با چالش های پیش رو هستند. Anthony Di Iorio، یکی از بنیانگذاران Ethereum و سرمایه گذار اولیه Qtum، می گوید :

در کل، من معتقدم که آنها بهترین تیم خارج از چین و آسیا هستند. این به آنها این امکان را می دهد تا ببینند که کجای سیستم قراردادهای هوشمند نیاز به بهبود دارد، از اشتباهات اتریوم درس بگیرند و بروی نقاط قوت خود تمرکز کنند.

Qtum همچنین مشاوران PwC را برای کمک به تطابق قوانین و حسابداری حفظ کرده است. به نظر می رسد که آنها ورود جدی به حوزه تجارت قراردادهای هوشمند، به ویژه در آسیا، داشته اند. مطمئناً کوانتوم در طول سال های آینده رشد چشمگیری به سبب بهره گیری از فناوری های نوین خواهد داشت.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location