video thumb

کاربران بایننس دچار مشکل شدند: معاملات غیر مجاز ویا کوین (Viacoin)

روز گذشته برخی کاربران بایننس گزارش دادند که دچار مشکلاتی در ارتباط با معاملاتشان شده‌اند. این مشکل به این صورت بود که در پلت‌فرم مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه بایننس، مقادیر زیادی از سپرده‌های بیت کوین کاربران بایننس بدون درخواست آن‌ها صرف خرید ویا کوین (Viacoin) شد. با ارزجو از اخبار ارزهای رمزپایه مطلع باشید.

مشکلی که روز گذشته در مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه binance رخ داد، خیلی زود در شبکه های اجتماعی سیلی از اخبار و گزارش‌ها را به راه انداخت. برخی کاربران بایننس با انتشار پست‌هایی در شبکه های اجتماعی نظیر ردیت و توییتر، نسبت به وضعیت پیش آمده اظهار نگرانی و گاه ابراز خشم کردند.

در این میان، ویا کوین با یک خرید بالایی که صورت گرفته بود، یک افزایش قیمت چند صد درصدی را تجربه کرد. این پامپ تا ۴۰۰ درصد نیز گزارش شد. در حالی که برخی از هک شدن مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه بایننس سخن به میان می‌آوردند، برخی دیگر از کاربران binance اعلام می‌کردند که تاریخ‌های ورود خود به پلت‌فرم بایننس را بررسی کرده‌اند و متوجه هیچ‌گونه مشکلی نشده‌اند. بسیاری از کاربران آسیب دیده از احراز هویت دو عاملی بهره می‌برده‌اند. از سوی دیگر نیز نماینده binance به سرعت واکنش نشان داد و اعلام کرد که گزارش کاربران بایننس در حال بررسی است و به زودی با تحقیقات انجام شده، اطلاع رسانی خواهد شد.

با این وجود، اخبار این اتفاقات نیز که در حجم وسیعی منتشر می‌شد، باعث ترس بسیاری از سرمایه گذاران شده بود و آن‌ها اقدام به فروش ارزهای رمزپایه خود کردند. این مسائل زنجیره‌وار باعث یک اصلاح قیمت شدید دیگر در بازار شد.

کاربران بایننس دچار مشکل شدند: معاملات غیر مجاز ویا کوین (Viacoin)

در ادامه اتفاقات دیروز مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه binance، امکان برداشت وجود نیز در پلت‌فرم بایننس غیرفعال شد. به این ترتیب شایعه هک شدن بایننس قوت گرفت. با توجه به گزارش‌های رسیده، مشکل در حساب تعدادی از کاربران بایننس رخ داده بود که از بات‌های معامله استفاده می‌کرده‌اند.

در ادامه ماجرا، “چان پینگ ژوا”، مدیرعامل بایننس در حساب توییتر خود اعلام کرد که جای نگرانی نیست و “تمام دارایی‌ها امن است.” بنا بر اعلام او، تنها برخی اختلالات در معاملات پیش آمده است که مرتفع خواهند شد.

به هر صورت، این ماجراها به پایان رسید. البته همچنان برخی معتقدند که این مشکل تنها اختلال در سیستم نبوده و هکر یا هکرهایی سعی در نفوذ در این پلت‌فرم داشته‌اند که تا حدودی هم موفق بوده است. لازم به ذکر است که این دومین بار در دو ماه گذشته است که اتفاقاتی در بایننس می‌افتد که شایعه هک شدن این پلت‌فرم مبادلاتی منتشر می‌شود.

ضمن این که برخی معتقدند افت شدید قیمت‌های ارزهای رمزپایه با اتفاق دیروز در مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه binance در ارتباط بوده و به نوعی، بسیاری از افراد از این رخداد متضرر شده‌اند.