video thumb

آمریکا پترو را تحریم می‌کند

ماه پیش دولت ونزوئلا رمزارز پترو ، اولین رمزارز دولتی جهان را به امید بهتر شدن وضعیت اقتصادی این کشور و دور زدن تحریم‌های اروپایی و آمریکایی معرفی و اجرا کرد. با این حال دفتر رئیس جمهور آمریکا اعتقادی به این رمزارز ندارد و از طرف دیگر بسیاری از کارشناسان اقتصادی و مالی از این رمزارز به عنوان مار نفتی(Snake Oil) یاد کرده‌اند.

طبق گزارش‌های مک کلتچی(McClatchy) دونالد ترامپ قصد دارد با اجرای تحریم‌های جدیدی از انجام تراکنش‌ مالی با آمریکا به وسیله رمزارز پترو

این تحریم‌ها قسمت‌هایی از پکیج‌های بزرگ‌تری است که افراد و سازمان‌های مختلف ونزوئلایی را هدف قرار خواهد داد. ایالات متحده در حال حاضر بیش از ۲۰ تن از مسئولان سابق و کنونی ونزوئلا از جمله رئیس جمهور کنونی این کشور، آقای نیکولاس مادورو را مورد تحریم قرار داده است. حتی قبل از اجرای پروژه پترو، مادورو منتقدان زیادی در رابطه با آن داشت. او ادعا می‌کند که پترو به وسیله نقت خام پشتیبانی می‌شود ولی هیچ دلیل محکمی برای اثبات ادعایش در اختیار عموم قرار نمی‌دهد.

ایستادگی سرسخت ترامپ نسبت به رمزارز ونزوئلا پیامی را به بقیه کشور‌های مورد تحریم از جمله روسیه خواهد فرستاد تا آنها راجب اجرای رمزارز دولتی خود برای دور زدن تحریم‌های بین‌المللی فکر نکنند.

به نظر شما ترامپ از چه راهی قادر خواهد بود تا جلوی تراکنش‌های پترو در ایالات متحده را بگیرد؟ اگر از بیت‌کوین برای انجام این تبادلات استفاده شود چه راهی وجود خواهد داشت؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.