video thumb

آژانس امنیت ملی آمریکا تراکنش‌های بیت کوین را رصد می‌کند؟

به نقل از منابع مختلف، به نظر می‌رسد که آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) در حال رهگیری و رصد بلاک چین بیت کوین است و یکی از اهداف این حرکت، شناسایی هویت کاربران این شبکه توزیع شده است.

خبرگزاری «اینترسپت» روز سه شنبه اعلام کرد که بنا بر اسناد منتشرشده توسط «ادوارد اسنودن»، بررسی و رصد شدید خرید بیت کوین و اتفاقات پیرامون آن از جمله اهداف مهم آژانس امنیت ملی ایالات‌متحده آمریکاست.

برخی از این اسناد حاکی از آن‌اند که مسئله بسیار جدی‌تر از پیگیری اخبار و رهگیری دفتر کل بیت کوین است و این آژانس حتی نرم‌افزارهای مرتبط با مخفی کردن هویت‌های دیجیتالی افراد و ترافیک جهانی اینترنت را نیز زیر نظر می‌گیرد.

به عنوان مثال در یکی از یادداشت‌های منتشر شده می‌توان دید که برخی اطلاعات نظیر، رمزهای عبور یک کاربر بیت کوین، فعالیت‌های اینترنتی و فاکتورهای تعیین نوع دستگاه او در اختیار کارکنان این آژانس قرار دارد.

آژانس امنیت ملی آمریکا تراکنش‌های بیت کوین را رصد می‌کند؟

بنا بر گزارش‌ها این آژانس از سال ۲۰۱۳ به دنبال رهگیری بیت کوین است. این کار نیز به‌وسیله برنامه‌ای انجام می‌شود که با نام رمزی OAKSTAR، صورت می‌گیرد. گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که MONKEYROCKET دیگر برنامه‌ای است که وسیله بستری از OAKSTAR، جزئیات بیشتری را در اختیار آژانس امنیت ملی آمریکا قرار می‌دهد.

در یکی دیگر از یادداشت‌هایی که توسط SSG11 منتشرشده، آمده است که  نرم افزار «مانی راکت» می‌تواند با رهگیری یک تراکنش، به فرستنده و گیرنده مبالغ دسترسی پیدا کند.

سیستم XKeyScore، از جمله برنامه‌هایی است که آژانس امنیت ملی برای رهگیری ترافیک اینترنت بین‌المللی استفاده می‌کند که توسط اسنودن در سال ۲۰۱۳ افشا شد.

انتشار این اخبار در حالی انجام شد که چندی اخبار مختلفی از علاقه دولت آمریکا و ضرب الاجل دولت به‌منظور قانون‌گذاری در حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال، در صدر فهرست اخبار حوزه ارزهای دیجیتال قرار گرفت. دولت آمریکا از ضرورت ایجاد قانون‌گذاری‌های برای جلوگیری از فعالیت‌های پول‌شویی و غیرقانونی، یاد می‌کند.