video thumb

چین پیش نویس مقررات مربوط به عملکرد بلاک چین‌‌ها را منتشر کرد

سازمان مدیریت فضای مجازی چین (CAC) به عنوان عالی ترین مقام نظارتی بر فضای مجازی این کشور سرانجام پیش نویس جدید قوانین نظارت بر کارکرد اطلاعات مربوط به بلاک چین‌‌ها را منتشر کرد.

به گزارش ارزجو، گفته می‌شود این پیش نویس ۲۳ ماده‌‌ای جهت تنظیم عملکرد تمامی شرکت‌‌ها یا نهادهایی است که ارائه دهنده خدمات بلاک چینی به عموم شهروندان این کشور به حساب می‌‌آیند. بر اساس این پیش نویس، از تمامی این نهادها خواسته شده تا نهایتا ظرف مدت ده روز به CAC مراجعه نموده و اطلاعات خود را در این سازمان به ثبت برسانند.

لازم به ذکر است یکی از موارد اشاره شده در قالب این ۲۳ ماده مربوط به لزوم رعایت قانون سانسور توسط شبکه‌‌های بلاک چینی در خصوص مسائلی است که به امنیت ملی مربوط شده و یا مخل نظم اجتماعی باشد. لذا سرویس دهندگان بلاک چینی با پذیرفتن مقررات وضع شده به مقام‌‌های مربوطه دولتی چین اجازه تفحص و بازرسی در خصوص موارد مذکور را اعطا خواهند کرد.

اما دیگر ماده جالب توجه در مفاد ارائه شده در پیش نویس، درخواست از کاربران بلاک چینی برای ثبت اطلاعات هویتی خود از جمله نام حقیقی، شماره تماس و کد ملی در سامانه مبادلات مالی این سرویس‌‌ها است که به گفته مقام‌‌های چینی این کار موجب به حداقل رسیدن سرقت و کلاهبرداری در سیستم بلاک چین‌‌ها خواهد شد.

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک