video thumb

ایمیل هشدارآمیز Paypal به کاربران مبنی بر توقف فعالیت های رمزارزی

به گزارش ارز جو به نقل از Bitcoin.com، کاربران Paypal این هفته یک ایمیل شبه رسمی از جانب Paypal دریافت کردند. در این ایمیل، به دلیل ممنوعیت داد و ستد ارز های رمزنگاری شده ، مشمول ماده “خط مشی کاربری قابل قبول” Paypal ، به کاربران این کمپانی برای مبادله یا انتقال رمزارز ها هشدار داده شد. در این ایمیل از کاربران خواسته شده است تا هر گونه فعالیت رمزارزی را متوقف نمایند.

هشدار درباره استفاده از ارز های رمزنگاری شده (رمزارز ها)

جمعه ۱۶ مارس، تعداد قابل توجهی از جمعیت کاربران ۲۰۰ میلیونی Paypal

پلتفرم Paypal اغلب به عنوان یک رقیب مستقیم برای ارز های رمزنگاری شده دیده می‎شود که به دنبال حذف مدل کسب‌وکار متمرکز این شرکت از تراکنش‌ های روزمره می‌باشد. این شرکت در اقدامی دیگر بیانیه‌ای عمومی در مخالفت با ارز های رمزنگاری شده و به ویژه بیت‌کوین منتشر کرده است؛ با این وجود، Paypal با دیدگاهی آینده‌نگرانه به موضوع نگاه می‌کند و در ماه اخیر مشخص شد که این شرکت برای ثبت پتنت‌ها و طرح‌های مرتبط با رمزنگاری نیز اقدام کرده است.

ایمیل ارسال شده از جانب Paypal

در این ایمیل، پی پال پس از قدردانی از انتخاب مشتریان برای استفاده از سرویس‌های این شرکت، این پیام را منتقل کرد: “در زمان بازبینی حساب کاربری شما، ما متوجه شدیم که فعالیت‌های شما شامل مبادله و انتقال ارز های رمزنگاری شده می‌باشد که بر اساس “خط مشی کاربری قابل قبول” شرکت این گونه فعالیت‌ها ممنوع می‌باشد.

از آنجا که امکان انجام این فعالیت‌ها در پلتفرم Paypal وجود ندارد از شما خواهشمندیم تا هر گونه فعالیت مبادله و انتقال ارز های رمزنگاری شده را متوقف نمایید. اگر شما به فعالیت در این حوزه ادامه دهید ما از ارائه سرویس به شما معذور خواهیم بود”.

واقعیت ماجرا چه بوده است؟

به نظر می‌رسد عمل پی پال برای ارسال این ایمیل قانونی است؛ اما یکی از مشتریان این شرکت که از دریافت‌کنندگان این ایمیل نیز بوده است مسأله را با بخش خدمات مشتریان پی پال در میان گذاشت. با توجه به اعلام نماینده خدمات مشتریان این شرکت به نظر نمی‌رسد که آدرسی که این ایمیل‌ها از آن ارسال شده‌اند قانونی بوده و متعلق به شرکت Paypal باشد. این نماینده در ادامه وضعیت حساب کاربری این مشتری ناراضی را نیز نرمال اعلام کرد.

پس از این موضوع، این مشتری موضوع را در سایت جامعه مجازی Paypal قرار داد و تعداد زیادی از مشتریان نیز دریافت چنین ایمیلی را تأیید کردند. علی‌رغم اعلام جعلی بودن ایمیل ارسالی، مساله اصلی، چگونگی ارسال این ایمیل‌های گمراه‌کننده می‌باشد. به نظر می‌رسد که برای ارسال ایمیل‌های مذکور از ضعف‌های موجود در پروتکل SMTP استفاده شده است.

Paypal هیچ بیانیه رسمی برای این موضوع صادر نکرده است

به نظر می‌رسد پی پال ترجیح می‌دهد در فضایی آرام این موضوع را پیگیری کند. مشکلی که در این میان وجود دارد این است که افرادی که اطلاعات مناسبی در مورد فناوری اطلاعات ندارند نمی‌دانند چطور باید موضوع را پیگیری کرده و یا برای شفاف‌سازی ماجرا به کجا مراجعه کنند. با توجه به ایمیل دریافتی این احساس در کاربران ایجاد می‌شود که خریداری و فروش ارز های رمزنگاری شده اشتباه بوده است.