video thumb

ونزوئلا به دنبال تجارت با روسیه با استفاده از ارز دیجیتال پترو

 خوزه ویلما مورا، وزیر بازرگانی خارجی ونزوئلا از احتمال تجارت این کشور با روسیه با استفاده از ارز دیجیتال ملی یعنی «پترو» خبر داد.

روز دوشنبه وزارت امور خارجه ونزوئلا گفت که استفاده از پترو برای معاملات بین‌المللی در دستور کار کمیسیون تجاری ونزوئلا- روسیه که چند روز پیش برگزار شد، قرار گرفته است. طبق گفته‌های مورا، طرف قرارداد ونزوئلا، شرکت روسی «کاماز» است که از آن به عنوان یکی از غول‌های کامیون سازی روسیه یاد می‌شود.

طیق اظهارات مورا این قرارداد شامل خرید قطعات اصلی و یدکی خودرو است که احتمالا  یکی از گزینه‌های پرداخت قرارداد با ارز پترو خواهد بود.

به گفته این سیاستمدار، طرف روسی نیز علاقه‌مند به خرید کالاهای مختلف از قبیل فولاد، آلومینیوم، گل، قهوه و کاکائو از ونزوئلا بوده است.

ونزوئلا اولین کشوری بود که به صورت رسمی از ارز دیجیتال ملی خودش رونمایی کرد. طبق اعلام دولت این ارز دیجیتال مبتنی بر نفت در پیش فروش اولیه بیش از ۵ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است.

یکی از دلایل ایجاد این ارز دیجیتال، رهایی از بند تحریم‌های ایالات متحده عنوان شده است. این در حالی است که چندی پیش ترامپ معاملات این ارز دیجیتال را برای شهروندان آمریکایی ممنوع اعلام کرد و آن را به منزله نقض قوانین تحریم‌ها دانست.

خبرها حاکی از آن است که ونزوئلا قصد ایجاد یک ارز دیجیتال دیگر این بار مبتنی بر طلا و جواهرات گران قیمت را هم دارد.