video thumb

درآمدزایی قطره‌ای به‌وسیله ارزهای دیجیتال !

روش‌های متعددی برای کسب درآمد از فضای ارزهای دیجیتال وجود دارد. سرمایه گذاری‌های بلند مدت، معاملات روزانه، مشاوره و … همه روش‌هایی برای کسب سود از این حوزه هستند. برای سرمایه گذاران، ارزهای دیجیتالی وجود دارند که وقتی خواب هستید علاوه بر رشد قیمت احتمالی، به دارایی‌های شما می‌افزایند. در این پست سه ارز دیجیتال را که این ویژگی را دارند به شما معرفی می‌کنیم. با این جمله زیبا از وارن بافت شروع می‌کنیم.

درآمدزایی قطره‌ای به‌وسیله ارزهای دیجیتال !

«اگر راهی برای پول درآوردن در هنگام خواب پیدا نکنید، باید آنقدر کار کنید تا بمیرید.»

۱- NEO

درآمدزایی قطره‌ای به‌وسیله ارزهای دیجیتال !

با خواندن این مقاله می‌توانید به صورت کامل با بلاک چین نئو آشنا شوید. اما به طور خلاصه نئو قابل استخراج نیست و از الگوریتمی شبیه به اثبات سهام به نام dBFT بهره می‌برد.

در شبکه نئو دو نوع توکن یا واحد ارزی وجود دارد، NEO و GAS.

واحد ارزی NEO برای حفظ شبکه و GAS برای پرداخت هزینه‌های شبکه و ساخت قراردادهای هوشمند کاربرد دارد. به دارندگان NEO در کیف پول‌های رسمی نئو که در این مقاله معرفی کرده‌ایم و یا صرافی بایننس، به طور مرتب GAS تعلق می‌گیرد. تعداد واحدهای NEO و GAS هر دو محدود است، از این رو در آینده در صورت کاربردی شدن شبکه نئو، احتمال افزایش قیمت زیاد است.

پس شما علاوه بر سرمایه گذاری در NEO، هر روز مقداری توکن GAS دریافت می‌کنید. برای اطلاع از مقدار دریافتی GAS به این ماشین حساب مراجعه فرمایید.

توجه: حداقل مقدار قابل ذخیره نئو در کیف پول های رسمی واحد ۱ است اما صرافی‌ها از واحدهای اعشاری نئو پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال اگر شما ۱٫۵ نئو داشته باشید، تنها قادر به خارج کردن ۱ نئو از صرافی به کیف پول رسمی خواهید بود و ۰٫۵ نئوی باقی‌ مانده در صرافی می‌ماند. از این رو می‌توانید نئو را به میزان مناسب و بدون اعشار خریداری کنید تا هنگام خارج کردن از صرافی با مشکل مواجه نشوید و یا اینکه نئوهای خود را در صرافی‌هایی مانند بایننس که از GAS پشتیبانی می‌کنند نگهداری کنید.

۲- اتریوم (به زودی)

درآمدزایی قطره‌ای به‌وسیله ارزهای دیجیتال !

توسعه‌دهندگان اتریوم به شدت در حال کار بر روی سیستم Casper هستند تا اتریوم را از شر استخراج پرهزینه و بدون آینده خلاص کنند. ویتالیک بوترین، خالق جوان اتریوم در تمام نشست‌های اخیرش خبرهای امیدوار کننده‌ای از الگوریتم اثبات سهام ارائه کرده است و به تسریع کار تاکید دارد.

با توجه به اخبار اخیر شرکت بیت مین مبنی بر رونمایی از دستگاه‌های ASIC اتریوم که باعث انحصاری شدن استخراج این ارز برای ثروتمندان خواهد شد، به نظر می‌رسد که تا پایان سال جاری میلادی شاهد فعالیت اثبات سهام اتریوم باشیم. جزئیات زیادی از سیستم کاسپر اتریوم در دست نیست. فعلا فقط همانقدر می‌دانیم که شما در سیستم جدید با خرید اتریوم و اختصاص آن به شبکه، نسبت به مقدار دارایی‌تان، در ایجاد بلاک نقش خواهید داشت.

۳- ویوز

درآمدزایی قطره‌ای به‌وسیله ارزهای دیجیتال !

ویوز پلتفرمی مبتنی بر بلاک چین و دارای قراردادهای هوشمند است که به منظور تسهیل ایجاد توکن، تبادلات ارزهای دیجیتال و راه اندازی ICOها توسعه داده شده است. ویوز دارای یک صرافی غیرمتمرکز پیشرفته‌ هم هست. ویوز از نوعی الگوریتم اثبات سهام پیشرفته به نام لیزینگ (Leasing) بهره می‌برد.

در ویوز به دو صورت می‌توان با حفظ شبکه پاداش دریافت کرد.

۱- سوپرنود شوید: برای تبدیل شدن به سوپر نود در ویوز باید دارای یک سری شرایط خاص باشید که یکی از آن‌‌ها داشتن حداقل ۱۰,۰۰۰ واحد ویوز است. طبیعتا سوپرنودها ازشرایط ویژه‌ای در شبکه برخوردار خواهند شد.

۲- نود معمولی باشید: در این روش شما دارایی‌های خودتان را به آدرس‌های سوپر نود تایید شده توسط ویوز ارسال می‌کنید و هر سال حدود ۵ درصد به واحدهای ویوزی که اختصاص داده اید، افزوده می‌شود. شما می‌توانید هر زمان که مایل باشید این فرایند را متوقف کنید و دارایی‌هایتان را پس بگیرید.

آموزش لیزینگ در ویوز

ابتدا باید بدانید که نسبت به دارایی‌تان چه میزان سود خواهید برد. پس به ماشین حساب این صفحه مراجعه کنید. برای مثال در صورت اختصاص یک ساله ۱۰۰۰ واحد ویوز، پس از یک سال ۲۱ واحد ویوز به دارایی شما افزوده می‌شود.

 


پس از این کار باید در کیف پول رسمی ویوز حساب بسازید. کیف پول رسمی ویوز در دو نوع آنلاین و نصبی وجود دارد. برای راحتی کار ما در این آموزش از کیف پول آنلاین این پلتفرم استفاده می‌کنیم. برای ایجاد حساب در کیف پول رسم یا آنلاین ویوز به این صفحه مراجعه فرمایید.

در صفحه بازشده برای ساخت حساب روی create a new account کلیک کنید.

 


در صفحه جدید ابتدا یک آواتار به دلخواه انتخاب کنید. یک کلمه عبور امن وارد کنید. کلمه عبور را دوباره وارد کنید و روی continue کلیک کنید.


حتما از کیف پول خود بک آپ تهیه کنید. با تهیه بک آپ با فراموشی رمزعبور خود می‌توانید دوباره کیف پول خود و مبالغتان را بازیابی کنید. در فرایند بک آپ ویوز به شما ۱۵ کلمه نمایش داده خواهد شد. این کلمات را در مکان‌های امن یادداشت کنید.


پس از بک آپ وارد کیف پول می‌شوید که البته یک صرافی غیرمتمرکز هم هست. در قسمت Assets روی YourAddress کلیک کنید تا آدرس کیف پول ویوز به شما نمایش داده شود. از صرافی‌هایی مانند بایننس به میزان نیاز ویوز بخرید و از طریق آدرسی که دریافت کردید به این کیف پول ویوزها را منتقل کنید. حالا برای اختصاص دارایی‌تان برای امنیت شبکه وارد بخش Leasing شوید.

درآمدزایی قطره‌ای به‌وسیله ارزهای دیجیتال !


حالا از بخش سمت چپ صفحه روی Start Lease کلیک کنید.

 


صفحه ای مانند عکس زیر باز می‌شود:

 

۱- میزان دارایی ویوزهای شما را نمایش می‌دهد.

۲- باید آدرس یکی از سوپرنودهای مورد تایید ویوز را وارد کنید. برای مشاهده سوپر نودهای مورد تایید به این صفحه مراجعه فرمایید.

۳- مقدار ویوزی را که مایل به اختصاص هستید را وارد کنید. سپس روی Start Lease کلیک کنید.

ارزهای دیجیتال بسیار زیادی مانند کاردانو (به زودی)، پیواکس، ناو کوین، استیرز و … مبتنی بر اثبات سهام هستند که در صورت استقبال شما از این مطلب، در روزهای آتی دوباره به معرفی و آموزش برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

نکات مهم

۱- توجه داشته باشید که سود دریافتی از ارزهای مبتنی بر اثبات سهام زیاد نیست و فقط سودی ناچیز روی سود احتمالی سرمایه گذاری شماست. از این رو حتما ابتدا از اینکه این ارزها برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند یا خیر اطمینان جاصل کنید.

۲- احتمال کم و زیاد شدن سود نسبت به وضعیت شبکه‌ وجود دارد.

۳- تمام مطالب بیان شده بر اساس مستندات بوده و ما در این مقاله هیچگونه پیشنهاد خریدی ارائه نکرده ایم.