video thumb

استخراج اولین بلاک با پروتکل ASIC Boost

استخر استخراج Slush اعلام داشت اولین بلاک را توسط تکنولوژی جدید و بحث برانگیز ASIC Boost و با استفاده از سخت افزار Halong، استخراج نموده است. خبر اعلام سازگاری این استخر با این تکنولوژی، اخیرا مورد بحث قرار گرفته و گفتگو درباره این پروتکل داغ تر شده است.

استخر Slush بلاک ۵۱۴۸۸۲ را با استفاده از سخت افزار Halong و تکنولوژی ASIC Boost استخراج نمود

به گزارش ارزجو به نقل از Bitcoin news طبق آخرین اعلام Slush در حساب توئیتر خود، این استخر اولین بلاک را با استفاده از ASIC Boost استخراج نمود. مضاف بر این اعلام نمودند بلاک ۵۱۴۸۸۲ با استفاده از تجهیزات Halong استخراج شده است. شرکت Halong در حال حاضر هدف حمله بسیاری از منتقدان قرار گرفته است، اینان بر این باورند شرکت و محصولاتش تماما جعلی هستند. با این وجود، Slush بیان داشته توانی حدود ۱۶ “تراهش” از دستگاه این کمپانی تندرو دریافت نموده است.

استخر Slush چنین شرح داد: “بلاک ۵۱۴۸۸۲ اولین بلاکی است که به وسیله آخرین نسخه فعال که به ASIC Boost نیز مشهور است استخراج گردیده است.”

“مطابق شواهد موجود این بلاک توسط دستگاه Halong استخراج شده و به استخراج کننده ی خوش شانس اهل Guangdong چین تبریک می گوییم.”

ادامه انزجار حامیان بیت کوین از Bitmain

پس از اعلان Slush، خبر به سرعت در شبکه های مجازی مانند توئیتر و ردیت فراگیر شد. بالطبع حامیان بیت کوین (منظور منبع نرم افزار یا Bitcoin Core است) از شنیدن این خبر خشنود شدند، گویی فراموش کردهاند چند ماه پیش خبر این تکنولوژی چه جنجالی به پا کرد. بیشتر حامیان هسته بیت کوین از این که شرکت Bitmain از این تکنولوژی استفاده کند، به دلیل استفاده مخفیانه از آن برای استخراج، ابراز تنفر نمودند.

آشکار نبودن به تنهایی تعجب آور است و هیچ کس نمی تواند ثابت کند پیش تر کسی از این تکنولوژی استفاده نکرده و نیز هرگز ثابت نشده Bitmain از این تکنولوژی استفاده نموده است. حامیان هسته بیت کوین از بسیاری جهات هیجان زده اند که می بینند رقیبی برای Bitmain پیدا شده است.

یکی از حامیان می گوید: “شاهد رقابت بودن در چنین فضایی مسرت بخش است – هر خبری علیه Bitmain خبر خوبی است.”

هر چند شخصی سردرگم از این اظهار نظر، پاسخ داده:

“متوجه نمی شوم؛ یکی از دلایل افزایش تنفر نسبت به Bitmain به خاطر استفاده از همین پروتکل بود؛ شما از رقابت ایجاد شده در ASIC Boost خوشحالی؟ یا رقابت در فضای استخراج، به قیمت استفاده رقبا از این تکنولوژی؟”

مردم در انتظار دیدن تاثیر این تکنولوژی بر دنیای استخراج

از سوی دیگر، حامیان بیت کوین کش بر این نظرند که اشتیاق حامیان هسته بیت کوین (Bitcoin Core) به شدت با زمانی که ASIC Boost  را “تعرض یا سوء استفاده” خواندند، در تناقض است. در همین زمان حملات  بسیار و عناد از جانب حامیان هسته بیت کوین نثار Bitmain شده و حتی یک شهروند اسرائیلی دست به خرابکاری در دفاتر محلی این شرکت زد.

پس از اعلام Slush یکی از حامیان بیت کوین کش چنین نوشت: “ASIC Boost خوب است، به شرطی که ساخت Jihan (یکی از بنیان گذاران Bitmain) نباشد.” بحث های استفاده “مخفیانه” از ASIC Boost هنوز داغ است؛ حامیان بیت کوین معتقدند استفاده مخفیانه از تکنولوژی مضرت بار است. در ادامه طرفداران استخر Slush که از تکنولوژی مذکور بهره می گیرند بیان داشته اند که استفاده مخفیانه از ASIC Boost با سگویت (Segwit) در تناقض است که این گفته سبب پدید آمدن بحث هایی در این خصوص شده است.

اما حامیان بیت کوین کش همواره نسبت به این خبر بسیار مشکوک اند و متصورند رفتار های کنونی بسیار ریاکارانه است. هنوز کسی درست نمی داند استفاده از ASIC Boost چه تاثیری بر عرصه رقابت جهانی استخراج خواهد داشت. در پایان، این تکنولوژی روشی برای بهینه سازی عملیات استخراج است که می تواند بازدهی را ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دهد.