video thumb

فاکسکان تولید موبایل مخصوص ارزهای مجازی را بر عهده می گیرد

کمپانی «Sirin Labs» که قبلا از قصد خود برای عرضه نخستین موبایل مبتنی بر فناوری بلاکچین به عنوان کیف پول ارزهای مجازی خبر داده بود حالا فاکسکان را به عنوان تولید کننده آنها انتخاب کرده است.

این موبایل که Finney نام دارد امکان خرید و ذخیره ارزهای مجازی نظیر بیت کوین و به اشتراک گذاری توکن ها با افراد مجاور را فراهم می کند. کمپانی سازنده به منظور جلوگیری از نقل و انتقال ناخواسته ارزهای مجازی، کلیدی فیزیکی را به فعال سازی سرویس های مرتبط به آنها اختصاص داده است. علاوه بر این به لطف سیستم عامل Sirin OS که مبتنی بر اندروید است، امنیت داده ها تا حد زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.

Finney از نظر سخت افزاری در حد و اندازه های پرچمدارها ظاهر شده و از نمایشگری ۵٫۵ اینچی، ۶ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین های اصلی و سلفی ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی  بهره می برد. با این حال در صورتی که Sirin نتواند وعده های خود مبنی بر مدیریت ارزهای رمزپایه و فراهم کردن ایمنی منحصر به فرد را برآورده کند، سخت افزار قدرتمند اهمیت چندانی نخواهد داشت.

Sirin

این اسمارت فون قرار است از مهرماه و در هشت کشور مختلف از جمله ویتنام و ترکیه که ارزهای مجازی در آن با استقبال مواجه شده با قیمت ۹۹۹ دلار عرضه شود. کمپانی سوئدی مدعی شده تا کنون ۲۵ هزار سفارش پیش فروش را دریافت کرده و امیدوار است در سال جاری میلادی بین ۱۰۰ هزار تا چند میلیون دستگاه از این موبایل را به فروش برساند.

Sirin Labs در کنار موبایل جدید، از توسعه یک دستگاه کامپیوتر نیز خبر داده که از مجموعه حفاظت سایبری ویژه بهره مند خواهند بود. این کمپانی علاوه بر تولید سخت افزار، فناوری خود برای اجرای اپلیکیشن های مبتنی بر بلاکچین بر بستر اندروید را در اختیار کمپانی های دیگر نیز قرار می دهد و شایعاتی از همکاری آنها با هواوی در این زمینه به گوش می رسد.