سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چرا یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌داران دنیا بر روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده است؟

اگر به بیت کوین علاقه‌مند هستید و فکر می‌کنید که شاید در آینده بخشی از اقتصاد دنیا را در دست بگیرد و می‌خواهید در آن سهمی داشته باشید پس بهتر است دست به کار شوید. یا اگر در مکانی زندگی می‌کنید که منبع خوبی برای سرمایه گذاری و نگهداری از سرمایه خود ندارید و به ارز دولتی هم اطمینان ندارید می‌توانید از بیت کوین به عنوان یک منبع خوب مالی استفاده کنید.

 

ارزجو : رید هافمن تخصص ویژه‌ای در زمینه سرمایه گذاری بر روی استارت‌آپ‌های‏ تکنولوژیک دارد. خرید زودهنگام سهام شرکت‌های فیس‌بوک، ایر بی‌ان‌بی Airbnb و دراپ ‌باکس (Dropbox) توسط او، نشان دهنده این ویژگی او است، که قبل از آنکه اتفاق بزرگی رخ بدهد می‌تواند آینده را پیش‌بینی کند و این ویژگی بارها به نفع او عمل کرده است.

هافمن این روزها بر روی بیت کوین متمرکز شده است. او ادعا می‌کند که تمرکز اصلی‌اش بر روی سرمایه گذاری بر منابعی است که ایده‌هایی با امکان برنامه‌ریزی و سوددهی بلندمدت و گسترده داشته باشند. یکی از دلایل او صحبت با وینسس سزارس (Wences Cesares (سرمایه‌گذار آرژانتینی) است که استارت‌آپی به نام ژاپو Xapo که ارائه دهنده کیف پول بیت کوین است، تولید کرده است. در سال گذشته هافمن مبلغ ۲۰ میلیون دلار در این استارت‌آپ سرمایه گذاری کرد.

هافمن در یک یادداشت در جولای گذشته در این ‌باره نوشت: «بیت کوین یک فناوری است که می‌تواند در سطح گسترده‌ای، تأثیرگذار باشد و پیشرو تمام ارزهای دیجیتال است و به سرعت در حال پیشرفت است.»

سپس در ماه نوامبر یعنی درست یک ماه قبل از آنکه بلومبرگ، بیت کوین را به عنوان ارز دیجیتالی با بدترین عملکرد اعلام کند، او ۲۱ میلیون دلار بیت کوین را از طریق استارت‌آپ بلاک استریم Blockstream خریداری کرد. این استارت‌آپ که در مونترال تولید شده است می‌خواهد از طریق بلاک چین، بیت کوین و عملکرد آن را بهبود بخشد.

ما به تازگی با این فرد کارکشته در زمینه نتوورک، مصاحبه‌ای در مورد بیت کوین و دلایلی که او فکر می‌کند که Bitcoin بهترین ارز دیجیتال است، داشته‌ایم. آنچه در ادامه می‌خوانید بخش‌هایی از این مصاحبه است.

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

اولین بار بیت کوین در چه زمانی کنجکاوی شما را جلب کرد و چه زمانی به آن ایمان آوردید؟

– اولین بار وقتی که با وینسس سزارس صحبت کردم توجهم به آن جلب شد. من او را به عنوان اولین کسی می‌شناسم که به بیت کوین اعتماد کرد و کم کم این اعتماد در بین مردم جاری شد.

توجه من به Bitcoin هنگامی جلب شد که وینسس با افرادی صحبت کرده بود مانند چارلی سونگرست (Charlie Songhurst) مؤسس Katana Capital و گفت که ارز دیجیتال، مسئله بسیار مهمی است. بحث آنها مرا بسیار کنجکاو کرد و واقعاً شروع به تفکر در مورد آن کردم تا اینکه در تابستان ۲۰۱۳ وینسس را تحت نظر گرفتم. او تئوری‌های مثبت زیادی در این مورد داشت و این تلاش او مرا بسیار با انگیزه کرد.

 

چه چیزی در مورد بیت کوین برای شما بسیار جالب بود؟ چه چیزی نظر شما را جلب کرد؟

– هنگامی که تحقیقاتم را با دقت در مورد بیت کوین شروع کردم متوجه شدم که از سه جنبه بیت کوین برایم بسیار جالب است.

یک: Bitcoin یک سرمایه است مانند دیجیتال گلد (طلای دیجیتال).

دو: یک ارز است مانند دیگر ارزهایی که شما می‌توانید با آن تراکنش‌ها و خرید و فروش‌های خود را انجام دهید و سه اینکه پلتفرمی است که شما می‌توانید خدمات مالی را بر اساس آن تولید کرده و بفروشید. وقتی که این جعبه‌ها را در کنار هم قرار می‌دهید، قانع می‌شوید که باید به این ارز دیجیتال اعتماد کر، مخصوصاً بیت کوین که یک پله بالاتر از بقیه ارزهای دیجیتال قرار دارد. و اگر بیت کوین نیز به ارز دیجیتال جهانی تبدیل نشود مطمئناً یکی از ارزهای دیگر، این بازار را به دست خواهد گرفت.

من فکر می‌کنم که یک ارز دیجیتال جهانی که می‌توان از آن به عنوان یک سرمایه، ارز و پلتفرم نام برد باید بتواند برای اهداف مهمی مانند تولید محصولات، ارائه خدمات بانکی به کسانی که در جهان سوم به این خدمات دسترسی ندارند و ایجاد مشاغل مؤثر فراتر از مرزها نیز مفید باشد.

 

شما گفته‌اید که به قیمت روزانه Bitcoin توجهی ندارید و سرمایه گذاری شما بیشتر بر روی جنبه طولانی مدت بیت کوین است. چرا؟

– فلسفه سرمایه گذاری من بر اساس طولانی‌مدت استوار بود. من تجارت‌های کوچک انجام نمی‌دهم و چیزی را که بتوانم در یک سال آن را بفروشم مورد توجه من نیست. فقط سرمایه گذاری‌های بلند مدت می‌کنم. به همین علت است که در زمینه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌ام. هنگامی که در شرکت Airbnb سرمایه گذاری کردم این شرکت هنوز یک شرکت تازه کار بود که شاید بیشتر مردم می‌گفتند به هیچ عنوان از آن استفاده نمی‌کنند. ولی من نگاه متفاوتی به آن داشتم.

هنگامی که قصد سرمایه گذاری دارم با خودم فکر می‌کنم که دنیا در آینده به چه شکل خواهد شد و آیا این سرمایه گذاری من جزوی از آینده دنیا را تشکیل خواهد داد؟ آیا این برنامه بهترین برنامه برای آینده است؟ بنابراین حداقل ۵ سال صبر می‌کنم. در مورد بیت کوین هم همین روش را پیش می‌گیرم.

 

به نظر شما نوسان قیمت بیت کوین از اواخر سال ۲۰۱۳ که به هزار دلار رسیده بود به چه علت است؟

– به نظر من نوسان قیمت بیت کوین به این علت است که مردم به سودای ثروتمند شدن تصمیم گرفتند که وارد این عرصه شوند. آنها فکر می‌کردند که در یک برنامه کوتاه مدت می‌توانند به ثروت زیادی دست پیدا کنند. و هنگامی که در اثر فراریت قیمت ارزهای دیجیتال کمی قیمت کاهش پیدا کرد، آنها با خود فکر کردند که باید سرمایه‌شان را از بازار بیرون بکشند. این نوع افراد، سرمایه گذاران بلند مدت نیستند. آنها به دنبال پول نقد هستند و می‌دانند که در چه هنگامی باید از بازار خارج شوند.

در واقع من اصلاً به قیمت بیت کوین دقت نمی‌کنم. حتی نمی‌دانم که الان دقیقاً قیمت بیت کوین چقدر است. فقط گاهی قیمت آن را حدس می‌زنم. یک بار قیمت آن به ۲۰۰ دلار هم رسیده بود ولی بعد از آن دیگر تا این حد افت قیمت نداشته است. فراریت قیمت بیت کوین بعد از آن افت شدید دیگر کمتر شده و به جایی رسیده که قیمت آن کم و بیش ثابت باشد.

 

علت این که عامه مردم از بیت کوین استفاده نمی‌کنند چیست؟

– موارد استفاده از بیت کوین در تراکنش‌های مختلف هنوز به اندازه کافی تسهیل نشده. باید کاری کرد که با آسان‌سازی این مراحل مردم عادی هم بتوانند برای برطرف کردن نیازهایشان از بیت کوین استفاده کنند. بیشتر کشورهایی که نیاز به استفاده از ارز دیجیتال در آنها بیشتر احساس می‌شود، کشورهایی مثل آمریکا نیستند که در آنها ما می‌توانیم به راحتی دلار خود را خرج کنیم. این کشورها بیشتر کشورهایی مانند آرژانتین، اوکراین و روسیه هستند. در آن مناطق باید به مردم آموخت که استفاده از ارزهای دیجیتال می‌تواند برایشان مفید باشد.

هنگامی که ارزهای دیجیتال در آن مناطق فعال شود، باید بررسی کنید که مردم در چه زمینه‌هایی تمایل دارند از بیت کوین استفاده کنند. آیا در تبادلات فرامرزی از بیت کوین استفاده می‌کنند؟ و یا دیگر تراکنش‌های که انجام آنها دشوار است؟

با اینکه پذیرش بیت کوین توسط اوراستاک (Overstock) گزینه خوبی است، بسیاری از مردم آمریکا کارت‌های اعتباری دارند و می‌توانند از اورستاک با آن کارت‌ها خرید کنند، بنابراین به بیت کوین احتیاجی ندارد تا خریدهایشان را انجام دهند. بیشتر مردم صرفاً به خاطر جالب بودن چیزی از آن استفاده نمی‌کنند، در صورتی مردم به استفاده از روش خاصی روی می‌آورد که یکی از نیازهای آنها را برطرف کند.

 

توصیه شما به آنهایی که می‌خواهند وارد حوزه سرمایه گذاری در زمینه بیت کوین شوند چیست؟

– اگر بخواهم روراست باشم باید بگویم که مانند قمار است. گرچه فکر می‌کنم احتمال اینکه بیت کوین ورشکست شود بسیار کم است ولی اگر از اینکه سرمایه‌تان یا حداقل بخشی از آن را از دست بدهید می‌ترسید، بهتر است روی آن سرمایه گذاری نکنید.

اگر به بیت کوین علاقه‌مند هستید و فکر می‌کنید که شاید در آینده بخشی از اقتصاد دنیا را در دست بگیرد و می‌خواهید در آن سهمی داشته باشید پس بهتر است دست به کار شوید. یا اگر در مکانی زندگی می‌کنید که منبع خوبی برای سرمایه گذاری و نگهداری از سرمایه خود ندارید و به ارز دولتی هم اطمینان ندارید می‌توانید از بیت کوین به عنوان یک منبع خوب مالی استفاده کنید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location