سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

راه اندازی گروه ضربت ۵۰۰ نفره برای مبارزه با جرایم اینترنتی رمزارز ها در ژاپن

به گزارش ارزجو به نقل از news.bitcoin.com، بیش از ۵۰۰ تحلیلگر و محقق از شاخه های مختلف پلیس ژاپن و سایر مراکز خدمات امنیتی در این آژانس جدید کار خواهند کرد. انتظار می رود این نیروی متمرکز قانونی، تلاش های خود را به طور موثر و قوی برای مبارزه با جرایم اینترنتی به ویژه در حوزه رمزارز ها در توکیو برنامه ریزی کند. درحقیقت مقامات دولتی امیدوارند که با این تصمیم به مسائل امنیتی اینترنت با دقت بیشتری پرداخته شود.

۱۷ میلیارد یورو (۱۶۶ میلیون دلار) فقط در سال گذشته هکر ها به سرقت برده اند که از این مبلغ ۶۶۲ میلیون ین (۶٫۳ میلیون دلار)  رمزارز بوده است. این مبلغ در مقایسه با مبلغی که Coincheck در سال جاری از دست داد رقم ناچیزیست. در ماه ژانویه هکر ها مبلغی به ارزش  ۵۸ میلیارد ین ژاپن NEM (~ 550 میلیون دلار) را از این صرافی ژاپنی سرقت کردند. پلیس تحقیقات خود را در این زمینه همچنان ادامه می دهد. احتمال می رود با فرستادن ویروس به  ایمیل کارکنان Coincheck  این هک انجام گرفته است.

کارشناسان امنیت سایبری ابراز نگرانی کرده اند که نیمی از سکه های  NEM که دراین سرقت ناپدید شد، درحال حاضر در شبکه Darknet  پول شویی شده باشد. اعتقاد بر این است که مهاجمان آنها را به سایر رمزارز ها یا حتی پول نقد تبدیل کرده اند. چند هفته پیش بنیاد NEM اعلام کرد دیگر نمی تواند مبلغ ربوده شده را ردیابی کند. همچنین سازمانی در سنگاپور گفت که “اطلاعات عملیاتی” را به سازمان های قانونی مرتبط به حمله هکر ها داده است.

وقتی فقط بیش از ۳ میلیون حمله برای سرقت داده های ذخیره شده کامپیوتر ها  در سال ۲۰۱۷ ثبت شده است نشان دهنده ی این است که جرایم اینترنتی در ژاپن به یک مشکل جدی تبدیل شده است. این موارد شامل حمله به کارت های اعتباری و کیف پول رمزارز ها می باشد. هکر ها دو برابر بیشتر از سال ۲۰۱۶ در این سال به دست آورده اند.

چرخش توجهات به سمت کاربران رمزارز ها

در ماه مارس، آژانس ملی پلیس ژاپن اعلام کرد که از ۱۴۹ حمله مرتبط به رمزارز ها

ریپل (۴۵۳٫۵ میلیون ¥)، بیت کوین (¥ ۱۹۴٫۴ میلیون ¥)، اتریم (۵٫۳ میلیون ¥) و NEM (9.2 میلیون¥)

آمار و ارقام در خصوص جرایم اینترنتی

تعداد حملات در ماه ژوئن به ۴۱ مورد افزایش یافت و نزدیک به ۵ ماه این رکورد برای هر ماه ۲۰ مورد، ثابت باقی ماند تا قبل ازشروع ماه دسامبر که به ۲۵ مورد افزایش پیدا کرد. تا کنون هیچ یک از مظنونان در این تحقیقات شناسایی نشده اند.

به گفته ژاپن تایمز، در مجموع ۱۶ صرافی ژاپنی مورد هدف قرار گرفته اند. مقامات مبارزه با جرایم اینترنتی بیش از ۸۰ درصد موارد را سهل انگاری صرافی ها در اجرای مقررات سخت گیرانه و احراز هویت چند مرحله ای (multifactor authentication) اعلام کرده اند.

اگر چه ممکن است بسیاری از هکر ها توجه خود را به کاربران رمزارز ها معطوف کنند، اما تعداد انتقال غیر قانونی ین ژاپن و دیگر ارز های رایج در سطح بالایی قرار دارد. ۴۲۵ انتقال از این گونه موارد در سال گذشته  فقط در ژاپن گزارش شده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location