video thumb

پاسخ به هفت پرسش درباره رمزارز کوانتوم (Qtum)

۱- ارز دیجیتال کوانتوم (Qtum) چیست؟

کوانتوم به‌طور غیررسمی از سال ۲۰۱۶ وارد صحنه زنجیره‌بلوک شد اما رسماً بعد از اتمام موفقیت‌آمیز ICO در مارس ۲۰۱۷ فعالیتش را شروع کرد.
بنیاد سنگاپوری کوانتوم که توسط پاتریک دای مدیریت می‌شود، مسئول توسعه و گسترش این ارز دیجیتال است.
ابتکار اصلی کوانتوم ارائه محصولی است که قراردادهای هوشمند اتریومی را بر روی ساختار زنجیره‌بلوک بیت‌کوین ارائه می‌دهد. بنیاد کوانتوم امیدوار است با این ابتکار بتواند دامنه و تعامل‌پذیری اپ‌های مبتنی بر قراردادهای هوشمند را مخصوصاً برای اهداف سازمانی و کسب‌وکار افزایش دهد. در ادامه با آی‌آر بلاک‌چین همراه باشید تا سئوالات بیشتری درباره این ارز دیجیتال را پاسخ دهیم.

۲- کوانتوم چه کاربردهایی دارد؟

اگرچه کوانتوم نوپا است اما موفق شده تا چندین پروژه آینده دار را اجرا نماید و چند قرارداد شراکت مهم را به امضا برساند.
در ژانویه ۲۰۱۸، این شرکت سنگاپوری اعلام کرد که با مرکز پژوهشی زنجیره‌بلوک ۳۶۰ در چین همکاری خواهد کرد تا اولین آزمایشگاه زنجیره‌بلوک در این کشور را بسازند.
وظیفه اصلی این آزمایشگاه نظارت بر روی قراردادهای هوشمند مبتنی بر کوانتوم در حوزه‌های مختلف نظیر امنیت، ماشین‌های مجازی، ذخیره‌سازی و رایانش است.
یکی دیگر از قراردادهای همکاری که می‌تواند رمزارز کوانتوم
درنهایت فوریه امسال بنیاد کوانتوم پا را فراتر از این گذاشت و به فکر تسخیر فضا افتاد!. آن‌ها در همکاری با شرکت Spacechain یک گره شبکه زنجیره‌بلوکی خودشان را به فضا پرتاب کردند.
با این کار امکان ذخیره‌سازی داده در فضای خارج از کره زمین فراهم می‌شود که نتیجه آن حذف مشکلات مربوط به قوانین دولت‌ها است.
اما اینجا روی زمین کاربرد محسوس این ارز دیجیتال و شبکه زنجیره‌بلوکی آن برای سازمان‌های کهن‌سال و کسب‌وکارهای سنتی است که می‌خواهند از سیستم‌های دستی به راهکارهای مبتنی بر بلاک‌چین مهاجرت کنند تا اتوماسیون را افزایش و هزینه‌ها را کاهش دهند.

۳- قیمت رمزارز کوانتوم چند است؟

هر کوانتوم با واحد ارزی (Qtum) این روزها قیمتی بیشتر از ۱۸ دلار دارد.
کوانتوم ازجمله ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود که علاوه بر فراهم‌سازی ساز و کاری برای تولید آسان‌تر اپ‌های زنجیره‌بلوکی، امنیت بیشتر قراردادهای هوشمند و مدیریت آسان‌تر آن‌ها را امکان‌پذیر می‌کند.
در حال حاضر تعداد کل کوین‌های کوانتوم ۱۰۰ میلیون است که تقریباً ۸۸ میلیون آن توزیع‌شده است. همچنین بررسی بازار فعلی کوانتوم (Qtum) بیانگر ارزش بازاری بیشتر از ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است.

چگونه رمزارز کوانتوم (Qtum) بخریم و بفروشیم
یکی دیگر از داده‌هایی که شاید برای بعضی از خریداران این ارز دیجیتال قابل‌توجه باشد نرخ نوسان ماهانه ارز دیجیتال کوانتوم (Qtum) است که بنا بر تحلیل‌های سایت coincheckup به ۳۰/۳۱ درصد می‌رسد.

۴- پروتکل رمزارز کوانتوم (Qtum) چیست؟

بنیاد کوانتم با ترکیب ساختار هسته بیت‌کوین و یک ورژن تعامل‌پذیر از ماشین‌های مجازی اتریوم توانسته زنجیره‌بلوکی را فراهم کند که هم از امنیت بیت‌کوین برخوردار است و هم از قراردادهای هوشمند اتریوم استفاده می‌کند.
الگوریتم کوانتوم بر اساس SHA-256 است و از مدل تراکنش‌های استفاده‌نشده ورودی (Unspent Transaction Output) استفاده می‌کند که آن را از بیت‌کوین گرفته است.
سازندگان کوانتوم (Qtum) مکانیسم اثبات سهام را برای اجماع درون شبکه انتخاب کرده‌اند.

معماری شماتیک شبکه زنجیره‌بلوک کوانتوم

معماری شبکه کوانتوم (Qtum) که بر پایه هسته بیت‌کوین و قراردادهای هوشمند اتریوم استQtum با همین مدل معماری ترکیبی توانسته برای اولین یکی از معضلات اساسی پذیرش و استفاده انبوه از قراردادهای هوشمند را حل کند.
قراردادهای هوشمند در حالت سنتی برای طراحی، اجرا و تغییر نیازمند اجرای یک گره کامل هستند و اگر سرعت پردازش سیستم شما کند باشد، ظرفیت ذخیره‌سازی آن محدود باشد یا اصلاً بخواهید از یک موبایل هوشمند استفاده کنید این امکان وجود ندارد اما تیم سازنده کوانتوم این مشکل را حل کرده‌اند.

۵- چگونه ارز دیجیتال کوانتوم بخرم و بفروشم؟

کوانتوم از سال گذشته تاکنون پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. قیمت این ارز دیجیتال در دسامبر ۲۰۱۷ همزمان با سیر صعودی بازار به ۱۰۶ دلار رسید.
متأسفانه خرید کوانتوم به‌سادگی خرید بیت‌کوین نیست چون نمی‌توانید آن را باکارت اعتباری بخرید و حتماً باید از پلتفرم‌های صرافی استفاده کنید.
تریدرها پیشنهاد می‌دهند از صرافی Binance برای خرید کوانتوم استفاده کنید البته کاربران ایرانی می‌توانند از صرافی‌های ایرانی هم استفاده کنند.
نکته دیگری که در هنگام خریدوفروش ارز دیجیتال کوانتوم (Qtum) باید به آن توجه کنید مبلغ کارمزد است. در حال حاضر خوشبختانه این مبلغ ۰.۰۱ از یک دلار است.

۶- کیف پول‌های (والت) کوانتوم (Qtum) کدام هستند؟

والت اصلی کوانتوم که Qtum Core wallet نام دارد در ورژن‌های متفاوتی برای دسکتاپ، وب و موبایل ارائه‌شده است.
این والت‌ها قابلیت هماهنگی با کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano S را هم دارند که باعث افزایش امنیت محل نگهداری کوین هم می‌شود.

دسترسی به والت مناسب برای ارز دیجیتال کوانتوم
البته می‌توانید کوانتوم‌های خریداری‌شده را در والت‌های خود صرافی‌ها هم نگهداری کنید اما اگر برای پلتفرم صرافی مشکلی ایجاد شود ریسک از دست رفتن آن‌ها را نیز باید تحمل‌کنید.

۷- آیا کوانتوم قابل ماین شدن است؟

شبکه زنجیره‌بلوکی کوانتوم (Qtum) قابل ماین شدن نیست بنابراین فقط از راه خریدوفروش می‌توانید صاحب رمزارز کوانتوم شوید.