سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

دلایل قیمت بالای خرید ارز چیست ؟

در سال‎های اخیر افراد و کسب و کارهای زیادی توجه خود را به بازارهای ارز دیجیتال

همان طور که گفته شد، کاربردهای ارز دیجیتال متنوع هست که هر یک از این موارد برای افراد و کسب و کارها، مفید و سودمند محسوب می ‏گردند. همه ‏ی این شرایط باعث جذابیت بیش از حد بازار ارزهای دیجیتال شده است تا حدی که بازار ارزهای دیجیتال در کشور ما نیز بسیار فعال بوده و افراد زیادی در گسترش و توسعه‏ ی آن دخیل هستند.

ولی شرایطی وجود دارد که ما را با خریداران خارجی متمایز می‏کند. یعنی در واقع یک فرد از داخل کشور و یک فرد از خارج کشور را به عنوان خریدار در نظر بگیرید، این دو فرد هیچ‎گاه به یک قیمت مشابه نمی‏ توانند خریدهای خود را انجام دهند. چرا که برخی مشکلات و عوامل واسطه وجود دارند که باعث می‏ شوند قیمت تمام شده‏ ی خرید برای فرد از داخل کشور بسیار بیش‎تر از فرد از خارج کشور شود.

در واقع می‏ توان گفت که وجود تحریم‏ ها در کشور باعث شده تا یک فرد از داخل کشور برای خرید نتواند به طور مستقیم از طریق کارت‎های بانکی خود اقدام نماید. چرا که بانک‏ های کشور ما توسط بانک‎های بین المللی تحریم شده اند و برای این که بتوانیم خرید را انجام دهیم باید به برخی از واسطه‏ ها متوسل شویم. پس در این شرایط قیمت خرید ما نسبت به یک فرد خارجی، مقداری گران‏تر تموم می‏شود. چون باید هزینه‏ ای هم نیز به فرد واسطه تعلق گیرد. این هزینه ‏ای که برای واسطه پرداخت می‏ شود کاملاً عادی است.

واسطه باید تحریم ‏های صورت گرفته نسبت به کشور را دور بزند تا بتواند خرید و فروش ‏های مشتریان خود را انجام دهد. یعنی در واقع واسطه کارهائی را انجام می‏ دهد و خود را مانند یک شهروند خارجی به صرافی‎های خارجی معرفی می‏نماید تا بتواند مانند آن‎ها و بدون درد سر خرید و فروش نماید. پس باید هزینه ‏ای را برای این کار متحمل شود. علاوه بر این، شرایط دیگری نیز وجود دارند که فرد واسطه باید برای رفع آن‏ها هزینه خرج کند تا بتواند به خرید و فروش ‏های روزانه خود ادامه دهد.

یک فرد خارجی را در نظر بگیرید، این فرد شاید در روز یکبار خرید و فروش ارز دیجیتال داشته باشد. همچنین ممکن است در طول هفته خرید و فروش‏های وی ۵ یا ۶ بار باشد و علاوه بر این ممکن است این خرید و فروش ‏ها در طی یک ماه به ۲۰ تا برسد. این فرد قادر است این خرید و فروش ‏ها را بدون هیچ درد سری و به آسانی انجام دهد و کسب و کار خود را گسترش دهد. شرایط یک فرد واسطه را در نظر بگیرید که برای دور زدن تحریم‏ ها ، خود را در قالب یک شهروند خارجی به بانک ‏ها و صرافی‏ های ارز دیجیتال معرفی کرده است، این فرد به عنوان نماینده‏ ای از گروهی از افراد که خود نمی‏ توانند به راحتی خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام دهند، این کار را برای آن‏ها انجام می ‏دهد. یعنی ممکن است فرد واسطه، هر روز بیش‏تر از یک فرد خارجی خرید داشته باشد و در طول هفته نیز خرید‏های وی به مراتب بیش‏تر از یک فرد و شهروند معمولی خارجی است و در طول یک ماه نیز این رقم خیلی بیش‏تر خواهد شد.

در کشورهای خارجی هر فرد می‏ تواند مقدار مشخصی خرید و فروش ارز دیجیتال داشته باشد، یعنی در واقع خرید و فروش‏ های وی در بازار توسط ادارات مالیات کنترل می‏ شوند. ادارات مالیات سقف مشخصی را برای تعداد و ارزش خرید و فروش‏ های عادی هر فرد در نظر گرفته اند که این قوانین در کشور ما نیز وجود دارد. لذا اگر فرد بیش‏تر از حد مجاز خرید و فروش کند، مشمول مالیات می‏ شود و باید مقداری هزینه را به ازای هر تراکنش اضافی به عنوان مالیات به اداره‏ ی مالیات مربوطه پرداخت کند چرا که در غیر این صورت فعالیت وی به عنوان فعالیتی غیر قانونی تشخیص داده خواهد شد.

حال با در نظر گرفتن این شرایط مالیاتی ، وضعیت یک فرد واسطه را در نظر بگیرید که هر روز باید در تعداد زیادی خرید و فروش شرکت نماید. یعنی در واقع فرد واسطه با شرکت در تعداد زیادی تراکنش خرید و فروش ارز دیجیتال ، از حد مجاز مشخص شده ، توسط اداره ‏ی مالیات و باید هزینه ‏ای را به عنوان جریمه به ازای هر تراکنش به اداره مالیات پرداخت نماید.

مشاهده می‏ کنید که مقداری هزینه‏ ی دیگر نیز به هزینه‏ ی اولیه خرید ارز دیجیتال برای یک فرد از داخل کشور اضافه گردید. چرا که این وظیفه‏ ی خود واسط نیست که تمامی هزینه‏ ی مالیات را پرداخت کند، لذا مشتری نیز در این هزینه، شریک می‎شود. در واقع نتیجه می‏گیریم که نرخ مشخص شده برای خرید و فروش ارز دیجیتال، برای یک نفر در داخل کشور بسیار متفاوت از نرخ ارز دیجیتال در خارج و نرخ بازار ارز دیجیتال است. پس متفاوت بودن و بیش‏تر بودن قیمت خرید ارز دیجیتال ، باید امری عادی تلقی شود.

علاوه بر این ، شرایطی را در نظر بگیرید که یک فرد قصد داشته باشد که بدون استفاده از واسطه ، به تنهائی خود اقدام به خرید از سایت‏ های خارجی نماید، یعنی در واقع خودش به روشی، تحریم را دور زده و برای خود شرایط خرید را به وجود آورده باشد. در این شرایط ممکن است فرد این را در نظر داشته باشد که می‏ تواند به تنهائی خرید را انجام داده و به سود برسد ولی از آن جائی که به صورت تکی خرید انجام می‏ دهد، هزینه ‏ی این کار برایش به مراتب گران ‏تر از خرید توسط واسطه تمام می‏ شود، حال آن که احتمال این نیز وجود دارد که سایت خریداری شده از آن، قابل اطمینان نباشد و یا حساب فرد بلوکه گردد که این احتمالات در خرید با واسطه وجود ندارد و شما می‏ توانید با خیال راحت و بدون متحمل شدن ریسک از طریق سایت واسطه اقدام به خرید نمایید.

برای اثبات این کار می‏توانید به سایت با آدرس زیر مراجعه نمایید:

https://www.bestchange.com/

در این سایت می‏توانید نرخ خرید و فروش صرافی‏ های مختلف دنیا را مشاهده کنید. همان طور که از شکل زیر مشخص است، این نرخ برای سایت‏های مختلف با هم متفاوت است. پس اگر شما قصد  خرید مستقیم را دارید باید بهترین سایت را از بین صرافی‏های موجود انتخاب نمایید تا هزینه‏ ی کم‏تری را صرف کرده و به سود بیش‏تری برسید.

با در نظر گرفتن این شرایط، خرید و فروش به صورت تکی و بدون استفاده از واسطه برای فرد خیلی گران‏تر و پر درد سر تر خواهد شد و باید وقت بیش‏تری را برای انتخاب صرافی

در کل به این نتیجه می‏رسیم که قیمت‎های مشخص شده توسط واسطه‏ ها شاید زیاد به نظر برسد ولی در پشت صحنه برای شکل گیری خرید و فروش، فرد واسط هزینه ‏هائی را متحمل می‏ شود که این هزینه ‏ها برای راحتی کاربران و افراد خریدار می ‏باشد و این موارد دلیل بالا بودن قیمت خرید را توجیه می‏ نمایند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location