video thumb

کاهش تقاضا در حوزه ماینینگ ، قیمت کارت گرافیک را پایین می آورد

منابعی قابل اعتماد از کشور تایوان خبر داده اند که به دلیل کاهش تقاضای ۴۰ درصدی برای کارت های گرافیکی، تولید کنندگان مطرح این سخت افزار همچون گیگابایت و MSI ناچار خواهند شد قیمت نهایی محصولات خود را کاهش دهند.

گفته شده کاهش نسبی تب و تاب کارت های گرافیکی

کارت های گرافیکی استخراج ارز رمزپایه

یکی از دلایل کاهش مذکور افت قابل توجه قیمت ارزهای محبوب بیت کوین و اتریوم در ماه های ابتدایی سال ۲۰۱۸ است. ضمن این که انتظار بازار برای عرضه ماشین های جدید استخراج اتریوم که گفته شده در سه ماهه سوم سال جاری از راه می رسند نیز در این مسئله بی اثر نبوده است.

به طور حتم این خبر خوبی برای کمپانی های تولید کننده کارت های گرافیکی نیست، آن هم بعد از طی کردن سال طلایی ۲۰۱۷ که سودهای هنگفتی را روانه حساب های این شرکت ها کرده بود. به عنوان مثال گیگابایت در سال گذشته حدود ۴.۵ میلیون واحد کارت گرافیکی فروخت که این رقم حدود ۱ میلیون واحد بیشتر از سال قبل آن بوده است.

کارت های گرافیکی استخراج ارز رمزپایه

اما حالا و با کسادی شدیدی که بر این بازار حاکم شده است کارشناسان انتظار دارند که به زودی شاهد افت قیمت برخی از محصولات و ارائه تخفیف های مختلف از طرف برخی شرکت های تولید کننده برای حفظ آمارهای فروش و خالی کردن انبارهای مملو از محصول تولید شده باشیم.

همان طور که پیش تر گفتیم انتظار می رود که این وضعیت در اواخر سال تا حدودی تغییر کند، اما باید دید کمپانی ها می توانند رکود بازار تا آن زمان را تاب بیاورند یا نه.