video thumb

تصمیم اداره مقررات مالی (FINRA) به تحریم بنیان گذار بلاک چین Tezos

تنظیم کننده بورس وال استریت، آقای Breitman را مبلغ ۲۰ هزار دلار آمریکا جریمه کرده و پلتفرم بلاکچین Tezos را به مدت دو سال از همکاری با شرکت های نمایندگی کارگزاری منع نموده است. در بخشی از ادعانامه ی FINRA به این مطلب اشاره شده است که بنیان گذار این شرکت رمزارزی در حالی که در بانک Morgan Stanley مشغول به کار بوده، اظهار نظر های ناصحیحی را در رابطه با این پروژه عنوان کرده است.

حل اختلاف بین بنیان گذار Tezos و FINRA

به گزارش ارزجو و به نقل از پایگاه خبری news.bitcoin، آقای Breitman و FINRA در رابطه با این اتهام که او در دورانی که در بانک Morgan Stanley شاغل بوده، اظهار نظر های ناصحیحی را در رابطه با این پروژه عنوان کرده است هم نظر می باشند. این موضوع که در اکتبر سال ۲۰۱۷ طی یک مقاله توسط خبرگزاری رویترز عنوان شده است، شواهدی را بیان می کند که آقای Breitman در دورانی که در بانک Morgan Stanley مشغول به کار بوده، تعمد در پنهان نگه داشتن روابط خود با Tezos داشته است.

تلاش آقای Breitman برای مخفی نگه داشتن ارتباطش با Tezos

این گزارش عنوان می کند که در تابستان ۲۰۱۴ و در زمانی که آقای Breitman در قسمت امور محاسبات مالی بانک Morgan Stanley همکاری داشته، با نام مستعار L.M Goodman اقدام به انتشار دو مقاله آنلاین با محوریت بیان دیدگاه های خود در رابطه با نوع جدیدی از بلاکچین نموده است.

خبرگزاری رویترز مدعی است که پیام ها و ایمیل های ارسال شده توسط آقای Breitman، نویسندگی مقالات مذکور توسط ایشان در سال ۲۰۱۴ را تائید می کند. ایمیل دیگری در سال ۲۰۱۵ از تلاش او برای ایجاد یک کسب و کار مبتنی بر Tezos پرده بر می دارد. ناگفته نماند که این ادعا بیان می کند که در آن زمان، او به دلیل نگرانی از این که فعالیت هایش ممکن است موجب ایجاد مشکل در استخدام او در بانک Morgan Stanley شود، سعی در برملا نشدن نقشش در این پروژه داشته است.

مدارک همکاری با Tezos

رویترز همچنین از «برنامه های تجاری Tezos» در سال ۲۰۱۵ پرده بر می دارد که نام آقای Breitman را در لیست مدیر های اجرایی این شرکت قلمداد کرده است. در ماه آگوست همان سال، آقای Breitman اقدام به راه اندازی Dynamic Ledger Solutions Inc نمود که قرار بوده از طریق Tezos توسعه پیدا کند. همچنین نام او به عنوان مدیر اجرایی این شرکت ثبت گردیده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FINRA با این توجیه که یک انتظار منطقی برای جبران این خسارت وجود دارد، فرمان داده است که متخصصین اوراق بهادار ثبت شده اطلاعات مربوط به فعالیت های تجاری اضافی را در اختیار کارفرمایان خود قرار دهند. همان طور که «برنامه تجاری Tezos در سال ۲۰۱۵» دریافت حقوق سالیانه ی بیش از ۲۰۰ هزار دلاری آقای Breitman در سومین سال فعالیت این شرکت را پیش بینی کرده است، از تصمیم او برای خودداری از گزارش اعلان عملکرد «دیگر فعالیت های تجاری» از FINRA نیز خبر می دهد.

در گزارش حل اختلاف ما بین آقای Breitman و FINRA، تنظیم کننده نتیجه گیری کرده است که آقای Breitman هیچ‌گاه Morgan Stanley  را بابت فعالیت های تجاری خارج از بانک خود مطلع نکرده است. این گزارش همچنین اشاره می کند که آقای Breitman برای تبلیغ و ترویج Tezos از نام مستعار L.M. Goodman استفاده کرده که این موضوع به طور مؤثر ارتباط او و Tezos

خانم Sarah Lightdale وکیل و نماینده آقای Breitman سعی در انحراف توجه و افکار عمومی از این گزارش حل اختلاف دارد. او عنوان کرده است:

این گزارش حل اختلاف با FINRA ارتباط و تاثیری بر راه اندازی شبکه بلاکچین Tezos ندارد. آقای Breitman همواره همکاری کامل را با FINRA داشته است. او از این بابت که این مسائل را پشت سر گذاشته بسیار خشنود است.

لزوم نظارت جدی تر بر صنایع رمزارز و بر پایه بلاکچین

ماجرای پیچیده کنونی Tezos لزوم درک کامل مقررات تنظیمی توسط صادر کنندگان ICO ها در حوزه های قانونی مربوطه و همچنین تأثیرات قانونی بالقوه غیر منطبق را نمایان می کند.

Kathleen Breitman (همسر آقای Breitman)، یکی از بنیان گذاران و مدیران اجرایی پلتفرم بر پایه بلاکچین Tezos در ماه ژوئن در مصاحبه با خبرگزاری رویترز، به دنبال بررسی نگرانی های این زوج پیرامون صحت اطلاعات افشا شده قبلی مربوط به دوران آغاز پروژه عنوان کرد:

ما تمام اطلاع رسانی های مناسب را انجام داده ایم. این تصمیم یک کار از روی ذوق و سرگرمی بوده است. هیچ گاه قصدی برای تجاری سازی این نرم افزار ها وجود نداشته است. ما چند جلسه با مدیران اجرایی C-suite در بانک ها داشته ایم؛ اما صادقانه بگویم که هیچ مسئله مهمی وجود نداشته است.

توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.