سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بروز خطای سیستمی صرافی کره ای رمزارز ، باعث پولدار شدن کاربرانش شد

این صرافی

خطای داخلی در سیستم صرافی رمزارز

 

 

 

 

به گزارش ارزجو و به نقل از پایگاه خبری بیت کوین، صرافی تازه تاسیس Cashierest کره جنوبی با اعلام خطایی درون سیستمی که فرآیند برداشت را دچار مشکل نموده بود، روز جمعه جنجالی در رسانه های محلی به پا کرد. این صرافی که مارچ گذشته کارش را شروع کرده است گفته این خطا به کاربران اجازه داده بیش از ۵ برابر ارز درخواستی شان برداشت کنند. در عین حال، برخی کاربران مدعی شده اند در طی این مشکل نتوانسته اند هیچ برداشتی داشته باشند.

به گزارش Money Today:

“مبلغ برداشت شده از Cashierest بیش از میزانیست که در نظر بوده به یک وب سایت مبادله ارز های مجازی بفرستند و هم اکنون این وب سایت، متقاضی ارز های اشتباه ارسال شده از سرمایه گذاران است.”

کوین های اضافی را عودت دهید!

1 systemic error in Korean exchange بروز خطای سیستمی صرافی کره ایِ رمزارز، کاربرانش را پولدار کرد
Please Return the Free Coins

خروجی اخبار حاکی از آن است که جمعیت “کریپتوی” کره می گویند کاربرانی توانسته اند تا ۵ برابر درخواستشان از Cashierest برداشت کنند و در ادامه گفتند:

“یکی از سرمایه گذاران اذعان کرده مجموعا ۱۲ میلیون WON (واحد پول کره جنوبی)، معادل ۱۱۰۸۶ دلار رمزارز به صرافی Upbit انتقال داده اما مبلغ ۵۵۴۰۰ دلار دریافت کرده است.”

آژانس خبری Newsis نوشت: صرافی Upbit که شرکت “Kakao” پشتیبانش است، متوجه خطا در سیستم تائید تراکنش شد و اقدام به متوقف کردن این برداشت نمود.

پادکست Sedaily بیان کرد ساعت ۱۲:۴۱ دقیقه بعد از ظهر روز جمعه، Upbit متوجه “تحویل بیش از حد” (Overdelivery) از صرافی مبدا شده و دسترسی برداشت را برای برخی اکانت ها موقتا بست.

به گفته Newsis، صرافی Cashierest ساعت ۱:۳۰ بعد از ظهر جمعه شروع به متوقف کردن برداشت ها نمود؛ و در ساعت ۴:۳۹ بعد از ظهر این صرافی با باز کردن دسترسی ها ادعا کرد همه چیز به حالت اول باز گشته است.

در حال حاضر بیشتر صرافی های کره جنوبی تسویه با WON کره را پشتیبانی نمی کنند. دلیل اینجاست که پس از اجرای قانون ثبت نام با اسم حقیقی بانک ها فقط حساب های مجازی، آن هم تنها برای صرافی های بزرگ کشور تاسیس می کنند.

2 systemic error in Korean exchange 258x220 بروز خطای سیستمی صرافی کره ایِ رمزارز، کاربرانش را پولدار کرد
Please Return the Free Coins

صرافی Upbit یکی از این چهار صرافی بزرگ است که به کاربران اجازه برداشت با WON کره را می دهد و سه تای دیگر عبارتند از Bithumb، Coinone و Korbit. باقی کاربران معمولا ارز های خود را به این صرافی ها منتقل می کنند تا بتوانند WON برداشت کنند.

Cashierest پیرو این خطا بیانیه ای در وب سایتش منتشر نمود که به دست Money Today به جنجال کشیده شد:

“اگر ارز ها را در عرض ۲۴ ساعت باز نگردانید، ما پیگرد حقوقی کرده و مدعی خسارت و حتی سود دیرکرد خواهیم بود.”

دیگر مشکلات برداشت

به گفته انتشارات Biz Hankook، در این میان عده ای از کاربران این صرافی مدعی شده اند در زمان واقعه نتوانسته اند برداشت ارز داشته باشند.

یکی از این کاربران گفته: “درخواست برداشت پس از کامل شدن، خود به خود کنسل شد، و ارز ها به کیف پول Cashierest برگشت خورد.”

کاربری دیگر به خبرگزاری ها گفته: “پس از تکمیل درخواست برداشت ارز، Txid (شناسه تراکنش) ارائه شد اما در وب سایت ردیابی تراکنش ها پیدا نمی شد.”

سومین کاربر می گوید: “ارز را برداشت کردم، پیغام “انتقال انجام شد” را دیدم ولی تراکنشی صورت نگرفت و ارز ها به والت صرافی برگشت.”

نه اکانت مجازی، نه خود-تنظیمی

یک مقام رسمی صرافی بیان داشته “Cashierest بدون یک اکانت مجازی کار می کند.” وی معتقد است دلیل این مشکل باور یکی از اعضاست که می گوید: “حتی در صورت تطابق ارز و پرداخت، ممکن است خطا های عظیمی اتفاق بیافتد.”

این مقام رسمی اشاره نمود: “ما اطمینان داریم هک رخ نداده است، اما الزام بررسی برای حصول اطمینان از عدم وجود مشکل داخلی سیستم پابرجاست.” و می افزاید:

“خسارت برآورد شده حدود ۱ میلیارد WON معادل ۹۲۴ هزار دلار است. ما در حال بررسی اقدام حقوقی برای خسارت وارد از جانب اعضایی هستیم که قصد پس دادن ارز ها را ندارند.”

به گفته Yonhap، برخلاف ۲۳ صرافی رمزارز دیگر کشور، Cashierest برای اقدام به خود-رگولاتوری در اتحادیه بلاکچین کره شرکت ننموده است.

توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location