video thumb

اتریوم (Ethereum) دومین رتبه ارز رمزنگاری شده ی بزرگ بازار را دارد

به گزارش ارزجو به نقل از CNBC، اتریوم (Ethereum) که رتبه دومین ارز رمزنگاری شده ی بزرگ بازار را دارد، بعد از گزارش های Wall Street Journal مبنی بر بررسی موشکافانه تر آن توسط نهاد های قانون گذاری، با ۶ درصد کاهش قیمت روبرو شد. نهاد های رگولاتوری کالا و اوراق بهادار به دنبال تعیین تکلیف ارز های رمزنگاری شده در ایالات متحده می باشند. برخی از نهاد های رگولاتوری ایجاد ارز های رمزنگاری شده را نوعی فروش غیر قانونی سهام قلمداد می کنند.

فروش غیر قانونی اوراق بهادار از طریق ارائه اتریوم (Ethereum)

نهاد های ناظر در حال بررسی اتریوم و دیگر ارز های رمزنگاری شده برای طبقه بندی آنها به عنوان اوراق بهادار هستند. روز سه شنبه گزارشی در این خصوص منتشر شد که قیمت اتریوم (Ethereum) را تحت تأثیر قرار داد. با توجه به گزارشی که Wall Street Journal منتشر کرد ناظرین و کنترل کننده های اوراق بهادار و کالا های ایالات متحده به دنبال پاسخی برای این سوال هستند که آیا باید قوانینی همانند قوانین سهام برای ارز های دیجیتال نیز اعمال شود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (Securities and Exchange Commission) تا به امروز هیچ گونه اقدام شدیدی برای محدود کردن ارز های دیجیتال انجام نداده است. این روزنامه به نقل از افراد مطلع اعلام کرد که ایجاد این ارز رمزنگاری شده در سال ۲۰۱۴ از نظر برخی از نهاد های رگولاتوری احتمالاً نوعی فروش غیر قانونی یک نوع اوراق بهادار بوده است.

تأثیر بنیان گذاران ارز های رمزنگاری شده بر ارزش آنها

به نقل از این ژورنال، یک بررسی مقایسه ای برای تجزیه و تحلیل تأثیر بنیان گذاران ارز های رمزنگاری شده غیر از بیت کوین بر ارزش آنها انجام شده است. این بررسی برای مقایسه بین بنیان گذاران ارز های رمزنگاری شده با مدیران سازمان ها انجام شده است چرا که مدیران سازمان‌ ها می توانند از طریق سرمایه گذاری و تعیین استراتژی، بر روی ارزش سهام سازمان تأثیرگذار باشند.

به عنوان مثال، بنیاد اتریوم در ماه جولای سال ۲۰۱۴ با فروش ۶۰ میلیون اتر بیش از ۳۱ هزار بیت کوین به دست آورد که ارزش روز آن بیش از ۱۸٫۳ میلیون دلار بود. با توجه به بررسی این ژورنال، این فروش شبیه معاملات ارواق بهادار بود چرا که سرمایه گذاران با امید افزایش دارایی به معامله وارد شدند.

تلاش نهاد های رگولاتوری برای تعریف ارز های رمزنگاری شده

دو آژانس رگولاتوری فدرال دو تعریف متفاوت برای مفهوم ارز های رمزنگاری شده ارائه داده اند. کمیسیون معاملات آینده کالا (Commodity Futures Trading Commission) آنها را به عنوان کالا تعریف کرده است و این بدین معنی است که مقررات کمیسیون بورس و اوراق بهادار بر روی آنها قابل اعمال نیست. در طرف مقابل، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، ارز های رمزنگاری شده را به عنوان اوراق بهادار تعریف کرده است.

این آژانس در ماه مارس اعلام کرد که به دنبال اعمال قوانین اوراق بهادار به تمامی فعالیت های این حوزه از تبادل ارز های رمزنگاری شده تا شرکت های ذخیره سازی ارز های دیجیتال یا همان ارائه دهندگان کیف است. به گزارش Wall Street Journal مقامات ارشد کمیسیون معاملات آینده کالا و کمیسیون بورس و اوراق بهادار روز دوشنبه جلسه ای را برای بررسی این موضوع تشکیل خواهند داد.

 تلاش برای توسعه کاربرد های اتریوم

اتریوم (Ethereum) نام شرکتی است که توکن دیجیتال اتر را تولید می کند. این شرکت پلتفرمی را برای توسعه برنامه های کاربردی بر روی بلاکچین انجام داده است. بلاکچین یک فناوری بنیادی است که بیت کوین نیز بر مبنای آن پایه ریزی شده است. اتر با هدف جذب سرمایه برای توسعه پلتفرم راه اندازی شده بود. کنسرسیومی به نام Enterprise Ethereum Alliance که شرکت های بزرگی همچون مایکروسافت و J.P. Morgan نیز در آن عضویت دارند در زمینه توسعه کاربرد هایی برای بلاکچین اتریوم فعالیت می کند.

اتریوم با ارزش بازار تقریبی ۶۵ میلیارد دلار، رتبه ی دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ بازار را داراست. با توجه به اطلاعات ارائه شده در CoinMarketCap.com، اتریوم روز سه شنبه با کاهش ۶ درصدی مواجه شد و با قیمتی در حدود ۶۵۲ دلار مبادله گردید.