video thumb

نظر مدیرعامل مونکس: رمزارزها همانند بازار مشتقات در سال‌های ۱۹۸۰ هستند

لیست عناوین این مطلب

طی مصاحبه‌ای در Japan Society که در نیویورک برگزار شد، مدیر عامل شرکت Monex Group نظرات خود را در رابطه با شباهت‌های بازار مشتقات در سال ۱۹۸۰ و صنعت رمزارزها

پس از اقدامات و بررسی‌هایی که این چند وقته صورت گرفته، مونکس(Monex Group یک موسسه‌ی خدمات مالی که در توکیو ژاپن مستقر است) تصمیم گرفت که صرافی Coincheck را به زیرمجموعه‌های خودش اضافه کند، در گزارشات اعلام شده است که صرافی Coincheck چندی قبل چیزی در حدود ۳۴ میلیون دلار رمزارز خود را طی یک حمله‌ی هکرها از دست داد.

اوکی ماتسوموتو(Oki Matsumoto) که هم اکنون مدیر عامل مونکس گروپ و همچنین عامل پشت این دگرگونی‌ها و ترقی اقتصادی این شرکت محسوب می‌شود، اعلام کرد که:

Oki Matsumotoاتفاقاتی که هم اکنون در دنیای رمزارزها در حال رخ دادن است، بسیار شبیه به اتفاقاتی است که در دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی برای بازار مشتقات رخ داد؛ دیر یا زود تمام این چهارچوب‌های قانونی وضع خواهند شد.

Oki Matsumoto

آیا تاریخ در حال تکرار است؟

برای کسانی که از دهه‌ی ۱۹۸۰ اطلاعات کافی ندارند باید گفت که مشتقات ابزار‌های مالی نوآورانه و در عین حال بحث‌برانگیزی بودند که در آن زمان از سوی قانون‌گذاران مورد نفی قرار گرفتند. با وجود این پس زدن‌ها از سوی قانون‌گذاران، این بازار توانست شروع به جذب میزان زیادی سرمایه کند که به همراه آن موسسات مالی زیادی به این موج جدید نوآوری مالی پیوستند.

با در نظر گرفتن صنعت رمزارزها، بنظر شما این اتفاقات آشنا نیست؟

برای کسانی که گفته‌های ماتسوموتو را به عنوان تفکرات بی‌ارزش یک شخص رد می‌کنند باید گفت که او بعنوان یکی از افراد سرشناس در وال‌استریت شناخته می‌شود و کسب و کار خود را از زمان شروع فعالیت مشتقات مالی و در شرکت Soloman Brothers(یک بانک سرمایه‌گذاری که در سال ۱۹۱۰ توسط سه برادر یهودی آمریکایی بنیانگذاری شد) شروع کرده است. سپس او به گلدمن‌ساکس پیوست و برای ۱۲ سال در آنجا به کار خود ادامه داد. پس از این زمان وی وال‌استریت را به مقصد ژاپن ترک کرد و در آنجا به عنوان یکی از اعضای بنیانگذار مونکس‌گروپ در سال ۱۹۹۹ شروع به کار کرد و در سال ۲۰۰۴ به نیز به جایگاه مدیرعاملی این شرکت برگزیده شد.

coincheck

مونکس به تازگی در حال انجام مراحل نهایی برای تحت سلطه گرفتن صرافی CoinCheck است تا این شرکت خدمات مالی به طور قانونی مالک آن محسوب شود. ارزش سهام مونکس نیز پس از اعلام اینکه می‌خواهد این صرافی رمزارز را تحت مالکیت خود درآورد، به شکل سرسام آوری روبه افزایش است.

ماتسوموتو در مورد خرید این صرافی رمزارز توضیح داد که:

ما می‌توانیم خیلی خوب در کنار یکدیگر کار کنیم و آن‌ها(صرافی CoinCheck) می‌توانند ارزش مالی زیادی را برای ما به ارمغان بیاورند.

Oki Matsumoto

صرافی CoinCheck

با خرید صرافی CoinCheck توسط مونکس، این شرکت آماده است تا تاثیر قابل توجهی بر روی فضای صنعت رمزارزها در ژاپن بگذارد. بدون شک مونکس‌گروپ به عنوان یک شرکت تاثیرگذار در بخش‌های اقتصادی ژاپن، باید سعی کند که با گذر زمان بتواند سرمایه‌گذاران جزئی بیشتری را به سمت فضای رمزنگاری این کشور بکشاند.

ماتسوموتو در انتهای اظهارات خود اعلام کرد که این صنعت در حال حرکت به سمت مراحل بعدی همه‌گیری و نوآوری است و او به ترقی این فضای اقتصادی بسیار امیدوار است. ماتسوموتو با داشتن این دید مثبت بیان کرد:

در آن زمان(سال‌های ۱۹۸۰) تنها افراد انگشت شماری می‌توانستند بازار مشتقات را درک کنند، دانشمندان و افرادی شبیه آنان، اما پنج سال بعد بزرگ‌ترین مدارس سطح جهان به آموزش اقتصاد مشتقات روی آوردند.

Oki Matsumoto

با این حال ماتسوموتو اعتقاد دارد که انجام این فرایند(همه‌گیر شدن رمزارزها) به زمان و یادگیری نیاز دارد. درحال حاضر مالیات مربوط به رمزارزها در کشور ژاپن تقریبا به ۵۵ درصد رسیده است که به نظر رقمی ناعادلانه می‌رسد.

با این وجود تحقیقات انجام شده توسط R25 نشان می‌دهد که حدود ۱۴ درصد از مردان کشور ژاپن که بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن دارند مالک مقداری رمزارز هستند.

ماتسوموتو در این باره اظهار کرد:

بنظر من کمی زمان می‌برد تا مردم عادی ژاپن بخش اعظمی از پول خود را به صنعت رمزنگاری انتقال دهند.

Oki Matsumoto

به نظر می‌رسد که با وجود قانون‌گذارانی که در رابطه با این صنعت در حال توسعه، عمدا ضعیف عمل می‌کنند و حضور شرکت‌های سنتی که درحال حرکت به سوی استفاده از تکنولوژی‌های بلاک‌چین

نظر شما در رابطه با گفته‌های مدیرعامل شرکت مونکس چیست؟ آیا ژاپن به یک ابر قدرت در صنعت رمزارزها تبدیل خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.