video thumb

محبوبیت استخراج بیت کوین با برق رایگان دانشگاه بین دانشجویان

استخراج بیت کوین به خاطر سخت‌تر شدن حل الگوریتم‌ها، نیاز به قدرت پردازشی رایانه‌ها و هزینه برق خیلی مشکل‌تر شده و نیازمند مهارت‌های بیشتری است. به مرور زمان تنها شرکت‌های بزرگ بیشترین فعالیت‌های استخراج را انجام می‌دهند و علاقه‌مندان بیت کوین به دنبال راه‌های خلاقه می‌روند تا همچنان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند. امروزه استخراج بیت کوین با برق رایگان دانشگاه‌ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

الکس گیلارد یکی از دانشجویان دانشگاه Fairleigh Dickison است که از سال ۲۰۱۲ استخراج بیت کوین

وقتی استخراج را شروع کردم این کار را در خانه والدینم و داخل مدرسه بعد از پایان کلاس‌ها انجام می‌دادم. لپ‌تابم را در مدرسه می‌گذاشتم.

 

او به همین خاطر مبلغ ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار را صرف سخت افزارهای استخراج کرد که در نهایت سرمایه‌گذاری او جواب داد. ارزش بیت کوین‌های استخراج شده او با رسیدن قیمت بیت کوین به ۲۰۰۰۰ دلار چندین برابر شد. در همین حال چندین دستگاه استخراج در خانه او ۲۴ ساعته کار می‌کنند و چندین دستگاه دیگر هم در خانه والدین او قرار دارند. البته در طول چند سال گذشته، هزینه‌های استخراج چند برابر شده است. هزینه‌های کارت‌های گرافیک بسیار زیاد شده، چرا که تقاضا به شدت افزایش یافته است. افزایش قدرت پردازشی باعث افزایش هزینه‌های برق هم شده است. او می‌افزاید:

میزان هزینه‌ای که الان باید انجام بدهید خیلی خیلی زیاد شده است.

برنامه مدیران در قبال استخراج بیت کوین با برق رایگان دانشگاه چیست؟

 

استخراج بیت کوین با برق رایگانبا نصف شدن قیمت بیت کوین نسبت به قیمت‌های دسامبر ۲۰۱۷، استخراج بیت کوین با برق رایگان دانشگاه‌ها یک تصمیم استراتژیک برای کاهش هزینه‌ها است. سخنگوی دانشگاه Fairleigh Dickison می‌گوید:

سیاست ما جلوی هر نوع فعالیتی که هزینه‌های دانشگاه را بالا ببرد می‌گیرد و ما جلوی استخراج ارزهای دیجیتال را در سطح فایروال می‌گیریم.

البته با توجه به سیاست کنونی هیچ اشاره مستقیمی به ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال نشده است. «گیلارد» از الکتریسیته رایگان استفاده می‌کند تا تجهیزات خود را روشن نگه دارد. همچنین دستگاه‌های تهویه را هم برای کاهش دمای محیط مورد استفاده قرار می‌دهد که هزینه اضافی روی دوش دانشگاه است. او علاوه بر بررسی دما، سعی می‌کند کاری کند تا کارت‌های گرافیکش از انرژی زیادی استفاده نکنند. با به روزرسانی سیاست‌های دانشگاه‌ها، استخراج بیت کوین با برق رایگان در دانشگاه‌ها شاید در آینده چندان قابل دسترس نباشد.