video thumb

پیشنهاد ازدواج در بلاکچین بیت‌کوین (Bitcoin blockchain)

با جستجو در بلاکچین بیت‌کوین به پیام‌ها، نوشته‌ها و آثار هنری گوناگونی که در فضای خالی بلاک‌ها جایگذاری شده‌اند بر خواهیم خورد. در این مقاله به برخی از این پیام‌ها و نکات جالب آن‌ها اشاره خواهیم کزد.

شاید بتوان گفت از همان اوایل و زمانی که اولین بلاک‌ِ جنسیس(اولین بلاک بیت‌کوین) ماین شد، مردم پیام‌های مختلفی را در بلاک‌چین و فضای خالی مانده‌ی بلاک مخفی می‌کردند. در حالی که برخی از آن‌ها به اندازه‌ی عناوین ساتوشی در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۹ معروف نیستند، اما تا زمانی که بیت‌کوین وجود داشته باشد ماندگار خواهند شد، که این امر باعث شده تا کاربران دست به کار‌هایی مانند استیگانوگرافی(عمل مخفی کردن پیام‌ها یا اطلاعات درون یک متن یا داده های غیر رسمی)، اسپم و یا ارائه‌ی پیشنهاد ازدواج، استفاده کنند.

بلاک‌چین بیت‌کوین حاوی تعداد زیادی پیام است

شش راه برای کدگذاری و رمزنگاری پیام‌ها در بلاک‌چین بیت‌کوین وجود دارد که می‌توانند در زمینه‌های مختلفی همانند پارامتر‌های Coinbase و OP_RETURN مورد استفاده قرار گیرند. در طول سال‌های متمادی از تمامی این روش‌ها برای رمزنگاری پیام‌ها استفاده شده که برخی مبهم، برخی ساده، برخی کاربردی و برخی حتی بسیار نامفهوم و مشکوک بوده‌اند. برای مثال ماینر‌ها

یکی از اولین پیام‌های رمزنگاری شده در بلاک‌چین بیت‌کوین که به وسیله ساتوشی ناکاموتو انجام شده بود.

شما مجبور نیستید که یک بیت‌کوین ماینر راه‌اندازی کنید تا بتوانید پیام‌های خود را در بلاک‌چین برای همیشه رمزنگاری کنید(لفظ برای همیشه به این علت استفاده شده چونکه بلاک‌چین قرار است برای همیشه باقی بماند و اطلاعات آن عوض نخواهد شد). حتی در صورتی که این بلاک‌چین نابود شود، باز هم بیش از ۱۰۰ هزار بک‌آپ توزیع شده در سراسر جهان وجود خواهد داشت. حال برای کسانی که تمایل به رمزنگاری پیام‌های خود دارند می‌توان گفت که تعداد زیادی راهنمای دقیق برای انجام رمزنگاری پیام در بلاک‌چین، وجود دارد. در کنار این موضوع، برای کسانی که رغبتی به ایجاد یک نسخه‌ی کاربری از Bitcoin core ندارند، Eternity Wall می‌تواند تمامی این فرایند، یعنی گذاشتن “یک پیام رمزنگاری شده‌ی جاودانه در بلاکچین بیت‌کوین ” را برای شما انجام دهد. این وب‌سایت وعده داده است که حتی اگر وب‌سایت اصلی هم خاموش شود یا از بین‌ برود، پیام شما به صورت تضمینی برای نسل‌های متمادی بدون تغییر باقی خواهد ماند.

امر خیر در بلاکچین بیت‌کوین !

همانطور که نیک کارتر(Nic Carter) به تازگی گفته است:

 حداقل شش پیشنهاد ازدواج تاکنون در بلاک‌چین بیت‌کوین رمزنگاری شده است. با توجه به سنت این درخواست، به نظر می‌رسد که تمامی این پیام‌ها توسط مردان نوشته شده باشد. البته این موضوع که آیا دیگران نیز توانسته این پیام‌ها را مشاهده کنند یا خیر به دلیل همگانی بودن بلاک‌چین و تجزیه ناپذیری آن، امری نامعلوم است. این نوشته‌ها و دیگر پیام‌ها به سادگی و به وسیله‌ی تایپ کلمات کلیدی یا عبارت دلخواه در جستجو‌گر بلاک‌چین Blockchair، می‌توانند پیدا شوند.

Nic Carter

یکی از نکات جالب در مورد این امکانات، پیش‌بینی افزایش فحاشی به جای درخواست ازدواج با استفاده از این فرایند است، تاجایی که طبق گزارشات یکی از این کلمات ناسزا بیش از ۶۰ بار در پیام‌های رمزنگاری شده مورد استفاده قرار گرفته است. به دلایل نامعلوم بیشتر اینگونه پیام‌ها بر روی بلاک‌چین

پیام‌هایی از معدن

یک آژانس طراحی در فلوریدا نوعی تاسیسات هنری تعاملی برای رمزگشایی پیام‌های بلاک‌چین و نشان دادن آن‌ها طراحی کرده است. پیام‌هایی که از ماین‌ها بدست می‌آید و به شکل اشعار رمزنگاری شده، طراحی‌های ASCII، امضا، مدح و چیز‌های دیگری با سواستفاده از پروتکل مبادله‌ی بیت‌کوین به شکل‌هایی همچون گرافیک و نقاشی ‌دیجیتال درآمده‌اند؛ چیزهایی که برای همیشه در یکی از جدیدترین فن‌آوری‌های معاصر باقی خواهند ماند!

نمونه‌ای از طراحی‌های رمزنگاری شده در بلاکچین

می‌توان گفت که در طی زمان نقاشی‌های واقعی و طراحی‌های هنری که در سطح شهر می‌بینیم کم‌کم به دلیل دخالت ارگان‌های دولتی، به فراموشی سپرده‌ خواهند شد؛ اما با وجود بلاک‌چین، هر طراحی و نوشته‌ای، بدون توجه به اینکه این متن عمیق، سیاسی و یا ناپخته باشد، تا ابد دور از هرگونه سانسور باقی خواهد ماند، دقیقا به همان دلیلی که بیت‌کوین ساخته شده است.

نظر شما در رابطه با ثبت آثار هنری در بلاکچین چیست؟ دیگر نکات مثبت استفاده از بلاکچین برای انجام امور ثبتی چیست؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.