video thumb

تلگرام پاسپورت ، گام نخست تلگرام ، برای بلاک چینی شدن!

به گفته برخی از منابع غیر رسمی وابسته به تلگرام ، این شرکت در تلاش است همزمان با فرا رسیدن تابستان از قابلیتی جدید رونمایی کند که با نام «telegram passport» شناخته می‌شود.

به گزارش عصر ارتباط به نقل از کوین اسپیکر، به نظر می‌رسد تلگرام

گام نخست تلگرام، برای بلاک چینی شدن!

در این سیستم جدید کاربران قادر به آپلود تمام اسناد لازم برای معرفی خود هستند. اما لازم نیست چندین بار این روند را اجرایی کنند و درست پس از بار نخست، تمامی‌اطلاعات کاربر بلافاصله در سیستم تلگرام و دیگر سیستم‌های هوشمند او ذخیره می‌شود.

در ماه ژانویه، Telegram از برنامه‌های خود برای ایجاد «TON» سخن گفته بود و پس از جمع اوری سرمایه ۱٫۷ میلیارد دلاری این تیم وعده داده یک سیستم رمزگذاری ویژه را طراحی کند.

این پلتفرم جدید دارای شناسه بومی خود به نام «Gram» است که تبدیل به کلید ارزش دیجیتال در اکوسیستم تلگرام شده است. بعضی از کارشناسان پیش از این حدس زده بودند که “گرام” تنها در ۵ سال به رقم ۲۰۰ میلیارد دلار برسد.

گام نخست تلگرام، برای بلاک چینی شدن!

با استفاده از این سرویس جدید، تلگرام قصد دارد از نامعلوم بودن پرداختهای رمزنگاری شده جلوگیری کند. مسئله ای مهم که به یکی از دغدغه‌های اصلی برای دولت‌های سراسر جهان تبدیل شده است.

تلگرام پاسپورت قادر خواهد بود گذرنامه، گواهینامه رانندگی، گواهی‌های حساب بانکی، صورتحساب‌های برق و سایر اسناد را بپذیرد. در بخش بالای این سرویس، یک درخواست برای تعریف عکس کاربر وجود خواهد داشت. بنابراین اگر شخص ثالثی قصد ورود به سیستم کاربری دیگر را داشته باشدبه در بسته خواهد خورد . تمام این اطلاعات با استفاده از یک روش «تأیید دو عاملی» مورد محافظت قرار می‌گیرند و حتی خود شرکت به آن دسترسی نخواهد داشت.

تلگرام پاسپورت، نخستین گام برای ایجاد پلتفرم جامع بلاک چین است که میلیون‌ها نفر از مردم را از سراسر دنیا را متحد خواهد کرد.

تلگرام شب گذشته برای لحظاتی مستندات و قابلیت «پاسپورت تلگرامی» را رونمایی و سپس حذف کرد:

گام نخست تلگرام، برای بلاک چینی شدن!

تصویر فوق مربوط به صفحه محذوف از سایت تلگرام است.

به عنوان مثال شما به عنوان یک شهروند تلگرامی می توانید به کمک Bot-father یک پاسپورت (گذرنامه) برای خود ایجاد کنید. ظاهرا این فرآیند، بخشی از KYC (شناسایی مشتری) و مقدمه‌ای برای عرضه‌ی ارز دیجیتالی گرام خواهد بود.