سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بیت کوین گلد (Bitcoin Gold) چیست ؟

بیت کوین گلد (Bitcoin Gold) ارز دیجیتال متن باز و یک هارد فورک بیت کوین

فرآیند استخراج که بخش مرکزی پردازش بیت کوین بشمار می آید، توسط تعداد محدودی از تولید کنندگان تجهیزات سخت افزاری کنترل می شود که محصولات خود را در اختیار استخراج کنندگان صنعتی قرار می دهند. این انحصارطلبی به همراه تمرکز فرآیند استخراج، باعث نابود شدن یکی از ارزش های اصلی بیت کوین یعنی تمرکززدایی می گردد. استفاده از GPU و مقاومت در برابر ASIC ها یک راه حل ایده آل از سوی بیت کوین گلد است؛ زیرا کارت های گرافیکی در همه جا قابل استفاده هستند و هر کسی می تواند با کامپیوتر یا لپ تاپ خود از طریق آنها شروع به استخراج ارزهای رمزنگاری شده نماید.

مجموع عرضه اولیه بیت کوین گلد (BTG)

اعضای اصلی تیم توسعه دهنده Bitcoin Gold

هارد فورک بیت کوین گلد در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۱۷ در بلوک شماره ۴۹۱,۴۰۷ رخ داد. دریافت بیت کوین گلد برای تمامی دارندگان بیت کوین

تفاوت بیت کوین گلد (BTG) و بیت کوین (BTC)

تغییر بنیادی در Bitcoin Gold، انتخاب الگوریتم متفاوت هش کردن است که باعث می شود تا استخراج

تغییر الگوریتم به Equihash باعث می شود تا استخراج بیت کوین غیرمتمرکز شود. با اینکه استخراج کنندگان برخی از کاربران را در لیست سیاه قرار داده یا معاملات خاصی را اولویت می دهند، اما همواره محدودیت هایی برای راندمان این استخراج کنندگان مرکزی وجود دارد. هنوز روشن نیست که استخراج متمرکز چه میزان تأثیرات منفی بر ارزش بیت کوین داشته یا خواهد داشت.

در کنار استفاده از الگوریتم جدید برای هش کردن، بیت کوین گلد تنظیمات سختی شبکه (Network Difficulty) جدیدی را با ایجاد هر بلوک اعمال می کند که به تدریج بر اساس متوسط زمان بلوک قبلی، سختی را افزایش می دهد.

در حالی که دیگر هارد فورک های بیت کوین، مانند بیت کوین کش (BCH)، برخی از استخراج کنندگان شبکه را ترغیب می کنند تا بر روی بلاک چین جدید کار کنند؛ Bitcoin Gold رقیب بیت کوین محسوب نمی شود. در عوض، بیت کوین گلد با سایر ارزهای رمزنگاری شده ضد ASIC مانند اتریوم برای قدرت استخراج رقابت خواهد کرد. یکی از مشکلات بیت کوین گلد این است که دیگر رمزارز های anti-ASIC دارای سابقه بیشتری بوده و برای استخراج کنندگان قابل پیش بینی هستند. روشن نیست که به چه دلیلی کاربران تمایل به ماینینگ بیت کوین گلد دارند، مگر اینکه قیمت آن بصورت شارپی افزایش یابد.

در نهایت، بیت کوین گلد تنها فورک بیت کوین است که از تکنولوژی SegWit و حفاظت از پخش (Replay Protection) پشتیبانی می کند. SegWit تعداد تراکنش های ممکن در هر بلوک را افزایش می دهد و حفاظت از پخش باعث جلوگیری از ایجاد معاملات موازی جعلی بر روی دو بلاک چین می شود.

بیت کوین گلد (BTG) در چه صرافی هایی پشتیبانی می شود؟

برای همه ارزهای رمزپایه، یکی از عوامل مهم که به تثبیت موفقیت کوتاه مدت و بلند مدت کمک می کند، موجود بودن آن در تعداد بیشتری صرافی ارزهای رمزپایه است. با توجه به اعلام سایت بیت کوین گلد این ارز رمزنگاری شده تا ماه مارس ۲۰۱۸ به طور مستقیم در صرافی هایی مانند Bitfinex ،Bittrex ،HitBTC ،Uphold ،YoBit و Binance مبادله شده است.

در آینده نزدیک صرافی های بیشتری از بیت کوین گلد پشتیبانی خواهند نمود. بیت کوین گلد همچنین توسط تعدادی از ارائه دهندگان خدمات کیف پول از جمله Ledger و TREZOR پشتیبانی می شود. بر اساس اعلام این وب سایت، در ماه ژانویه ۲۰۱۸، این ارز رمزپایه در ۴۶ بازار و ۲۶ صرافی مختلف لیست شده است.

آینده بیت کوین گلد (BTG)

با توجه به نقشه راه موجود در سایت Bitcoin Gold، برنامه های بلندپروازانه ای برای گسترش این ارز دیجیتال در آینده وجود دارد. به عنوان مثال، در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ اهداف آن شامل ادغام کتابخانه های متن باز با BitcoinJS ،BitcoinJ و CoPay و همکاری با دانشگاه ها و تمرکز روی طراحی و بازاریابی می باشد.

در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸، Bitcoin Gold قصد دارد یک شبکه لایتنینگ و استخراج غیرمتمرکز را از طریق P2Pool بسازد. همچنین برنامه ای برای ادغام کارت های اعتباری و سایر سیستم های پرداخت وجود دارد.

در پایان سال ۲۰۱۸، بیت کوین گلد قصد دارد تا مبادلات اتمی در بلاک چین را توسعه داده و همچنین تعدادی ملاقات و کنفرانس با توسعه دهندگان و استادان دانشگاه ها ترتیب دهد. با نگاهی به آینده تا سال ۲۰۱۹، این ارز رمزپایه دارای اهداف خاصی در زمینه معاملات خصوصی، بورس تحصیلی و پشتیبانی از مطالعات پژوهشی است. در بلند مدت نیز Bitcoin Gold قصد دارد تا مطالعاتی در زمینه قرارداد های هوشمند و بکارگیری آنها داشته باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location