video thumb

افزایش قیمت رمزارزهای برتر طی سه سال گذشته

به گزارش ارزجو و به نقل از news.bitcoin، از اواخر سال ۲۰۱۷ با کاهش شدید قیمت آلتکوین

افزایش ۳۳۰۰ درصدی قیمت بیت کوین در سه سال اخیر

shutterstock 776321209 300x200 افزایش 10000 درصدی قیمت آلتکوین های برتر طی سه سال گذشته
Bitcoin-Price-Growth/src: Shutterstock

با مقایسه قیمت فعلی بیت کوین با وضعیت قیمت سه سال پیش از آن، متوجه رشد قیمت ۳۳۰۰ درصدی می شویم. قیمت این رمزارز از ۲۳۷ دلار به قیمت فعلی که حدود ۸۰۰۰ دلار می باشد، افزایش پیدا کرده است. مطابق داده های سایت CoinMarketCap در ۱۷ ماه می ۲۰۱۵ ارزش کل رمزارز Bitcoin برابر رقم ۳۳۵۴۵۹۷۵۵۵ بوده است. رقمی که در مقابل ارزش فعلی اصلا به چشم نمی آید. نمودار زیر، ارزش کل رمزارز بیت کوین را در سال های گذشته نشان می دهد. همان طور که در نمودار نمایان است، ارزش کل بازار بیت کوین (total market capitalization) با رشد چشمگیری همراه بوده است.

رشد قیمت ۱۰۰۰۰ درصدی چهار آلتکوین برتر نسبت به سال ۲۰۱۵

هر چند افزایش قیمت بیت کوین از سال ۲۰۱۵ تا کنون خیره کننده می باشد اما باید توجه داشت که قبل از این رشد، یک دوره نزولی بلند مدت را پشت سر گذاشته بود. در اواخر سال ۲۰۱۳ قیمت بیت کوین رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. ماه ها پس از آن رشد خیره کننده، شاهد روند نزولی بیت کوین بودیم. افزایش شدید قیمت در سال ۲۰۱۳ را به عنوان اولین رشد قابل توجه بیت کوین در راستای گسترش و معرفی دنیای رمزارز ها می شناسند.

وضعیت ریپل و لایت کوین از سال ۲۰۱۵ تاکنون

در ماه مه سال ۲۰۱۵ ریپل (XRP) از نظر ارزش کل سرمایه، جایگاه دوم را در بین رمزارز های موجود در اختیار داشت. در آن زمان قیمت ریپل برابر ۰٫۰۰۶۵۳۴ دلار و ارزش کل بازار آن در حدود ۲۰۸٫۵ میلیون دلار بوده است. در طی سه سال قیمت آن به رقم فعلی ۰٫۶۶۶۷ دلار و ارزش کل بازار آن در حدود ۲۶٫۱ میلیارد دلار رسیده است. این ارقام بیانگر رشد ۱۰۱۰۵ درصدی Ripple در سه سال گذشته می باشد.

 افزایش 10000 درصدی قیمت آلتکوین های برتر طی سه سال گذشته
Ripple-Chart/src: coinmarketcap

رمزارز لایت کوین (LTC) با ارزش کل ۵۷٫۷ میلیون دلار جایگاه سوم را در ماه مه سال ۲۰۱۵ به خود اختصاص داده بود. این رمزارز پایه نیز رشد حدودا ۹۰۰۰ درصدی را تجربه کرده و از قیمت ۱٫۴۵ دلار در سال ۲۰۱۵، به قیمت فعلی ۱۳۲ دلار رسیده است. لایت کوین در حال حاضر با ارزش کل ۷٫۵ میلیارد دلار در رده ی ششم سایت CoinMarketCap قرار دارد.

 افزایش 10000 درصدی قیمت آلتکوین های برتر طی سه سال گذشته
Litecoin-Chart/src: coinmarketcap

۱۲۰۰۰ درصد رشد برای دش و استلار

رمزارز دش (DASH) در ۱۷ ماه مه سال ۲۰۱۵ جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده بود. در آن زمان قیمت دش برابر ۳ دلار و ارزش کلی آن در حدود ۱۶ میلیون دلار بوده است. در حال حاضر ارزش کلی این رمزارز برابر با ۳ میلیارد می باشد که این رقم DASH را در جایگاه دوازدهم قرار داده است. دش با رشد ۱۲۶۷۰ درصدی خود، هم اکنون در حدود قیمت ۳۸۰ دلار معامله می شود.

 افزایش 10000 درصدی قیمت آلتکوین های برتر طی سه سال گذشته
Dash-Chart/src: coinmarketcap

استلار (Stellar) نیز رشد چشمگیر ۱۱۸۶۰ درصدی را ثبت کرده است. در سال ۲۰۱۵ این رمزارز در جایگاه پنجم و هم اکنون در جایگاه هشتم از نظر ارزش کل سرمایه در بین سایر رمزارز ها می باشد. قیمت استلار از ۰٫۰۰۲۶۰۹ دلار به رقم فعلی ۰٫۳۱۲۰۴۸ رسیده است. همچنین ارزش کل سرمایه این رمزارز از ۱۲٫۵ میلیون دلار سال ۲۰۱۵ تا حدود ۵٫۸ میلیارد دلار رشد کرده است.

 افزایش 10000 درصدی قیمت آلتکوین های برتر طی سه سال گذشته
Stellar-Chart/src: coinmarketcap

توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.