سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تراکنش های مشکوک در صرافی کره ای Coinrail ماه ها قبل از هک آن

به گزارش ارزجو به نقل از بیت کوین نیوز، یکی از رسانه های محلی پس از انتشار خبر هک صرافی کره ای Coinrail گزارش داد که تعدادی از بانک ها، ماه ها قبل از وقوع این رویداد، تراکنش های مشکوکی در معاملات این اکسچنج شناسایی کرده بودند و به همین دلیل نیز ارائه خدمات به این شرکت را متوقف کرده بودند.

بیشتر بخوانید: صرافی Coinrail هک شد؛ حدود ۴۰ میلیون دلار به سرقت رفته است!

تراکنش های مشکوک در صرافی کره ای Coinrail ماه ها قبل از هک آن
Suspicious transactions in Coinrail

شناسایی تراکنش های مشکوک

اکسچنج Coinrail که از نظر اندازه در رده هفتم بزرگ ترین اکسچنج های کره جنوبی قرار دارد اعلام کرد که در روز یکشنبه دهم ژوئن هک شده است و سارقان چندین آلتکوین (Altcoin) را مورد هدف قرار داده اند. بر اساس گزارش رسانه های محلی، خسارت های وارده در حدود ۴۵ میلیارد وون (Won) یا ۴۲ میلیون دلار تخمین زده می شود.

بیشترین حجم سرقت مربوط به توکن های NPXS شرکت Pundi X است که اخیراً راه اندازی شده بود و تقریباً دو سوم حجم معاملات اکسچنج Coinrail را تشکیل می داد. این اکسچنج در وب سایت خود اعلام کرده است که کوین های ATX، NPER و DENT نیز از جمله توکن هایی بوده اند که مورد سرقت قرار گرفته اند.

Chosun در روز دوشنبه گزارش داد که برخی از بانک های محلی در ماه فوریه فعالیت هایی مبنی بر پول شویی را در اکسچنج Coinrail شناسایی کرده اند. این نشریه به نقل از یکی از مقامات رسمی بانکی بیان کرده است:

“در ماه فوریه، چندین مورد از بانک هایی که با Coinrail معامله انجام می دادند تراکنش های مشکوک پول شویی را در Coinrail شناسایی نمودند و در ماه آپریل نیز تعدادی از بانک ها برای متوقف نمودن سپرده گذاری در این اکسچنج اقدام نمودند.”

ادامه فعالیت صرافی Coinrail با وجود کشف تراکنش های پول شویی

با وجود قطع ارائه خدمات بانکی به Coinrail ، خبرگزاری Chosun اضافه می کند که این بانک ها هیچ دلیلی برای تعلیق سرویس ها و خدمات خود ارائه نکرده اند.

بانک های کره جنوبی بر اساس قانون استفاده و گزارش تراکنش های مالی (Financial Transaction Reporting and Use Act) و دستورالعمل مبارزه با پول شویی می توانند در صورتی که اکسچنج ها از حساب های کاربری با نام واقعی استفاده نکنند از ارائه خدمات به آنها امتناع کنند. سیستم “نام واقعی” در انتهای ماه ژانویه توسط رگولاتوری راه اندازی گردید. با این وجود، در حال حاضر از نرخ تبدیل پایینی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: حملات دامنه دار به رمزارز BTG و ۱۸ میلیون دلار سرقت از این توکن

نقض امنیتی و تحقیقات پلیس

حادثه صرافی Coinrail توجه رسانه های بسیاری را به خود جلب کرده است چرا که هک ادعا شده از نظر حجم سرمایه سرقتی می تواند بزرگ ترین سرقت سایبری کره جنوبی تا به امروز باشد. دو مورد هک عمده دیگری که در کره جنوبی به وقوع پیوسته اند موجب نگرانی دیگر اکسچنج ها نیز شده اند. صرافی  Youbitدر ماه آپریل و بار دیگر در ماه دسامبر دچار نقض امنیتی شد. Youbit با نام Yapizon در ماه آپریل افتتاح شد با این وجود، پس از آن که برای اولین بار هک شد نام خود را تغییر داد.

در زمان نگارش این مطلب، اکسچنج Coinrail از دسترس خارج شده و در حالت آفلاین قرار داشت. این اکسچنج یک اطلاعیه نگهداری از سیستم در وب سایت خود به نمایش گذاشته است. در این اطلاعیه آمده است که در حال حاضر ۷۰ درصد از کوین های موجود در Coinrail به صورت امن به فضای ذخیره سازی ابری منتقل شده اند. “حدود ۸۰ درصد از کوین هایی که نشت آنها تأیید شده بود Freeze شده/ برداشت شده/ بازخرید شده اند، در حالی که مابقی توکن ها/ کوین ها تحت بررسی محققین، اکسچنج های مرتبط و توسعه دهندگان کوین ها قرار دارند.” اطلاعیه این اکسچنج اضافه می کند:

“خسارت دقیق مربوط به کوین ها/ توکن های مسروقه در حال تعیین است. تعیین خسارت برخی از کوین ها ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.”

اعلامیه سایت Coinrail
The notice on Coinrail’s website

تحقیقات همچنان ادامه دارد

Korea Times روز دوشنبه به نقل از دفتر سایبری آژانس پلیس ملی گزارش داد که بازرسان و محققین در روز گذشته برای بررسی تصادفی یا عمدی  بودن این اتفاق نسبت به بازدید از این اکسچنج اقدام نمودند. Ddaily گزارش داد که پلیس، آژانس توسعه اینترنت کره (Korea Internet Development Agency-KISA) و وزارت علوم، فناوری و اطلاعات در زمینه این سرقت تحقیق می کنند. آژانس توسعه اینترنت کره از روز دهم در صحنه حاضر بوده است و با همکاری آژانس پلیس ملی (National Police Agency) در مورد این سرقت تحقیق می کند.

بیشتر بخوانید: Verge و باز هک استخراج این رمزارز و سرقت توکن XVG از این آلتکوین

توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

Source & image

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location