video thumb

آشنایی با بازار ارز دیجیتال در بازی بیت‌ کوین فلیپ

لیست عناوین این مطلب

بازار ارز دیجیتال و به‌خصوص بیت‌ کوین همانند سایر کارهای تجاری با ریسک فراوانی همراه است و برای کاهش میزان این ریسک راه‌هایی وجود دارد که در ادامه یک مورد از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

امروزه بازار ارز دیجیتال رونق فراوانی یافته است و اکثر افراد دوست دارند در این بازار سرمایه‌گذاری کنند. این کار همانند سایر فعالیت‌های تجاری با ریسک فراوانی همراه است؛ به‌خصوص اگر اطلاعات کافی و درستی در زمینه بازار ارزهای رمزپایه نداشته باشیم. به علت نوسان زیاد قیمت بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال، شما می‌توانید در این بازار سود فراوانی به‌ دست آورید یا بالعکس دارایی و سرمایه خود را از دست بدهید. نیک داگلاس، نویسنده سایت لایف هکر، در این زمینه می‌گوید:

من هنگامی که ارزش آن پایین بود، حدود ۴۰۰ دلار بیت کوین خریداری کردم. سپس آن را در اختیار صرافی آنلاین و معروف Mt. Gox گذاشتم و مدتی بعد با ورشکستگی این صرافی، کل سرمایه‌ام را از دست دادم. سپس دوباره حدود ۲۱۰ دلار دیگر بیت کوین خریدم که ارزش آن اکنون به ۱۷۲ دلار کاهش یافته است. به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که سرمایه‌گذاری در این بازار بیشتر شبیه قمار است. بنابراین به دنبال راه مفیدتری در این زمینه گشتم و با بازی بیت کوین فلیپ آشنا شدم. من تا به امروز حدود ۳۰۰ هزار دلار بیت‌کوین در این بازی از دست داده‌ام که البته این مبلغ واقعی نیست و من در این بازی با شیوه‌های بازار ارز رمز پایه بیشتر آشنا می‌شوم. 

بیت کوین (bitcoin)

با توجه به نوسان شدید بازار ارز دیجیتال، وارد شدن به این بازار بدون اطلاع دقیق از قوانین و شرایط آن باعث افزایش ریسک و از دست رفتن سرمایه می‌شود. یکی از روش‌های کاهش ریسک استفاده از بازی‌هایی است که شما را با مفاهیم و قوانین این بازار بدون ترس از دست رفتن سرمایه‌ آشنا می‌کنند. بیت کوین فلیپ یک بازی رایگان برای وب، اندروید و iOS است؛ البته گوگل به‌تازگی این بازی را از پلی استور حذف کرده است ولی سازندگان این بازی که گروهی از دانشجویان اهل کشور لتونی هستند و قبلا نیز بازاری برای این بازی‌ها به نام Tradin Games طراحی کرده‌اند، تلاش می‌کنند آن را به پلی استور برگردانند.

مقاله‌ی مرتبط:

در این بازی شما می‌توانید ۲۴ نوع ارز مجازی رایج مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل، مونرو، داگ کوین را بر اساس قیمت واقعی آن‌ها در بازار مبادلات ارز دیجیتال خرید و فروش کنید. این بازی علاوه بر قیمت لحظه‌ای و به‌روز هر ارز، توضیح مختصر و کوتاهی از تاریخچه آن در اختیار شما قرار می‌دهد . در واقع این برنامه ابزار آموزشی مناسبی برای افراد تازه‌کار و علاقه‌مند به بازار ارز رمز پایه است. بیت‌کوین فلیپ در ابتدا به‌صورت مجازی ۵۰۰۰ دلار در اختیار شما می‌گذارد و به شما اجازه می‌دهد که با شناسایی استراتژی‌های بازار، هربار بخش کوچکی از این مبلغ را معامله کنید. البته اگر قوانین مربوط را رعایت نکنید تمام دارایی خود را از دست خواهید داد. در مقابل اگر با یادگیری استراتژی‌های بازار پول خوبی کسب کنید، می‌توانید با لینک‌هایی که این بازی در اختیار شما قرار می‌دهد وارد بازار واقعی ارز رمزپایه شوید و با پول واقعی، ارز واقعی خریداری کنید.