video thumb

بایننس: حساب کاربران ایرانی را مسدود نخواهیم کرد !

بایننس: حساب کاربران ایرانی را مسدود نخواهیم کرد !Reviewed by عرفان on Jun 7Rating: ۵.۰

بدنبال اشاره به نام ایران در بخش قوانین سایت بایننس و بالا گرفتن ابهامات در خصوص احتمال مسدود سازی حساب کاربران از سوی این صرافی، تصمیم بر این شد تا پس از تماس با پشتیبانی در این زمینه شفافیت لازم صورت گیرد.

ماجرا از آنجا شروع شد که صرافی بایننس با بروزرسانی بخش «شرایط استفاده» خود با اشاره به نام ایران و چند کشور دیگر، صراحتا اعلام کرد که حق ممنوع کردن کاربران کشورهای نام برده به صرافی و خدماتش را برای خود محفوظ می‌دارد.

بایننس: حساب کاربران ایرانی را مسدود نخواهیم کرد !

پس از اطلاع رسانی‌های انجام گرفته توسط ما و احتمالا مشاهده خروج سرمایه ناگهانی کاربران ایرانی، بایننس نام ایران و دیگر کشورهای نام برده را از بخش یاد شده حذف و تنها به اشاره به «کشورهای مشخص» اکتفا کرد.

طی تماس صورت گرفته در همان روز با پشتیبانی بایننس، پس از تأخیری طولانی پاسخ دقیقی ارائه نشد و قضیه همچنان با شک و ابهام رو به رو بود و جالب این که در همان ساعات نام ایران و کشورهای دیگر از قسمت قوانین برداشته شد.

اولین پاسخ این بود:

بایننس: حساب کاربران ایرانی را مسدود نخواهیم کرد !

کاربر گرامی،
بایننس پلتفرمی بین‌المللی‌ست. ما خود را قبال حفاظت از سرمایه تک تک کاربران مسئول می‌دانیم. اگر هرگونه ابهامی دارید، بخش اطلاع‌رسانی‌های بایننس را دنبال کنید. آخرین اخبار و اطلاعات در آنجا قرار خواهد گرفت.

 

و سپس این پاسخ به دست ما رسید:

بایننس: حساب کاربران ایرانی را مسدود نخواهیم کرد !

درود،

ما حساب کاربران ایرانی را مسدود نخواهیم کرد.

با سپاس از همیاری مداوم شما.

با احترام،
تیم پشتیبانی بایننس


با این حال با توجه به شفاف نبودن پاسخ‌های ارائه شده از سوی بایننس، در تماس بعدی با پشتیبانی سعی شد تا دقیق‌تر به موضوع پرداخته شود و حد الامکان بایننس نیز از طفره رفتن اجتناب نماید.

 

بایننس: حساب کاربران ایرانی را مسدود نخواهیم کرد !

برای مشاهده با سایز اصلی کلیک کنید.

در ایمیل آخر به صورت کاملا واضح سوال شد که آیا احتمال مسدود سازی و یا فریز شدن حساب کاربران ایرانی بدلیل تحریم‌های احتمالی از سوی ایالات متحده وجود دارد یا خیر. در این ایمیل سعی شد که تمام جوانب در نظر گرفته شود.

و جواب نهایی از سوی بایننس (آخرین ایمیل):

بایننس: حساب کاربران ایرانی را مسدود نخواهیم کرد !

درود،

ما حساب کاربران ایرانی را را مسدود نخواهیم کرد؛ اتفاقی (بیترکس) که به آن اشاره کردید در مورد بایننس اتفاق نخواهد افتاد.

با سپاس از همیاری متداوم شما.
با احترام،
تیم پشتیبانی بایننس.

 


همان‌طور که مشاهده کردید این بار در متن سؤال صریحا به نگرانی‌های کاربران ایرانی از جمله اتفاقی که در مورد بیترکس افتاد، اشاره شد. و اگر دقت کرده باشید جواب‌ها از طرف سه پشتیبان متفاوت دریافت شده است. می‌توان گفت جواب نهایی از سوی پشتیبانی بایننس می‌تواند از خیلی جهات آسودگی خاطر کاربران ایرانی را فراهم آورد.

هشدار: ارزدیجیتال همواره توصیه نموده از نگهداری دارایی های خود در هر نوع صرافی خودداری نمایید و با توجه به شرایط موجود، نمی‌توان به صورت ۱۰۰ درصدی به این ایمیل‌ها اکتفا کرد. همچنین فارغ از بلوکه شدن دارایی‌ها، احتمال هک حساب کاربری و کل سیستم صرافی دور از ذهن نیست. تیم ارز دیجیتال هیچگونه مسئولیتی در قبال اتفاقات احتمالی پیش رو در این صرافی نخواهد داشت.