video thumb

تاسیس صندوق سرمایه گذاری بورس (ETF) صرافی Houbi در کره جنوبی

چرا منتظر “وال استریت” باشیم که برای بازار رمزارز ها صندوق سرمایه گذاری بورس (ETF) راه اندازی کند؟ صرافی رمزارز Houbi  کره جنوبی که دفتر مرکزی آن در سنگاپور است، تصمیم بر خلق ابزار شبه ETF اختصاصی خود را، بر اساس شاخص های راه اندازی شده اخیرش برای ۱۰ دارایی دیجیتال، گرفته است.

صندوق ردیابی شاخص صرافی Houbi کره

به گزارش ارزجو و به نقل از پایگاه خبری Bitcoin.com، این صرافی بیان داشته که محصول ردیاب ۱۰ شاخص Houbi به نام HB10، به سرمایه گذاران خرد امکان می دهد در حین اینکه با سرمایه ای جزئی می توانند در بازار فعالیت نمایند، خطرات سرمایه گذاری را نیز با تقسیم کردن سرمایه خود به بخش های کوچک تر کاهش دهند. دیگر هدف راه اندازی HB10، جذب سرمایه گذاران سازمانی است که از طریق این ابزار تاثیر ورود و خروج این سرمایه گذاران بر صرفا یک رمزارز کاهش می یابد. امکان خرید سهام HB10 صرفا از طریق دلار تدر (USDT)، بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و HT خود Houbi میسر است. حداقل سهم قابل خرید برای هر اکانت ۱۰۰ سهم معادل ۰٫۰۱ BTC، ۰٫۲ ETH و ۵۰ HT می باشد.

huobi index 696x349 390x196 تاسیس صندوق سرمایه گذاری بورس (ETF) صرافی Houbi در کره جنوبی
Huobi Index Tracker Fund/Source

بیشتر بخوانید: Bithump و ایران و ۱۰ کشور دیگر لیست NCCT را تحریم کرد

Houbi کمتر از دو هفته پیش راه اندازی شاخص معیار (Benchmark index) را اعلام نمود، البته در آن زمان با این توضیح بود که راه اندازی با هدف انعکاس عملکرد بازار USDT در Houbi Pro می باشد. دارایی های موجود در این برنامه به ۴ گروه رمزارز ها، بستر یا پلتفرم ها، اپلیکیشن ها و توکن دارایی های فیزیکی، بسته به ارزش حجم تراکنش های فصل گذشته آنها، تفکیک می شوند. در حال حاضر این شاخص متشکل از اجزایی شامل: HT با ۲۹٫۳ درصد، BTC با ۲۳٫۱ درصد، EOS با ۱۷٫۳ درصد، ETH با ۱۰٫۹ درصد، BCH با ۵٫۲ درصد، XRP با ۴٫۱ درصد، IOST با ۳٫۱ درصد، LTC با ۳ درصد، ETC با ۲٫۳ درصد و در نهایت DASH با ۱٫۵ درصد. می باشد.

pile of cash 390x107 تاسیس صندوق سرمایه گذاری بورس (ETF) صرافی Houbi در کره جنوبی
$۹۳ Million Crypto VC Fund

۹۳ میلیون دلار سرمایه گذاری خطرپذیر در رمزارز ها

جدای از تمام این اخبار، روز جمعه آشکار شد که صرافی Houbi به دو قوای سرمایه گذاری خطر پذیر چینی تحت عنوان “New Margin Capital” و کارگزاری آنلاین کره جنوبی به اسم “Kiwoom Securities” پیوسته است تا صندوق سرمایه گذاری ای مشترک به ارزش ۱۰۰ میلیارد WON کره جنوبی معادل ۹۳ میلیون دلار ایالات متحده راه اندازی نمایند.

بیشتر بدانید: قانون گذاری بیت کوین و سایر کریپتوکارنسی ها در ایران و جهان چگونه است؟

بد نیست توضیحی در مورد سرمایه گذاری خطر پذیر داشته باشیم. این عبارت برگردان اختصار VC یا عبارت Venture Capital است. که در ویکیپدیا “سرمایه گذاری جسورانه” یا “سرمایه گذاری کار آفرینی” به فارسی معنی شده اند. این نوع از سرمایه گذاری به تامین سرمایه برای شرکت ها و کسب و کار های نوپا مانند استارت آپ ها که مستعد جهش و رشد ارزش هستند و البته ریسک فراوانی نیز دارند، اطلاق می شود.

سرمایه گذاری در استارت آپ های بلاکچینی چین و کره جنوبی

Huobi Crypto Exchange to Team up with Newmargin Capital and Kiwoom Securities 195x220 تاسیس صندوق سرمایه گذاری بورس (ETF) صرافی Houbi در کره جنوبی
Investing on China and Korea blockchain startups/Source

این ۹۳ میلیون دلار مقرر است در استارت آپ های بلاکچینی در دو کشور چین و کره جنوبی با هدف بهبود مشارکت های فی ما بین این دو اکوسیستم آسیایی، سرمایه گذاری شود. به گزارش خبرگزاری “شبکه پول چین” (China Money Network)، بانک های کره جنوبی از جمله بانک توسعه کره (Korea Development Bank) و بانک صنعت کره (Industrial Bank Of Korea)، به عنوان شرکای محدود در این صندوق سرمایه گذاری خواهند نمود. به همین ترتیب، گروه مالی دارایی های میرا (Mirae Asset Financial Group)، یک گروه مستقل خدمات مالی که محل استقرار پایگاه مرکزی آن ها در سئول است نیز، به عنوان سرمایه گذار قصد پیوستن به این صندوق را دارد.

 

بازار را بخر؟!

به علاوه ETF جدید Houbi، چنانچه اخیرا هم یک بار در نقطه توجه صنعت رمزارز قرار گرفته بود، به مردم امکان می دهد در رمزارز های متعددی سرمایه گذاری نمایند. ماه گذشته شرکت Circle که محل استقرار آن در بوستون است و از حمایت شرکت مشهور Goldman Sachs برخوردار است، اعلام نمود ویژگی جدیدی به نام “بازار را بخر” (Buy The Market) افزوده که به واسطه ی آن کاربران می توانند هفت رمزارز مختلف را تنها با یک کلیک خریداری نمایند. این هفت رمزارز شامل: BTC، BCH، ETH، ETC، LTC، ZEC و XMR می باشند.

مطالب مرتبط: نحوه عملکرد صندوق های ETF در حوزه بلاکچین

توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله استفاده شده اند متعلق به نویسنده بوده و لزوما مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

Source & Image