سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

Bithumb ادامه‌ی فعالیت ۱۱ کشور از جمله ایران را ممنوع کرد

خلاصه مطلب

  • طی بیانیه‌ای که سوی بزرگ‌ترین صرافی کره با نام Bithumb به بهانه‌ی مبارزه با پولشویی منتشر شده است، از این پس پذیرش کاربر جدید از ۱۱ کشور ذکر شده از جمله ایران ممنوع بوده و حساب کاربران فعال نیز به زودی مسدود خواهد شد.

بزرگ‌ترین صرافی رمزارز در کره جنوبی به نام Bithumb به دلیل نگرانی از وجود پولشویی، اقدام به ممنوعیت فعالیت ۱۱ کشور از جمله عراق، ایران و کره‌ی شمالی کرده است. طی اعلامیه‌ای که در روز دوشنبه منتشر شده بود، این صرافی اعلام کرده است که با مسدود کردن تمام مبادلات ساکنان کشور‌های حوزه‌ی قضایی که متعلق به لیست سیاه NCCT هستند، می‌خواهد از هرگونه پول‌شویی جلوگیری کند.

۱۱ کشور نام‌ برده‌ شده به عنوان NCCT یا Non-Cooperative Countries and Territories توسط نیروی عملیات مالی بین‌المللی(FATF) به عنوان کشور‌هایی که اقدامات کافی برای مقابله با پولشویی، تامین مالی تروریستی و سایر تهدید‌های سیستم مالی بین‌المللی انجام نداده‌اند، انتخاب شده‌اند. این ۱۱ کشور عبارتند از کره‌ی شمالی، بوسنی و هرزگوین، اتیوپی، سوریه، ایران، عراق، سریلانکا، ترینیداد و توباگو، تونس، وناتو و یمن.

 

این اقدام صرافی Bithumb از روز ۲۷ می و با عدم پذیرش کاربر جدید از این ۱۱ کشور آغاز شد و دسترسی کاربران فعال نیز از ۲۱ ژوئن بسته شده و حساب‌هایشان غیرفعال خواهد شد.

با توجه به داده‌های منتشر شده توسط وب‌سایت Coinmarketcap به نظر می‌رسد که Bithumb بزرگ‌ترین صرافی کره‌ و پنجمین صرافی مرتبط با رمزارز در جهان است و بر روی این پلت‌فرم بیش از ۴۰۰ میلیون توکن طی ۲۴ ساعت مبادله می‌‌شود.

علاوه بر این موارد گفته شده، صرافی Bithumb اعلام کرده که می‌خواهد سیاست‌های ضد پولشویی خود را با دریافت کمک از سوی مقامات دولت کره‌ی جنوبی و اتحادیه‌ی بلاک‌چین کره تقویت کرده و یک گروه‌ کاری داخلی در زمینه‌ی قانون‌گذاری راه‌اندازی کند.‌ این کارگروه در ماه دسامبر تاسیس خواهد شد و تعدادی از اقدامات اصلی آن شامل توسعه‌ی کد‌هایی خواهد بود که برای تقویت شفافیت در بازار مبادلات داخلی رمزارزها ساخته شده‌اند؛ همچنین این کارگروه می‌تواند از قوانین سخت برای جلوگیری از دستکاری بازار و انجام تجارت داخلی استفاده کند و تعدادی از صرافی‌های بزرگ این کشور از جمله Bithumb و Upbit نیز به صورت دوره‌ای و مداوم مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

یک سخنگو از طرف صرافی Bithumb اظهار داشت:

ما به شدت تحقق قوانین خودمان را پی‌گیری کرده و از سرمایه‌گذاران خود محافظت خواهیم کرد، در حالی که با مقامات داخلی نیز همکاری می‌کنیم.

A spokesperson for Bithumb

این صرافی در انتها اعلامیه خود توضیح داده است که برای افزایش حفاظت از کاربران بین‌المللی، Bithumb در حال پیگیری راه‌اندازی یک سرویس تایید تلفن‌ همراه است تا از هرگونه سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران جلوگیری به عمل آید.

نظر شما در رابطه با اقدامات اخیر این صرافی چیست؟ آیا پولشویی بهانه‌ای برای حذف کاربران ایرانی و پیوستن به قافله پیروی کنندگان از سیاست‌های ایالات متحده نیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location