video thumb

بررسی مالیات بر درآمد های حاصل از معاملات رمزارز ها در کشور ژاپن

بررسی مالیات بر درامد رمزارز ها در کشور ژاپن؛ برای اولین بار مقامات مالیاتی کشور ژاپن اقدام به انتشار شمارِ افراد مالیات دهنده ای نموده است که با معامله رمزارز ها درآمد بالایی کسب کرده و سود حاصل از این معاملات را نیز در فرم های مالیاتی سال ۲۰۱۷ اظهار کرده اند. بدون در نظر گرفتن درامد های حاصل از حقوق بازنشستگی عمومی (public pensions)، ۶۰ درصد از کل افراد مالیات دهنده که مجموع درامد های متفرقه ی آن ها به بیش از ۱۰۰ میلیون یِن می رسد، درامد خود را حاصل از تراکنش های رمزارز ها عنوان کرده اند.

crypto tax in japan 390x217 بررسی مالیات بر درآمد های حاصل از معاملات رمزارز ها در کشور ژاپن
Cryptocurrency tax in japan/ Source

کسب درامد از رمزارز ها

به گزارش ارزجو و به نقل از پایگاه خبری news.bitcoin، رسانه های محلی ژاپن گزارش داده اند که آژانس ملی مالیات ژاپن، در روز جمعه شمار افراد دارای درامد های متفاوت بیش از ۱۰۰ میلیون ین (۹۱۴ هزار دلار) را منتشر کرده است. لازم به ذکر است که این لیست، شامل درامد های حاصل از معاملات رمزارز ها نیز می باشد. پایگاه خبری محلی Nikkei ژاپن عنوان کرده است:

این برای اولین بار است که آژانس ملی مالیاتی ژاپن نتایج اطلاعات حاصل از اظهار نامه های مرتبط با ارز های مجازی را منتشر می نماید.

این نهاد مالیاتی کشور ژاپن عنوان کرده است که در سال ۲۰۱۷، تعداد ۲۱٫۹۸ میلیون نفر اقدام به پر کردن فرم های مالیات بر درامد خود نموده اند. بر اساس پایگاه خبری Jiji Press، در سال گذشته، تعداد افراد مالیات دهنده با درآمد های متفرقه ی بیش از ۱۰۰ میلیون ین، بدون احتساب حقوق بازنشستگی عمومی (public pensions) از ۲۳۸ نفر در سال پیشین، به میزان ۵۴۹ نفر افزایش یافته است. بر اساس همین اخبار منتشر شده، حدود ۶۰ درصد از این تعداد که معادل ۳۳۱ نفر می باشند، درآمد های خود را از طریق معاملات رمزارز ها به دست می آورند.

بر اساس گفته های Sankei Shimbun، مجموع درآمد های گزارش شده برای کلیه مالیات دهندگان، ۴۱٫۴۹۸ تریلیون ین است که این میزان نسبت به سال گذشته ۳٫۴ درصد افزایش یافته است. او همچنین اشاره کرد که مالیات های پرداختی بر این مقدار، ۳٫۰۲۰۷ تریلیون ین (معادل ۲۸ میلیارد دلار) محاسبه شده که نسبت به سال گذشته ۴٫۶ درصد رشد داشته است. این افزایش در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: راه اندازی توکن ICO بر روی شبکه اتریوم ERC-20 در کمتر از سی دقیقه

تفاوت در گزارش صرافی های رمزارزی

بر اساس گزارش Nikkei، گزارش های مالیاتی معاملات رمزارزی چالش بر انگیز می باشد، زیرا هر صرافی رمزارزی اطلاعات معاملات را به صورت متفاوتی گزارش می دهد. بر اساس گفته های سهامداران صنعت رمزارز ها، برخی صرافی ها معاملات خرید و فروش خود را از یکدیگر تفکیک نمی کنند و نیز ممکن است یک سقف حداکثری بر تعداد سوابق معاملاتی قابل ثبت قائل شده باشند.

بیشتر بخوانید: تاریخچه پیام های رمز آلود در بلاکچین بیت کوین 

طبقه بندی های مالیاتی در ژاپن

بر اساس انتشار گزارشی از Jiji Press، آژانس ملی مالیاتی ژاپن در ماه دسامبر سال گذشته، اقدام به انتشار یک راهنما در رابطه با نحوه محاسبه مالیات بر سود های حاصل از رمزارز ها را منتشر نمود. در این کشور سود های حاصل از تبادل رمزارز ها، به عنوان درآمد های متفرقه طبقه بندی می شود. در همین رابطه Japan Times توضیح می دهد:

در صورتی که درامد حاصل از مبادلات رمزارز ها ۲۰۰ هزار ین یا معادل تقریبی ۱۸۲۸ دلار باشد، شما موظف به پرداخت مالیات هستید.

در حال حاضر، ۷ نوع طبقه بندی در رابطه با درامد هایی که به آن ها مالیات تعلق می گیرد وجود دارند. بر اساس اخبار موجود، نرخ مالیات افرادی که کمتر از ۱٫۹۵ میلیون ین (معادل ۱۷۸۲۳ دلار) است، ۵ درصد می باشد. این اخبار اشاره بر آن دارد که بیشترین نرخ مالیات بر درامد، میزان ۴۵ درصد محاسبه می شود که افراد دارای درامد بیش از ۴۰ میلیون ین (معادل ۳۶۵۶۰۰ دلار) مشمول این نرخ خواهند شد. با این حال، نشریات منتشر شده متذکر می شوند که درامد افراد یک فاکتور مهم برای محاسبه مالیات افراد مقیم ژاپن محسوب می شود که این نرخ در بیشترین مقدار ممکن به میزان ۵۵ درصد نیز می رسد.

بیشتر بخوانید: آموزش استخراج Storj (کسب درآمد از Storj به وسیله Farmer شدن)

توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.


source