سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

اتریوم؛ شاخص ترین ارز دیجیتال این روزهای هند

لیست عناوین این مطلب

زمانی بیت کوین شاخص ترین ارز دیجیتال بود و آوازه آن چنان در جهان پیچیده بود که یکی از پرکاربردترین جملاتی که هر روزه هزاران بار در گوگل جستجو می‌شد این جمله بود: «بیت کوین چیست؟»

در آن زمان برخی از افراد تازه کار و بی‌تجربه در زمینه ارزهای رمزپایه از وجود آلت کوین‌ها حتی اطلاع هم نداشتند یا به آن اهمیت نمی‌دادند. اما در حال حاضر جهان دارد به سمتی حرکت می‌کند که مردم در حال آشنا شدن بیش‌تر و جلب شدن به سمت اتریوم و دیگر آلت کوین‌های موجود هستند.

شاخص ترین ارز دیجیتال در هند

یکی از نمونه‌های تغییر شاخص ترین ارز دیجیتال ، کشور هند است. آن طور که از گزارشات برمی‌آید، در پنج ماه گذشته توجه علاقمندان هندی ارزهای رمزپایه از بیت کوین، بیش‌تر به سمت اتریوم منعطف شده است.

سقوط بیت کوین

سقوط بیت کوین

نتایج تحقیقی که در این مورد انجام شد نشان می‌دهد که در حالی که تنها ۲۹/۹ درصد از جستجوهای مربوط به ارزهای دیجیتال در هند در ارتباط با بیت کوین بود، اتریوم ۳۴/۴ درصد از جستجوها را به خود اختصاص داده بود.

بیشتر بخوانید:

اینفوگرافی؛ سرگذشت اتریوم چه بود و آینده اتریوم چه خواهد شد؟

البته این ارقام تنها نشان دهنده جستجوهای اینترنتی هستند و در مقایسه با سود بالایی که از معاملات اتریوم در ماه سپتامبر حاصل شد بسیار ناچیز به نظر می‌آیند. در هفته آخر فوریه علاقه مردم به اتریوم به شکل غیرمعمولی افزایش یافت. این افزایش به طوری بود که جستجو برای کلمه اتریوم در این زمان به دو برابر جستجو در مورد بیت کوین رسید.

آن طور که جانا، ارائه کننده خدمات اینترنت آزاد هند، اعلام کرده است ۲۱/۲ درصد از جستجوهای اینترنتی به دنبال خرید NEM از صرافی معروف هندی به نام BuyUCoin بوده و آلت‌کوین‌های دیگر تنها ۵ درصد از نتایج جستجوها را به خود اختصاص داده اند.

جستجوهای مردم هند نشان دهنده علاقه و کشش بیش‌تر به سمت اتریوم است. در واقع می‌توان در حال حاضر از اتریوم به عنوان شاخص ترین ارز دیجیتال در هند نام برد.

همان طور که انتظار می‌رفت هنگامی که قیمت بیت کوین در دسامبر سال ۲۰۱۷ تقریبا به ۲۰۰۰۰ دلار رسید، جستجوهای پیرامون ارز رمزپایه ۳۰ درصد از تمام جستجوهای اینترنتی در مدت زمان یک تحقیق پنج ماهه را به خود اختصاص داد. ارزش اتریوم در اوایل سال ۲۰۱۸ به بالاترین حد خود، یعنی نزدیکی ۱۵۰۰ دلار رسید. در همان زمان تلاش‌های زیادی برای افزایش سریع ارزش بیت کوین در حال انجام بود.

از آنجا که آلت کوین‌ها در درجه دوم ارجحیت قرار داشتند، با ارزش بازاری بیش از ۳۷ میلیارد دلار در زمان گزارش، طبیعی بود که مردم به شدت جذب اتریوم شوند.

اتریوم جایگزین بیت کوین

اتریوم جایگزین بیت کوین

مدیرعامل جانا، ناتان ایگل، در مصاحبه با خبرگزاری کوارتز گفت:

حجم جستجوها، شاخصی مهم در مورد موارد در حال تغییر است که این شاخص در مورد اتریوم، نشانه‌هایی از رشد را نشان می‌دهد. البته ممکن است این امر با خرید بیش‌تر اتریوم توسط مردم ارتباطی نداشته باشد اما آن چه که مشخص است این است که افزایش حجم جستجوها نشان دهنده افزایش علاقه و توجه مردم نسبت به این ارز دیجیتال است.

البته نتیجه‌گیری ایگل ممکن است کاملا درست نباشد. علت آن این است که امکان دارد بالا بودن آمار جستجو به این خاطر باشد که مردم پس از خرید اتریوم به خاطر نگرانی و ترس از بین رفتن سرمایه خودشان، در مورد اتریوم در اینترنت جستجو و تحقیق کنند.

بیشتر بخوانید:

راجر ور: آینده اتریوم بهتر از بیت کوین خواهد بود

افزایش ارزش زودگذر بیت کوین به بسیاری از طرفداران ارزهای دیجیتال یاد داد که ممکن است ارزش هر نوع سکه در زمانی سر به فلک بکشد. هنگامی که یک آلت کوین کوچک‌ترین نشانه‌هایی از صعود را نشان می‌دهد، مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خرید هرچه بیش‌تر آن روی می‌آورند. اما این صعود برای همیشه پایدار نیست.

در ژانویه ۲۰۱۸ وزیر اقتصاد و دارایی هند، آرون جایتلی، یک بار دیگر این مساله را به وضوح عنوان کرد که بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در کشور هند به عنوان ارزهای قانونی شناخته نمی‌شوند. این خبر باعث شد بسیاری از سرمایه‌گذارانی که روی ارزهای رمزپایه سرمایه‌گذاری کرده بودند به شدت متضرر شوند.

بیت کوین یا اتریوم

بیت کوین یا اتریوم

بیشتر بخوانید:

ERC20 چیست و در بستر اتریوم چه معنایی دارد؟

به گفته ایگل متاسفانه پیشنهاد دولت هند مبنی بر تعطیل کردن مبادلات و محدود کردن کامل ارزهای رمزپایه به همراه کاهش قیمت این ارزها، موجب کاهش ارزش آن‌ها با شیب بسیار تند شده است. هنوز هم جستجوهای نسبتا زیادی در مورد ارزهای دیجیتال وجود دارد اما ممکن است تصمیمات دولت هند به زودی باعث تغییرات و افت زیادی در بازار ارزهای رمزپایه در هند شود.

حقیقت این است که برخی از سرمایه‌گذارانی که برای خرید بیت کوین اقدام به قرض گرفتن پول کرده‌اند تا بیت کوین را در قیمت ۲۰۰۰۰ دلار بخرند، ممکن است با اوضاع پیش آمده اعتماد خود را به بازار از دست بدهند اما سرمایه‌گذاران ثابت و حقیقی در این مرحله اقدام به فروش سکه‌هایشان نمی‌کنند. یکی از این سرمایه‌گذاران به نام اسکات ویس که یک وکیل اهل آریزونا است در این مورد می‌گوید:

من نسبت به سرمایه‌گذاری خود روی ارزهای دیجیتال در قیمت ۲۰۰۰۰ دلار و در قیمت ۶۵۰۰ دلار احساس کاملا مشابهی دارم. سرمایه‌گذاری من روی ارزهای رمزپایه به شکل بلند مدت است و معتقدم بیت کوین از این آشفتگی در خواهد آمد و به روزهای اوج خود باز خواهد گشت.

اما آیا بیت کوین باز هم می‌تواند از مرز ۲۰۰۰۰ دلار رد شود و جایگاه خود به عنوان شاخص ترین ارز دیجیتال را پس بگیرد؟ زمان پاسخ این سوال را روشن خواهد کرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location